• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Ahaja det var ju inte så farligt, du minns inte vilken butik det var?

Borde vara denna? Kronan har tyvärr tappat en hel del men 3k känns inte superblodigt jämfört med vad vissa andra länkar kostar. 🙂

Borde vara denna? Kronan har tyvärr tappat en hel del men 3k känns inte superblodigt jämfört med vad vissa andra länkar kostar. 🙂
3k är ju ändå okej som du säger, kan absolut vara ett alternativ, Tack!

Jag vet inte vilken klocka det är ni diskuterar eller vad den ligger ute för men länken är väl inte så farligt dyr att komplettera med? 🙂 När det diskuterades tidigare i tråden så tipsades det om någon tysk butik där den kostade typ 2.5-3k om jag inte minns helt galet. Kanske kan vara ett alternativ?
Jag fick 4600:- från Klockmaster och 3600:- från Stjärnurmakarna som hade två länkar hemma. Gäller Aquis date green.

Bra jäkla klocka, mindre bra väder!
442ED300-A514-47FB-91E9-516FF885F0E9.jpeg

Någon som skaffat pointer date 38mm med nya urverket?

Drygt 30k är ju ett extremt konkurransutsatt segment, men urverket och designen kanske rättfärdigar?

Någon som funderat på en?

Oris Big Crown Pointer Date

Är sugen, men tror man förlorar ganska mycket om den ska säljas vidare. Får du 20-25% så kan du nog räkna med att du förlorar lika mycket om/när den ska säljas.

Behöver hjälp gott folk om det finns några vänliga själar här. Hittat denna till salu. Antar att det är en TT1 eller jävligt tidig Aquis!?. Men(!) Ser bezeln verkligen rätt ut?:$. Nån som vet mer om modellen, Vad det är för nåt?.

Mvh

Bilagor

• Screenshot_20220301-234927.jpg
    Screenshot_20220301-234927.jpg
    104.8 KB · Visningar: 21
  • Screenshot_20220301-234921.jpg
    Screenshot_20220301-234921.jpg
    185.4 KB · Visningar: 15
  • Screenshot_20220301-234916.jpg
    Screenshot_20220301-234916.jpg
    210.1 KB · Visningar: 14
  • Screenshot_20220301-234633.jpg
    Screenshot_20220301-234633.jpg
    72.3 KB · Visningar: 13
Behöver hjälp gott folk om det finns några vänliga själar här. Hittat denna till salu. Antar att det är en TT1 eller jävligt tidig Aquis!?. Men(!) Ser bezeln verkligen rätt ut?:$. Nån som vet mer om modellen, Vad det är för nåt?.

Mvh
Klockan ser ut att ha papper, kan du inte få refnr. från säljaren?
Vad gäller bezel så är det en såkallad ghost-bezel, dvs att man blekt den. Går säkert att köpa nytt inlägg och byta om man inte gillar stilen.

Klockan ser ut att ha papper, kan du inte få refnr. från säljaren?
Vad gäller bezel så är det en såkallad ghost-bezel, dvs att man blekt den. Går säkert att köpa nytt inlägg och byta om man inte gillar stilen.
Slog till o köpte den efter noggrann koll av hans profil. Har varit verksam på c24 sen 2005 o sålt massor med klockor o pengarna hålls tills 7dagar efter jag har fått den så vafasen liksom. Lyckades pruta ner den till ca hälften av vad jag sett tt1or gå för här pga bezelen och ingen servicehistorik så var värt att pröva.

Tillbaka
Topp