• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Hur kan de sälja klockorna så billigt? :S En Clipperton för 12 500? http://www.mywatch.nu/oris-aquis-clipperton
Dom här är precis som uret.se (Gråhandlare och vissa har något emot det, jag bryr mig inte).
Jag betalar hellre 5000kr mindre för en klocka och skiter i champagnen och kaffet och skaka hand med AD på plats.

Edit, jag klippte den nu iaf. Får vi se om och när den kommer, postar bilder när den väl anlänt :D
 
Senast ändrad:
Dom här är precis som uret.se (Gråhandlare och vissa har något emot det, jag bryr mig inte).
Jag betalar hellre 5000kr mindre för en klocka och skiter i champagnen och kaffet och skaka hand med AD på plats.

Edit, jag klippte den nu iaf. Får vi se om och när den kommer, postar bilder när den väl anlänt :D
Grattis, ser fram emot bilder! :)
 
Dom här är precis som uret.se (Gråhandlare och vissa har något emot det, jag bryr mig inte).
Jag betalar hellre 5000kr mindre för en klocka och skiter i champagnen och kaffet och skaka hand med AD på plats.

Edit, jag klippte den nu iaf. Får vi se om och när den kommer, postar bilder när den väl anlänt :D
Härligt ju! Definitivt finaste blåa tavlan! :cool:
 
Dom här är precis som uret.se (Gråhandlare och vissa har något emot det, jag bryr mig inte).
Jag betalar hellre 5000kr mindre för en klocka och skiter i champagnen och kaffet och skaka hand med AD på plats.

Edit, jag klippte den nu iaf. Får vi se om och när den kommer, postar bilder när den väl anlänt :D
Men man ska nog inte jämföra gråhandlarnas priser med listpriser. Det är få klockor man inte kan pruta på.
 
Men man ska nog inte jämföra gråhandlarnas priser med listpriser. Det är få klockor man inte kan pruta på.
Givetvis är det så :)

Edit, känns dock som att Mywatch har listat klockan lite väl tidigt då den på ex klockia.se (auktoriserad Oris-återförsäljare) endast har den som förbokning för leverans i augusti vilket stämmer in med deras egna release-datum. Jag tvivlar på att klockan kommer att komma inom 4-12 dagar.
Har mailat mywatch och inväntar svar.

Klockias sida för samma klocka:
https://www.klockia.se/oris-aquis-source-of-life-limited-edition-733-7730-4125-set-mb
 
Senast ändrad:
Fick svar från MyWatch nu att både priset och datumet var fel på deras sida.
De kommer sälja klockan för 18995kr istället och leverans sker först i augusti. Synd när man gjorde en beställning på 15.200kr.
Men klockan var så snygg så behåller ordern trots att priset ökades där. Trist behöva vänta 4-5 månader på den nu dock :p
 
Fick svar från MyWatch nu att både priset och datumet var fel på deras sida.
De kommer sälja klockan för 18995kr istället och leverans sker först i augusti. Synd när man gjorde en beställning på 15.200kr.
Men klockan var så snygg så behåller ordern trots att priset ökades där. Trist behöva vänta 4-5 månader på den nu dock :p
Kräv att du ska ha den för 15.200kr för det är inte ditt problem om dom skriver fel pris på saker.
 
Fick svar från MyWatch nu att både priset och datumet var fel på deras sida.
De kommer sälja klockan för 18995kr istället och leverans sker först i augusti. Synd när man gjorde en beställning på 15.200kr.
Men klockan var så snygg så behåller ordern trots att priset ökades där. Trist behöva vänta 4-5 månader på den nu dock :p
Hmm är det nåt knep att de sätter felaktiga låga priser för att locka folk till sin sajt, snubben i denna tråd råkade ut för exakt samma sak https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-formula-1-chronograph-köpråd.90275/page-2

Kan såklart vara en slump...
 
