• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Oh lord.. Ge mig denna :woot::woot::woot::woot:


29352405_10155355326747043_7901191274304473605_o.jpg
Tycker den påminner en hel del om Seikos Alpinist.. Men den var fin!
Skulle det inte komma en mindre Divers 65 också?!
 
Brukar inte vara så förtjust i pilotklockor men den här väcker habegär. Oris Big Crown Alarm. Synd bara att den är limiterad till 250 ex samt något för stor (44mm).
IMG_2728.JPG
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Vet någon om det finns någon billigare mejsel eller bits för bandbyte på oris aquis 2017 ? Oris verkar ta 400-500 kronor för sitt specialverktyg
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Ja, jag börjar bli förälskad men min handled är allt för tanig egentligen. Har aldrig testad en 43:a dock, den verkar ju bäras lite mindre...
Ja, har själv varit inne på just 43an flera gånger, men aldrig slagit till.. Dock är denna 44mm till och med. Den nya länken som är mycket tunnare är enligt min mening mycket bekvämare tex. Aldrig provat gummit dock.
 
Senast ändrad:

IsFoj

Breitling
Fick ett samtal tidigare i veckan om att ett exemplar av Aquis 39,5 dumpit ner hos Hanssons i Frölunda. Har varit grymt sugen på den sedan jag först fick reda på att den släppts, så jag tog första bästa vagn dit. Provade den sida vid sida med 43:an vilket fick 39an att kännas som en damstorlek. Tror framförallt att det var den nya länken, vilken både är märkbart mer avsmalnande mot undersidan av handleden samt tunnare, som bidrog till den känslan. Jag blev snabbt storleksblind när jag stod där och testade de två storlekarna, om och om igen. Det slutade med ett "jag får suga på den karamellen" och jag gick därifrån splittrad.
Vet att wristpics av den nya modellen varit efterfrågade så passade på att knäppa några sådana till er. Vartenda uttalande som kan hjälpa mig i velandet tas tacksamt emot. Slänger in två halvtaskiga bilder på 43an också, placerade sist. Tack!
(Handled - ca 18cm)
20180331_141224.jpg 20180331_141229.jpg 20180331_141233.jpg 20180331_141236.jpg aquis43mm.jpg aquis43mm2.jpg
 
Senast ändrad:

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Fick ett samtal tidigare i veckan att ett exemplar av Aquis 39,5 dumpit ner hos Magnussons i Frölunda. Har varit grymt sugen på den sedan jag först fick reda på att den släppts, så jag tog första bästa vagn dit. Provade den sida vid sida med 43:an vilket fick 39an att kännas som en damstorlek, tror framförallt att det var den nya länken som både är märkbart mer avsmalnande mot undersidan av handleden samt tunnare som bidrog till den känslan. Jag blev snabbt storleksblind när jag stod där och testade de två storlekarna på handleden, om och om igen. Det slutade med ett "jag får suga på den karamellen" och jag gick därifrån splittrad.
Vet att wristpics av den nya modellen varit efterfrågade så passade på att knäppa några sådana till er. Varenda uttalande som kan hjälpa mig i velandet tas tacksamt emot. Slänger in en halvtaskig bild på 43an också, placerad sist. Tack!
Oj, vilken skillnad! Måste ändå säga att 43 ser ut att klä dig bättre!
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Fick ett samtal tidigare i veckan att ett exemplar av Aquis 39,5 dumpit ner hos Magnussons i Frölunda. Har varit grymt sugen på den sedan jag först fick reda på att den släppts, så jag tog första bästa vagn dit. Provade den sida vid sida med 43:an vilket fick 39an att kännas som en damstorlek. Tror framförallt att det var den nya länken, vilken både är märkbart mer avsmalnande mot undersidan av handleden samt tunnare, som bidrog till den känslan. Jag blev snabbt storleksblind när jag stod där och testade de två storlekarna, om och om igen. Det slutade med ett "jag får suga på den karamellen" och jag gick därifrån splittrad.
Vet att wristpics av den nya modellen varit efterfrågade så passade på att knäppa några sådana till er. Varenda uttalande som kan hjälpa mig i velandet tas tacksamt emot. Slänger in en halvtaskig bild på 43an också, placerad sist. Tack!
Tycker tyvärr att Oris hamnade snett i storlek på den nya mindre modellen. För liten. Kändes faktiskt inte som samma kvalitet som 43:an heller. Tyvärr var 43:an aningen stor för mig så jag sålde den. 41,5 hade varit perfekt.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Fick ett samtal tidigare i veckan att ett exemplar av Aquis 39,5 dumpit ner hos Magnussons i Frölunda. Har varit grymt sugen på den sedan jag först fick reda på att den släppts, så jag tog första bästa vagn dit. Provade den sida vid sida med 43:an vilket fick 39an att kännas som en damstorlek. Tror framförallt att det var den nya länken, vilken både är märkbart mer avsmalnande mot undersidan av handleden samt tunnare, som bidrog till den känslan. Jag blev snabbt storleksblind när jag stod där och testade de två storlekarna, om och om igen. Det slutade med ett "jag får suga på den karamellen" och jag gick därifrån splittrad.
Vet att wristpics av den nya modellen varit efterfrågade så passade på att knäppa några sådana till er. Varenda uttalande som kan hjälpa mig i velandet tas tacksamt emot. Slänger in en halvtaskig bild på 43an också, placerad sist. Tack!
(Handled - ca 17,5cm)
Tycker också att den lilla ser för klen ut. Jag skulle ha gått på den större.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Fick ett samtal tidigare i veckan att ett exemplar av Aquis 39,5 dumpit ner hos Magnussons i Frölunda. Har varit grymt sugen på den sedan jag först fick reda på att den släppts, så jag tog första bästa vagn dit. Provade den sida vid sida med 43:an vilket fick 39an att kännas som en damstorlek. Tror framförallt att det var den nya länken, vilken både är märkbart mer avsmalnande mot undersidan av handleden samt tunnare, som bidrog till den känslan. Jag blev snabbt storleksblind när jag stod där och testade de två storlekarna, om och om igen. Det slutade med ett "jag får suga på den karamellen" och jag gick därifrån splittrad.
Vet att wristpics av den nya modellen varit efterfrågade så passade på att knäppa några sådana till er. Varenda uttalande som kan hjälpa mig i velandet tas tacksamt emot. Slänger in en halvtaskig bild på 43an också, placerad sist. Tack!
(Handled - ca 17,5cm)
Kul! Men Magnussons finns inte i Frölunda.

