• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

OristrÄden!

Om nÄgon har en mindre aquis modell och sugen pÄ att testa en aquis el hierro 43mm, kanske vi kan fÄ till ett byte.

IMG_0221.jpeg
Min Àr sÄklart full set och pengar upp/ner Àr inga problem.

Ja, av nĂ„gon konstig anledning, med hela klocklĂ„dan full av Orisar, sĂ„ fick jag pĂ„ mig en annan klocka i dag😅
Ber sĂ„ hemskt mycket om ursĂ€kt denna ThOrisday😁

Hej pÄ er, jag har lÀnge lÀst pÄ forumet men detta Àr mitt första inlÀgg. Jag har sedan ett par Är tilllbaka tvÄ Oris-klockor. En hammerhead och en Divers Sixty-Five.

Under ganska lÄng tid har jag letat efter ett rubber / gummi strap till min Hammerhead. Det Àr 24 mm-armbandet. Part number enligt Oris support Àr: 07 4 24 64EB

Det gÄr sÄklart att köpa nytt men jag kollar hÀr först, Àr det nÄgon som gÄr i sÀljtankar? Eller vet nÄgon som kan tÀnkas gÄ i sÀljtankar?

Tack pÄ förhand, allt gott!

Om du inte fÄr tag i nÄgot begagnat sÄ finns det rimligt prisatta hÀr:

285€ med clasp och 110€ utan.
Tack för snabbt svar!

Yes, det Àr Àven lite rabatt hos den handlaren nu. 263 euro kostar det med clasp. Har ni erfarenhet av denna handlaren? Det stÄr att mitt köp Àr fraktfritt. Har dock mailat frÄgat om detta stÀmmer.

Tack för snabbt svar!

Yes, det Àr Àven lite rabatt hos den handlaren nu. 263 euro kostar det med clasp. Har ni erfarenhet av denna handlaren? Det stÄr att mitt köp Àr fraktfritt. Har dock mailat frÄgat om detta stÀmmer.

Jag har köpt frÄn dom nÄgra gÄnger, inga problem.

Har Àven köpt hÀr ifrÄn:

Är lite förbryllad över en sak pĂ„ den nya Orisen. IstĂ€llet för att sĂ€tta den gĂ€ngade halsen direkt in i boetten sitter den pĂ„ en "bricka" eller liknande? Har inte sett den lösningen förr och inzoomat ser det inte sĂ„ snyggt ut? NĂ„gon urmakerikunnig som kan förklara/kommentera?
Screenshot_20241021_183524_Chrome.jpg
Screenshot_20241021_183546_Chrome.jpg

Är lite förbryllad över en sak pĂ„ den nya Orisen. IstĂ€llet för att sĂ€tta den gĂ€ngade halsen direkt in i boetten sitter den pĂ„ en "bricka" eller liknande? Har inte sett den lösningen förr och inzoomat ser det inte sĂ„ snyggt ut? NĂ„gon urmakerikunnig som kan förklara/kommentera?
Screenshot_20241021_183524_Chrome.jpg
Screenshot_20241021_183546_Chrome.jpg
NÀ, fy. Den ser nÀstan lika jÀvlig ut som kronan pÄ BB36 enligt mig (ja, sÄ hÀr ser den ut helt inskruvad).

1000012409.jpg

Wtf, sÄdÀr kan det ju inte se ut? Har aldrig klÀmt pÄ en, men en snabb googling visar ocksÄ bilder dÀr kronan ser helt normal ut?

Edit, eller kanske bara Àr den Àldre modellen?
1000018028.png
Ja, precis, den Àldre versionen glömde jag tillÀgga! Den nya Àr bÀttre pÄ flera punkter. Okej, nog med OT frÄn mig, tillbaka till frÄgan som @LeManiac stÀllde.

Tillbaka
Topp