Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra jäkla sommardinka med de där färgerna! Grattistack vare Plums82 kan jag äntligen posta i denna trådidag blir det deskdiving med min sommarplåga. Önskar alla en fin måndag!
Hej, detta är väl en kopia/fake?
Hittar inget som stämmer överens med denna
Aldrig sett, indexen ser inte ut som min Aquis, min aquis är också säker till 300m / 30bar. Har ingen större koll på äldre modeller. Men det är första gången jag ser den där. Och jag har ändå sett många modeller.
![]()
Jag är ingen orismästare men, aldrig sett den bezeln (som ser ut som denna med så feta siffror och streck) eller en tavla med lumeprickar vid varje index, min gamla och alla jag sett via Google är 300m wr och visarna är felHej, detta är väl en kopia/fake?
![]()
Jag såg den där också på Tradera och blev lite fundersam, men inga direkta fel vad jag kunde se. Den landade hursomhelst på 4300:-Hej, detta är väl en kopia/fake?
![]()
Jag är ingen orismästare men, aldrig sett den bezeln (som ser ut som denna med så feta siffror och streck) eller en tavla med lumeprickar vid varje index, min gamla och alla jag sett via Google är 300m wr och visarna är fel
Edit. Hittat andra tavlor med lumeprickar vid varje index så där hade jag fel
Edit igen: här är en svart m 200m![]()
Bifogar din bild också
![]()
Och då är det en del som stämmer ju, tom visarna.
Jag såg den där också på Tradera och blev lite fundersam, men inga direkta fel vad jag kunde se. Den landade hursomhelst på 4300:-
Riktigt kul modell. Grattis och först på KS va?![]()
![]()
![]()
![]()
Nya Chronoris Date precis nyuppackad och rykande het i Globen. 39mm kärlek på handleden![]()
Snygg!![]()
![]()
![]()
![]()
Nya Chronoris Date precis nyuppackad och rykande het i Globen. 39mm kärlek på handleden![]()
Tyvärr ingen affär på denna då jag väntar på den uppgraderade Meistertauchern.....Riktigt kul modell. Grattis och först på KS va?
Ah okTyvärr ingen affär på denna då jag väntar på den uppgraderade Meistertauchern.....
Mycket fin! Älskar 70-talsboetten. Sköna färger och cool länk. Är det en krona för tid/datum och en för vridbar bezel (som på LLD)? Grattis i vilket fall till en riktigt lyckad retro-reissue!![]()
![]()
![]()
![]()
Någon som har erfarenhet av Oris sixty-five 42mm Green? eller blue.. undrar lite vad folk tycker om den och speciellt vad folk tycker om den gröna?
Själv så kan jag tycka att det är en liten eye-catcher och en lite mer vågad klocka än den blå, även om den är ruskigt fin!
Jag klämde på båda häromveckan.
Mina intryck:
* Blå är finare än grön, mest tack vare den djupblåa färgen - den skiftar som tusan vilket gör den otroligt vacker.
* Länken kändes OK, men lite "flamsig" i den prisklassen.
* Snyggaste bandet oavsett färg på dial är nog tropic![]()
Jaa, varför tänkte jag inte på den här tråden?
Jagar tropicgummit till 65 divern. Någon här som kan någon referens på en 65 diver, 20mm luggvidd med Tropic? ÅF vill ha för korsreferens, så att det blir rätt.
Ännu bättre, har någon ett 20mm Oris Tropic i bra skick över, PM:a mig![]()
Jag håller på och försöker bestämma mig för nästa klockköp. Valet står (just nu iaf) mellan Oris 65, 40mm eller Sinn 104.
Är ute efter en klocka som funkar till det mesta. Har googlat och utubat rejält och kommit fram till de två mkt beroende på små handleder. Har klämt på Orisen i butik.
Så jag skulle vilja se era Oris 65 på olika bandkonfigurationertropic och länk vet jag hur de ser ut. Tänkte på typ läder och Nato.
Oris 65 är onekligen riktigt frän och annorlunda. Måste få testa den på berömda länken. De kan avgöra saken. Den jag klämde på i butik var på tropic.Sinn 104 är ju typ tråkigaste modellen sinn gjort, 65 roligaste oris gjort på några år. Inget svårt val
![]()
Om tavlan på 42mm hade kunnat väljas på 40mm hade valet varit riktigt enkelt för migBjussar på ett par bilder på blåa 65:an på Tropic![]()
![]()
![]()
Äsch, jag har små handleder men tycker denna sitter riktigt fintOm tavlan på 42mm hade kunnat väljas på 40mm hade valet varit riktigt enkelt för mig
Samtidigt som jag både älskar och ibland har svårt för tavlan på 40mm.
Har en del 42mm Seiko hemma. Även en samurai som är ännu större men vill ha ett mindre ur. Hade en skx031 förut (40mm & 46mm L2L) och den satt som en smäck.Äsch, jag har små handleder men tycker denna sitter riktigt fint![]()
![]()