• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

UpNorth

Breitling
En av mina.
 

Bilagor

  • 20180119_181912.jpg
    20180119_181912.jpg
    318 KB · Visningar: 2

Starillusion

Cartier
Håller på att kollar på en klocka åt tjejen, inge mindre än Oris Aquis Lady Date Diamond.
Med ref nr: 73377314191MB
Det jag undrar är om någon här inne sitter just på denna modell eller om någons sambo har den här. Då jag har letat som en tok för att se den irl men hitta den inte. Så jag bestämde mig för att beställa den ändå, men skulle vara roligt att se en bild hur den sitter på och just hur tavlan upplevs. Så jag kan eventuellt blåsa av beställningen om den inte är som jag/vi hade tänkt. Tacksam för alla svar å hjälp.
Kastar upp en bild på hur den ser ut.
Obs bild tagen på nätet.

oris-aquis-diamonds-date.png__1536x0_q75_crop-scale_subsampling-2_upscale-false.jpg


Obs bild från Google.
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Min första ”riktiga” klocka, Oris Flight Timer Day Date 2. Köpte den ny för dryga tio år sen skulle jag gissa. Tyvärr har den legat oanvänd i lådan sista 5-6 åren. Kanske dags att damma av den...
AC1948BC-4928-4479-9B11-5EDFC55EDC3B.jpeg
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Min första ”riktiga” klocka, Oris Flight Timer Day Date 2. Köpte den ny för dryga tio år sen skulle jag gissa. Tyvärr har den legat oanvänd i lådan sista 5-6 åren. Kanske dags att damma av den...
AC1948BC-4928-4479-9B11-5EDFC55EDC3B.jpeg
Lite nyfiken på vad "pluppen" med triangeln har för funktion? :)
 

Starillusion

Cartier
Jag har "förra årets" med blå tavla och svart ringt, skiljer lite med diamantplaceringen men samma boet och länk.
Om det underlättar något i ditt val kan du se den på min 16,5 cm handled där -> 16 mars 2018

Den är ruggig bra! Fin bild för övrigt. Men hon har provat den där och den sitter bra. Men hon ville gärna att hennes nästa klocka skulle vara med ljusare face. Där av den modellen jag länka :)
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Hej tråden.

Jag har ännu inte burit Oris men Aquis 39.5 ser väldigt bra. Det blir ett besök hos KM Frölunda T i nästa vecka. Dykare i den storleken finns det för få av.
Hoppas den känns bra, den ser bra ut.

Trevlig helg
 
Topp