Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var min tippingpoint. Ångrar inte. Även om jag inte trodde det skulle gå så snabbt att börja tråna efter annat.Det är en bra selling point måste jag erkänna. Smart drag av Oris. Snabbjustering i spännet och Cal 400 med 10 års garanti skulle nog få mig att svänga över till den uppgraderade versionen om jag var ute efter en Aquis...
Tackar som frågar! Ja, det var verkligen ett kalaspris!!Detta är ett fantastiskt köp om någon är sugen i tråden. -50% är löjligt bra, men tyvärr semestertider och andra prioriteringar för mig. @ironcastle fortfarande sugen på en Propilot X 400?
![]()
![]()
Bra där, det är ett kap det med.Tackar som frågar! Ja, det var verkligen ett kalaspris!!
Men jag blev för otålig så jag köpte en nästan ny.
![]()
Ja, det var den gröna jag var ute efter allra helst. Men snubblar jag över varianten med titantavla, då kanske jag trillar dit igen.Bra där, det är ett kap det med.
Så jäkla bra! Boett och länk titan med? Vilka fler Oris modeller sålde dom ut?Detta är ett fantastiskt köp om någon är sugen i tråden. -50% är löjligt bra, men tyvärr semestertider och andra prioriteringar för mig. @ironcastle fortfarande sugen på en Propilot X 400?
![]()
![]()
Den är superfin. Yes helt i titan vad jag förstår det som. De sålde ut aquis dykare och en brons big crown.Så jäkla bra! Boett och länk titan med? Vilka fler Oris modeller sålde dom ut?
Fräck och sprakande LEDagens släpp från Oris!
Är detta 41,5 mm varianten?Fräck och sprakande LE
Jag håller till godo med min monokroma Aquis som oftast får följa med i båten ☀
![]()
Den mäter 43,5Är detta 41,5 mm varianten?
Jag kollade på en sån likvärdig de du beskriver. Skulle fått köpa den för 14. Så något i överkant med över 20 tror jag(?) säkert någon här i gruppen med bättre koll än jag. Är de några tillbehör till den?Vad är ett rimligt pris för en begagnad Oris aquis 41,5 med blå urtavla, cal 400, stållänk, årsmodell-22, fullset ? Den jag tittar på ligger strax över 20', kan det vara rimligt!
Mvh A
Nej inget extra tillbehör!Jag kollade på en sån likvärdig de du beskriver. Skulle fått köpa den för 14. Så något i överkant med över 20 tror jag(?) säkert någon här i gruppen med bättre koll än jag. Är de några tillbehör till den?
Låter rimligt. Nypriset ligger på 43.900:-, två år gammal borde den väl vara runt halva priset.Vad är ett rimligt pris för en begagnad Oris aquis 41,5 med blå urtavla, cal 400, stållänk, årsmodell-22, fullset ? Den jag tittar på ligger strax över 20', kan det vara rimligt!
Mvh A
Jag kollade på en sån likvärdig de du beskriver. Skulle fått köpa den för 14. Så något i överkant med över 20 tror jag(?) säkert någon här i gruppen med bättre koll än jag. Är de några tillbehör till den?
Jag tror inte att det var en cal. 400. Det låter inte rimligt. Men ett bra pris på en vanlig.Hittade du en cal 400 av 22 års modell för 14', låter som ett kompispris-deluxe i så fall?
Brukar ligga runt 20' för en beggad Aquis med cal 400.
Jag tror inte att det var en cal. 400. Det låter inte rimligt. Men ett bra pris på en vanlig.
Ja det var det som var sagt. Kan ju vara så att personen i fråga skrivit fel eller inte haft koll, likväl som jag då jag inte heller är någon expert. Men det blev aldrig någon affär av det. Så får backa i mitt uttalande. Skrev ju att andra i gruppen troligen har bättre koll och alla verkar överens om att 20' ungefär är en rimlig prissättningHittade du en cal 400 av 22 års modell för 14', låter som ett kompispris-deluxe i så fall?
Brukar ligga runt 20' för en beggad Aquis med cal 400.