• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Jag tror och hoppas det med. Jag är väldigt förtjust i min CW c63 just nu. Blir ett bra komplement.
Perfekt kombination om jag får säga det själv. 🤓 20220131_220614.jpg

Vet någon om Oris Big Crown ProPilot från ca: 2014-2019 har något magnetiskt skydd i stil med DIN 8309 eller ISO 764?
Bild från nätet.
1643741018425.png

Nu är jag något partisk men dykare under 20k i denna klass är svårt att hitta. Möjligen longines 41mm. Men den är alldeles för stor för mig iaf .
20220203_082124.JPG
39,5mm matt tavla och helborstad länk? Jag har en sån också. Tycker dock länken är för tunn och smal. Hade tidigare en Aquis som var 43mm med den där tjocka länken. Saknar den. Men jag har gummi jag kanske ska sätta på för att den ska få lite uppmärksamhet.. Kanske blir mer använd på sommaren då.

Här kommer en liten headsup om nån är intresserad av att komplettera sin Big Crown med ett coolt band?

Fick det här Oris canvas-bandet med Oris häftiga flygplansinspirerade clasp över när jag sålde min Propilot.
Passar klockor med 20 mm mellan luggarna.

20220211_151028.jpg 20220211_151056.jpg

Senast ändrad:
Min första Oris fick bli en ProPilot! ✌️Efter ett par timmar på handleden är mitt första intryck mycket gott. Finishen och kvalitetskänslan är på topp, på samma nivå som Sinn. Orisen har bättre och snyggare spänne jämfört med Sinns H-länk, medan Sinns AR-behandling är bättre. Orisen känns lättare på handleden än både 104:an och 556:an, dock inte på ett billigt sätt, utan mer som att den sitter gjuten på handleden. Också riktigt imponerad över hur tajt och snyggt ändlänkarna sitter mot boetten. Spontant känns detta som en ultimat klocka för mig. Nedtonad, helt i borstat stål, lätt att läsa, skön, perfekt storlek... ja, en fullträff helt enkelt. Kunde inte vara nöjdare! Ett snabbt vristskott:

IMG_20220211_190002_edit_2021701098050364.jpg

Jag var och hämtade upp en länk hos AD till min Diver 65 som jag fick i studentpresent för ett antal år sedan nu. Har alltid burit den på nato men med länken så känns klockan ännu bättre.
Bjuder även på mina strumpor, har gjort mig fin inför kvällens ölintag. ;)
BFC3AB78-A5BE-464E-80C1-70D0610D8F90.png

Senast ändrad:
Testar ett långskott här innan man trycker på köpknappen på en ny. Det är möjligtvis inte någon som går i säljtankarna på en grön aquis cal 400 41.5?
Hade lagt det i köpes men känns inte som någon läser dom annonserna :/

Tillbaka
Topp