• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Aquis är med på semester vid Mälaren. Vi har trivts både ovanför och strax under vattenytan ☀️
IMG_3537.jpeg

Det är en bra selling point måste jag erkänna. Smart drag av Oris. Snabbjustering i spännet och Cal 400 med 10 års garanti skulle nog få mig att svänga över till den uppgraderade versionen om jag var ute efter en Aquis...
Det var min tippingpoint. Ångrar inte. Även om jag inte trodde det skulle gå så snabbt att börja tråna efter annat. 😁

Kan bara konstatera att efter två veckor utomlands, utan min oris aquis. Längtar jag hem för att kunna använda den igen. Gick tillochmed in i en klockbutik här bara för att känna och klämma lite på en😂
Kunde också konstatera att 41.5 är för litet för mig och min 43,5 får vara kvar tillsvidare. Men förstår verkligen att 41,5 är så populär då den kändes något lättare och snärtare än min. Men rent visuellt kändes den liten på min handled

Vad är ett rimligt pris för en begagnad Oris aquis 41,5 med blå urtavla, cal 400, stållänk, årsmodell-22, fullset ? Den jag tittar på ligger strax över 20', kan det vara rimligt!

Mvh A

Vad är ett rimligt pris för en begagnad Oris aquis 41,5 med blå urtavla, cal 400, stållänk, årsmodell-22, fullset ? Den jag tittar på ligger strax över 20', kan det vara rimligt!

Mvh A
Jag kollade på en sån likvärdig de du beskriver. Skulle fått köpa den för 14. Så något i överkant med över 20 tror jag(?) säkert någon här i gruppen med bättre koll än jag. Är de några tillbehör till den?

Så var den hemma igen efter knappt tre veckor (snabbt som attan) från garantiservice, efter att ha gått -7sek per dygn och växlat datum strax efter kl 23:15.
Fick med en lapp som specar vad som gjorts; verkbyte inkl de/montering.
20240715_113424.jpg

Känns som att man väljer en enkel väg nu för tiden. Vad det faktiskt kostade vet jag inte, eftersom den biten var bortklippt från fakturan 😄

Senast ändrad:
Jag kollade på en sån likvärdig de du beskriver. Skulle fått köpa den för 14. Så något i överkant med över 20 tror jag(?) säkert någon här i gruppen med bättre koll än jag. Är de några tillbehör till den?

Hittade du en cal 400 av 22 års modell för 14' 😳, låter som ett kompispris-deluxe i så fall?
Brukar ligga runt 20' för en beggad Aquis med cal 400.

Hittade du en cal 400 av 22 års modell för 14' 😳, låter som ett kompispris-deluxe i så fall?
Brukar ligga runt 20' för en beggad Aquis med cal 400.
Ja det var det som var sagt. Kan ju vara så att personen i fråga skrivit fel eller inte haft koll, likväl som jag då jag inte heller är någon expert. Men det blev aldrig någon affär av det. Så får backa i mitt uttalande. Skrev ju att andra i gruppen troligen har bättre koll och alla verkar överens om att 20' ungefär är en rimlig prissättning 😃👍

Någon som har en Oris Aquis 39,5 mm på smala handleder (typ 16 cm)? Hade gärna velat se hur det ser ut :)

Tillbaka
Topp