Kräv att du ska ha den för 15.200kr för det är inte ditt problem om dom skriver fel pris på saker.
Tror dom är reserverade med att de kan skriva fel. Jag fick iaf ett presentkort på 500kr och en putsduk på köpet när jag skrev jag ändå ville behålla ordern. Tror inte medvetet de gjort fel här. Och priset är ändå billigare än ex Klockia eller det rekommenderade 2400$-priset.
 
Fick svar från MyWatch nu att både priset och datumet var fel på deras sida.
De kommer sälja klockan för 18995kr istället och leverans sker först i augusti. Synd när man gjorde en beställning på 15.200kr.
Men klockan var så snygg så behåller ordern trots att priset ökades där. Trist behöva vänta 4-5 månader på den nu dock :p
Tråkigt, men det kändes som att något var lite konstigt :) Oavsett får du en fantastiskt fin klocka för pengarna!

Kräv att du ska ha den för 15.200kr för det är inte ditt problem om dom skriver fel pris på saker.
Tyvärr gäller det endast om han hade fått en offert på 15.200kr från företaget. Om det står fel pris i exempelvis en katalog eller på en site har man som konsument ingen rätt att köpa varan för det felaktiga priset :) Däremot kan det ju diskuteras om det är ett medvetet eller omedvetet tryckfel, som Jim Dollares skriver...
 
Vad är skillnaden/skillnaderna mellan följande tre referenser av Oris Aquis Date Black:

01 733 7730 4124-07 8 24 05EB
https://www.oris.ch/en/watch/oris-aquis-date/01-733-7730-4124-07-8-24-05eb

01 733 7730 4134-07 8 24 05PEB
https://www.oris.ch/en/watch/oris-aquis-date/01-733-7730-4134-07-8-24-05peb

01 733 7730 4154-07 8 24 05PEB
https://www.oris.ch/en/watch/oris-aquis-date/01-733-7730-4154-07-8-24-05peb

Jag hittar ingen uppenbar skillnad mellan de tre när jag studerar klockorna på Oris hemsida.

/Birger
 
Helnöjd med denna Chronoris limited Ed, utgiven till F1 WILLIAMS 40 årsjubileum. Gillar dom bå detaljerna, samma blå som Williams bilar delvis är målade med!
IMG_0246[1].JPG
 
Kan man köpa endast gummit till Source of Life senare tro? (Vad isf kostar endast gummit ca?)
Jag har köpt med stållänk men gillar klockan i gummit. (Trots jag inte gillar det står ORIS stort, men färgen är grym).
Btw, varför ändrar siffrorna håll i den här datum-ringen? 1-8, 9-23, 24-30. -Gissar det är för att man skall se siffran åt rätt håll, men vore snyggare om alla siffror var åt samma håll. Iaf 9an som ser ut som en 6a nu.
 
Kan man köpa endast gummit till Source of Life senare tro? (Vad isf kostar endast gummit ca?)
Jag har köpt med stållänk men gillar klockan i gummit. (Trots jag inte gillar det står ORIS stort, men färgen är grym).
Btw, varför ändrar siffrorna håll i den här datum-ringen? 1-8, 9-23, 24-30. -Gissar det är för att man skall se siffran åt rätt håll, men vore snyggare om alla siffror var åt samma håll. Iaf 9an som ser ut som en 6a nu.
Oj. Så jag stirrat på denna klocka utan att upptäcka det. Fan, nu stör det mig.
 
Kan man köpa endast gummit till Source of Life senare tro? (Vad isf kostar endast gummit ca?)
Jag har köpt med stållänk men gillar klockan i gummit. (Trots jag inte gillar det står ORIS stort, men färgen är grym).
Btw, varför ändrar siffrorna håll i den här datum-ringen? 1-8, 9-23, 24-30. -Gissar det är för att man skall se siffran åt rätt håll, men vore snyggare om alla siffror var åt samma håll. Iaf 9an som ser ut som en 6a nu.
Orginalgummi för Aquis ligger på runt 3000:- dessvärre.
 
