• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

klock-skadad

Omega
2-Faktor
IMG_1888.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_1800.jpeg
    IMG_1800.jpeg
    529.9 KB · Visningar: 2

Doh93

Breitling
Fundrerar på att byta länk mot gummi på min aquis. Vad föredrar alla här i gruppen att ha under sommaren? 😃 upplever att min handled sväller så jävligt när de är varmt så kanske skönt att kunna flexa ordentligt med gummit
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Fundrerar på att byta länk mot gummi på min aquis. Vad föredrar alla här i gruppen att ha under sommaren? 😃 upplever att min handled sväller så jävligt när de är varmt så kanske skönt att kunna flexa ordentligt med gummit
Gummi är alltid rätt, men framförallt på sommaren. Annars får man helt enkelt leva med att länken blir lite tajt när det är varmt ute. Det går också att ha länken lite lösare än vanligt under sommarmånaderna.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Fundrerar på att byta länk mot gummi på min aquis. Vad föredrar alla här i gruppen att ha under sommaren? 😃 upplever att min handled sväller så jävligt när de är varmt så kanske skönt att kunna flexa ordentligt med gummit

För egen del så hamnar min oftast på svart gummi och det gäller året om, tycker att den kombon är svårslagen.
Orange gummi och länk delar nog på resten av tiden.
Gummit är ju bra på sommaren främst för glidelock i claspet om man inte har dom mindre storlekarna.
Där är det vanligt viklås utan glide och då kan det bli svettigt värre under gummit, länken är svalare då i mitt tycke men det blir också ett helt annat helhetsintryck på Aquisen.
Länken i sig är ju grymt trevlig och välbyggd, bred och fet och skäms inte för sig. Man har helt enkelt svårt att misslyckas med vilken kombo man än kör på 🙂🙋.

(43,5mm 👇)
20240716_235502-COLLAGE.jpg
 

Doh93

Breitling
För egen del så hamnar min oftast på svart gummi och det gäller året om, tycker att den kombon är svårslagen.
Orange gummi och länk delar nog på resten av tiden.
Gummit är ju bra på sommaren främst för glidelock i claspet om man inte har dom mindre storlekarna.
Där är det vanligt viklås utan glide och då kan det bli svettigt värre under gummit, länken är svalare då i mitt tycke men det blir också ett helt annat helhetsintryck på Aquisen.
Länken i sig är ju grymt trevlig och välbyggd, bred och fet och skäms inte för sig. Man har helt enkelt svårt att misslyckas med vilken kombo man än kör på 🙂🙋.

(43,5mm 👇)
20240716_235502-COLLAGE.jpg
Tack för utförligt svar! Änsålänge bara kört med länken. Men har ett gummi jag fick med. Så åker nog och byter till det vid tillfälle för att testa 😃
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Velar mellan en Oris diver 65 eller en rado captain cook. Någon här med en åsikt?
Jag har inte ägt någon av dem, men jag har en längre tid varit sugen på en keramisk Captain cook, till exempel denna:

 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Velar mellan en Oris diver 65 eller en rado captain cook. Någon här med en åsikt?
Jag vet att detta är Oris-tråden, men ärligt talat är Rado Captain Cook är en helt fantastisk klocka. Sorry för OT, men vi är väl här för att hjälpa varandra? Fantastisk byggkvalitet och finish - helt i nivå med Oris - med ett top grade ETA inuti. Jag har inte ägt Diver 65, bara hållit i en, så ta det med en nypa salt. Däremot har jag ägt/äger fyra andra Oris genom åren, så jag har hyfsad koll på märket. Rado är ett bra val om du vill ha en klocka du väldigt sällan ser, både i verkligheten och här på KS.

1000009815.jpg
1000009813.jpg
IMG_20230413_134650_edit_625101824361906.jpg
IMG_20230130_145304_edit_69462522577941.jpg
 
Topp