Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är helt klart läcker! Är det bara clipperton som har blankt bezel inlägg? Blir lite förvirrad för ibland ser det matt ut.Här Clipperton inomhus på skuggsidan av huset:
![]()
Den frågan får nog någon annan svara på om vi ska få ett säkert svar, men tror att det finns fler modeller som har blankt..Den är helt klart läcker! Är det bara clipperton som har blankt bezel inlägg? Blir lite förvirrad för ibland ser det matt ut.
Det finns flera. Den svarta aquisen med blå tavla har blank bezel. Den ”vanlige” svarte finns også i ehh.. tror det er 4 eller 5 ulike varianter på oris sin hemsida og skillnadene er polering og blank eller matt bezel om jeh ikke tar helt feil.Den är helt klart läcker! Är det bara clipperton som har blankt bezel inlägg? Blir lite förvirrad för ibland ser det matt ut.
39.5 finns i svart m helborstad länk o borstad bezel samt två varianter med den vanliga blandade länken svart blank bezel och blå eller svart sunburst tavla.Har en liten fråga till er Oris experter. Finns den gröna aquis i 39.5mm eller är det enbart i 43mm?
Satan!Trivs med min lilla 49mm Pro Diver på gummi, lagom stor på min 19,5cm handled
![]()
Tackar. Får avvakta och hoppas den kommer så småningom39.5 finns i svart m helborstad länk o borstad bezel samt två varianter med den vanliga blandade länken svart blank bezel och blå eller svart sunburst tavla.
Inga svar... Den här.... 40mm
![]()
Eller den här på 36mm?
![]()
Jag hade föredragit 40:an storleksmässigt , mest pga att synen börjar bli sämre och till viss del för att jag inte kan förlika mig med 36mm. Tycker fortfarande det snuddar vid damstorlek. Förlåt, kan inte hjälpa det.Inga svar... Den här.... 40mm
![]()
Eller den här på 36mm?
![]()
Skitsnygga bilderNågra ifrån arkivet
![]()
![]()
![]()
Har inget dåligt att säga om Aquis tyvärr, bara att slanta uppHej KS!
Jag har gått i tankarna på ny klocka ett tag nu och velat lite fram och tillbaka. Tyvärr (pga av pris och hur snygga de är) så har jag hittat Oris aquis och Oris diver 65. Även begagnade ligger en bra bit över vad jag tänkt lägga på en klocka.
Så kan någon snälla skriva dåliga saker om dessa klockor så jag tappar intresset för dessa och sparar lite pengar, tack!![]()
Asfula urtavlor faktiskt...Hej KS!
Jag har gått i tankarna på ny klocka ett tag nu och velat lite fram och tillbaka. Tyvärr (pga av pris och hur snygga de är) så har jag hittat Oris aquis och Oris diver 65. Även begagnade ligger en bra bit över vad jag tänkt lägga på en klocka.
Så kan någon snälla skriva dåliga saker om dessa klockor så jag tappar intresset för dessa och sparar lite pengar, tack!![]()
Då vill du säkert inte höra att Klockia har 15% rabatt på alla Oris t om imorgon om du använder rabattkoden oris15Hej KS!
Går bra att beställa hos vilken ad som helst.Jag har tydligen tappat en av skruvarna som håller fast länken på min Aquis. Är det någon som vet vart jag kan hitta en ny?
Går bra att beställa hos vilken ad som helst.
Provat en gång och den känns ganske nära 36mm Orisen. Pratade med en AD idag och dom sa at dom inte äns tar inn den för at den er for liten och det er ingen som köper den.Känns Oris Aquis 40 mm mindre än en Seiko SKX007? Vet att Oris klockan i vart fall är mindre enligt specsen.
Provat en gång och den känns ganske nära 36mm Orisen. Pratade med en AD idag och dom sa at dom inte äns tar inn den för at den er for liten och det er ingen som köper den.