Så menar du Magnussons i GBG city eller Hanssons i Frölunda (båda säljer Oris)? :rolleyes:
 

Renadu

Cartier
2552A171-79AF-4702-BED2-4F40EA9231D8.jpeg

Ny på forumet, så har enbart tittat igenom tråden lite fort... Verkar vara en hel del bilder och diskussion kring Oris Aquis därför kommer något för att bryta mönstret lite, något som är lite snabbare!
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Fick ett samtal tidigare i veckan att ett exemplar av Aquis 39,5 dumpit ner hos Magnussons i Frölunda. Har varit grymt sugen på den sedan jag först fick reda på att den släppts, så jag tog första bästa vagn dit. Provade den sida vid sida med 43:an vilket fick 39an att kännas som en damstorlek. Tror framförallt att det var den nya länken, vilken både är märkbart mer avsmalnande mot undersidan av handleden samt tunnare, som bidrog till den känslan. Jag blev snabbt storleksblind när jag stod där och testade de två storlekarna, om och om igen. Det slutade med ett "jag får suga på den karamellen" och jag gick därifrån splittrad.
Vet att wristpics av den nya modellen varit efterfrågade så passade på att knäppa några sådana till er. Varenda uttalande som kan hjälpa mig i velandet tas tacksamt emot. Slänger in en halvtaskig bild på 43an också, placerad sist. Tack!
[/QUOTE
Fick ett samtal tidigare i veckan om att ett exemplar av Aquis 39,5 dumpit ner hos Hanssons i Frölunda. Har varit grymt sugen på den sedan jag först fick reda på att den släppts, så jag tog första bästa vagn dit. Provade den sida vid sida med 43:an vilket fick 39an att kännas som en damstorlek. Tror framförallt att det var den nya länken, vilken både är märkbart mer avsmalnande mot undersidan av handleden samt tunnare, som bidrog till den känslan. Jag blev snabbt storleksblind när jag stod där och testade de två storlekarna, om och om igen. Det slutade med ett "jag får suga på den karamellen" och jag gick därifrån splittrad.
Vet att wristpics av den nya modellen varit efterfrågade så passade på att knäppa några sådana till er. Vartenda uttalande som kan hjälpa mig i velandet tas tacksamt emot. Slänger in två halvtaskiga bilder på 43an också, placerade sist. Tack!
(Handled - ca 17,5cm)
20180331_141224.jpg 20180331_141229.jpg 20180331_141233.jpg 20180331_141236.jpg aquis43mm.jpg aquis43mm2.jpg
Tycker 39,5mm ser schysst ut! Skulle dock mycket heller se att den nya fanns att välja med den föregående modellens stenblåa tavla och blå vridring. I min mening mycket finare än att bryta av med svart ring.
 
Senast ändrad:

Renadu

Cartier
Jag har nämligen en liten fundering gällande armbandet på Oris William F1. Är det någon som vet om det finns andra armband som passar på denna modell som ej viker sig på detta sätt? Mycket irriterande och bidrar till dålig passform på handleden!
639905EC-BA29-45A1-B59B-37FDF27A2DC2.jpeg
 
Topp