• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Jag tycker den ser jättefin ut. En enkel, mindre retro-betonad variant av Divers 65 till något lägre pris och befriad från låtsas-patina. Trevligt att det ingår ett extra gummiband, men lite synd att de behållit nitarna på länken.

Håller med. Jag har personligen väldigt svårt för steppade länkar också. Det ser så hackigt ut i mina ögon. Gäller även BB58 för övrigt. Vattendelare, jag vet, alla tycker olika, men jag hade hellre sett en helt vanlig oysterlänk som smalnar av i ett svep ner till 16 mm. Mycket fin och clean modell i övrigt.

Lite korspost.. Bild från tidigare idag.
IMG_1085.jpeg

Jag tycker den ser jättefin ut. En enkel, mindre retro-betonad variant av Divers 65 till något lägre pris och befriad från låtsas-patina. Trevligt att det ingår ett extra gummiband, men lite synd att de behållit nitarna på länken.

Ser jättebra ut tycker jag.

Alltid tyckt att 65:an varit lite "förstörd" med all låtsas-patina. Ett inte helt ovanligt grepp såklart, bara kolla på Tudor. Men faller inte mig i smaken.

Den här känns riktigt fin.

Slänger in en bild på min regulatöööör! :)
Gillar den skarpt på både länk och gummi. Den är inte för lätt trots att det är titan, den bär inte alls stort för 44mm och den är inte det minsta svårläst.

Nån Oris-kunnig som vet nåt bra ställe att få tag i ett nytt titanspänne till länken? Säkerhetsflärpen är borta...

DSC_0038.JPG
Har haft en likadan! Ångrar att ja sålde den, dom gamma oris tt1 är oslagbara…. Skulle vilja ha en tt1 gärna titan modell igen

Någon som har erfarenhet av den här?
Sugen på den som nästa men 44mm känns ganska matigt även med mina 20mm handleder!
1000020223.jpg
Ingen erfarenhet av den specifikt, men har alltid varit kär i deras ”worldtimer” (som inte är en worldtimer 😄). För mig var den för stor tyvärr. Lokal tid justering via bezeln är så jäkla coolt.

IMG_3417.jpeg

Ingen erfarenhet av den specifikt, men har alltid varit kär i deras ”worldtimer” (som inte är en worldtimer 😄). För mig var den för stor tyvärr. Lokal tid justering via bezeln är så jäkla coolt.

IMG_3417.jpeg
Ja den är jäkla cool men känns som 44mm blir lite som en stekpanna. men om någon har testat och har bilder? 😊

Ja, skulle personligen kanske ge runt 8-10k utan box, cert etc. Oavsätt, mycket klocka för pengarna!
Som Chronoris-ägare håller jag med om prisbilden, men med tillägget att det är ett tydligt plus att få en länk till klockan eftersom det är 19mm band. Prisvärt? Som Oris-fan måste jag säg att det är mer än prisvärt! Ca 1/3 av nypriset på en standard Pointerdate eller Divers 65!! Kan det bli mera prisvärt?

Som Chronoris-ägare håller jag med om prisbilden, men med tillägget att det är ett tydligt plus att få en länk till klockan eftersom det är 19mm band. Prisvärt? Som Oris-fan måste jag säg att det är mer än prisvärt! Ca 1/3 av nypriset på en standard Pointerdate eller Divers 65!! Kan det bli mera prisvärt?
Håller helt och hållet med, länken till är ett stort plus! 😃👍 Det är mycket klocka för pengarna, nypris i butik innan Chronoris utgick ur sortimentet var ju 23.800kr!

Tillbaka
Topp