Själv helt såld på Oris Regulateur "Der Meistertaucher". Precis börjat jobba inom klockbranschen och fick direkt upp ögonen för denna pärla. Som 22 bast är det en del pengar det handlar om så sparandet börjar nu! En vacker dag sitter den där, då kommer även bild upp här.
Deras nysläpp Source of Life och Limiterade Brashear är också extremt snygga. Kan ha hittat ett märke att fastna för helt klart!
 
Hej, jag har en fråga om Oris Aquis. Jag undrar om ni som har den inte tycker att den är bulkig eller stor? För att när jag kollar på bilder så ser den väldigt tjock ut. Så jag undrar vad ni tycker. :snaphappy::)
 
Vad är skillnaden/skillnaderna mellan följande tre referenser av Oris Aquis Date Black:
01 733 7730 4124-07 8 24 05EB
https://www.oris.ch/en/watch/oris-aquis-date/01-733-7730-4124-07-8-24-05eb
01 733 7730 4134-07 8 24 05PEB
https://www.oris.ch/en/watch/oris-aquis-date/01-733-7730-4134-07-8-24-05peb
01 733 7730 4154-07 8 24 05PEB
https://www.oris.ch/en/watch/oris-aquis-date/01-733-7730-4154-07-8-24-05peb

Jag hittar ingen uppenbar skillnad mellan de tre när jag studerar klockorna på Oris hemsida.

/Birger

Jag ställde en fråga om skillnaderna enligt ovan till Oris och har nu fått ett svar från dem angående detta. Jag citerar därför min egen frågeställning och delger intresserade svaret jag fick:
  • 24-version has a matt black dial and a satin finish bracelet
  • 34-version has a polished/sunray black dial and a polished/satin finish bracelet
  • 54-version has a matt black dial and polished steel finished bracelet
/Birger
 
God afton Oris-vänner.
Jag har utvecklat ett starkt sug efter en Aquis, men har några frågor om klockan i fråga.
Jag har observerat att den äldre varianten har olika bezeler, en som ser "borstad" ut och en som är mer glansig, kan det stämma?
I inlägget ovan mitt finns ju ett svar på detta, men det gäller ju dom nya modellerna.
Samma gäller tavlan, finns den i både matt och sunray på dom äldre modellerna.
Begagnad eller ny? Gaaah! Så svårt, och denna tråden gör det inte lättare med alla snygga bilder.
 
God afton Oris-vänner.
Jag har utvecklat ett starkt sug efter en Aquis, men har några frågor om klockan i fråga.
Jag har observerat att den äldre varianten har olika bezeler, en som ser "borstad" ut och en som är mer glansig, kan det stämma?
I inlägget ovan mitt finns ju ett svar på detta, men det gäller ju dom nya modellerna.
Samma gäller tavlan, finns den i både matt och sunray på dom äldre modellerna.
Begagnad eller ny? Gaaah! Så svårt, och denna tråden gör det inte lättare med alla snygga bilder.
Jag kollade på Aquis Staghorn och https://www.klockia.se/oris-aquis-date-733-7730-4135-07-8-24-05peb
Jag fastnade för Staghornen och slog till. Jag rekommenderar dig att gå till en AD och titta. De med blå sunburst är mina favoriter. 2017 och framåt har en nättare länk som jag tycker ser bättre ut än den mer tooliga som de hade innan. Staghorn har keramisk "glansig" bezel vilket jag tycker är sjukt snyggt. Men många uppskattar den matta, ta och kolla på dom live så hittar du den du gillar bäst. Med det sagt måste jag säga att kvalitén är grym. Jag jämförde med bland annat Tag Heuer Aquaracer och tyckte att aquisen kändes mycket bättre även om den var billigare.
 
Tillbaka
Topp