Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice ju, tänkte också testa något schysst läder till!God fortsättning! Kör också vidare med Chronoris, mot storstaden nu för att byta några klappar...
Cool klocka! Tror att den borde vara från sent 60-tal eller tidigt 70-tal. Oris nr på verken är lite svåra att förstå men efter att Oris räddades i början av 80-talet tror jag att de använde ETA verk som delvis modifierades, typ Pointerdate komplikationen. Detta verk borde vara ett av Oris egna konstruktioner från 60-talet. Men urmakarkunniga får gärna rätta mig.Ok vad göra när man inväntar sitt senaste "fynd" ska dyka upp i lådan om inte försöka få reda på lite mer om den i förväg...
Men vad fan är de här?? De är ju ingen Oris...
Fast de visade sig att de typ är detta... Sitter ett Oris 695 verk.
Ska tydligen vara ett samarbete mellan ett designföretag Punkt 1 och Oris.
Vilka gjorde några gemensamma klockor under några år. Lite osäker på klockans verkliga ålder
men bör vara en retroinspirerad klocka tillverkad på slutet 90 tidigt 00-tal. För om jag inte förstått
fel är 695 en version av 690 som i sin tur kom 1997.
Men jäkligt nyfiken på märket verkar vara ett Svenskt märke sett några men kan inte kalla klockan vanlig
fast bara i Sverige.. Nån som sitter på information om märket eller designers som årtal de tillverkades är
jag jäkligt nyfiken...
En kul detalj inv i boett kan man skönja Oris logga.
Men boetts baksida slipad till anonymitet..
Jaja en jäkligt trevlig klocka köpt för jag tycker den är grymt snygg och som bara gjort mig än mer nyfiken..
All info är rolig att få...
Kompletter med lite bilder från ranfft.orgCool klocka! Tror att den borde vara från sent 60-tal eller tidigt 70-tal. Oris nr på verken är lite svåra att förstå men efter att Oris räddades i början av 80-talet tror jag att de använde ETA verk som delvis modifierades, typ Pointerdate komplikationen. Detta verk borde vara ett av Oris egna konstruktioner från 60-talet. Men urmakarkunniga får gärna rätta mig.
Mycket möjligt mitt verk ser i alla fall ut så här om det skvallrar något för någon som kan...Kompletter med lite bilder från ranfft.org
Mycket trevlig modell! Grattis!Nyöppnad, stealthigt …
Tack, yes reggat o klart, min Breguet som kostar ofantligt mer - 2 år, f-n pinsamt…Mycket trevlig modell! Grattis!
Glöm inte anmäla den på Oris hemsida om det inte redan hänt, så den får 10-årsgarantin.
Det är många som fått nya verk i sina cal.400-klockor, men det går snabbt som vinden att få åtgärdat hos Oris. Men eftersom vi vet det, tycker i alla fall jag att det blir viktigt att ha koll på att klockan verkligen får rätt garantilängd.
Do it! Skitsnygg, men kan kanske misstolkas något...Fn kanske en miss Piggy till frugan, är ej 100 om namnet blir så kärt / väl mottaget
Mycket bra köp . Helt rätt väg att gå, 10års garanti är galet bra. Kan vi få lite bilder när du har klockan på dig ? Grattis till en fin klocka!Nyöppnad, stealthigt …