Tjänstemannen
Basic
Här kommer mitt bidrag på bilder.
![]()
![]()
Tack! Riktigt läcker. Hur upplever du kvalitén överlag, känns den ”robust” liksom? Ingår gummi när man köper fullset eller köps det separat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här kommer mitt bidrag på bilder.
![]()
![]()
Tack! Riktigt läcker. Hur upplever du kvalitén överlag, känns den ”robust” liksom? Ingår gummi när man köper fullset eller köps det separat?
Den är riktigt bra.Tack! Riktigt läcker. Hur upplever du kvalitén överlag, känns den ”robust” liksom? Ingår gummi när man köper fullset eller köps det separat?
Den var fan inte dum, vad är det för ref?Svårt med iPhone men gör ett försök.
![]()
Inte konstigt att jag inte får till det. Datum räcker väl för dom flestaDen visas väl inte?
https://www.klockmagasinet.se/oris-...yKIrlFYp5dudbn7ViufztPWGMKUd62_BoCg6AQAvD_BwEDen var fan inte dum, vad är det för ref?
Ok - men det var väl det som avsågs i inlägget....Den länkade klockan är en annan referens. Den har endast vridringen i brons, inte hela boetten.
Den var fan inte dum, vad är det för ref?
Trodde du avsåg Sinners inlägg, Orisen i helbrons. Den är ju magisk. Synd att den inte går att köpa längre, såvida man inte vill hosta upp för en beggad. Mina inlägg var ang. Orisen med endast vridringen i brons.Ok - men det var väl det som avsågs i inlägget....
Det var så han citerade också, sen om det var meningen eller ej är ju en annan femmaTrodde du avsåg Sinners inlägg, Orisen i helbrons. Den är ju magisk. Synd att den inte går att köpa längre, såvida man inte vill hosta upp för en beggad. Mina inlägg var ang. Orisen med endast vridringen i brons.![]()
Vad skulle slutsatsen av det vara menar du? Nya Aquis band har ju en rejäl taper från bred vid klockan till smal vid låset. Väldigt snyggt tycker jag men säger ju inget om storlek. Hade bandet inte smalnat hade det ju varit typ 22 vid låset men det hade ju inte inneburit att klockan plötsligt var väldigt stor....Gjorde en jämförelse mellan den nya Orisen på 39,5mm och en typisk damklocka, i det här fallet från Gul, när det gäller låset och länken närmast låset. Man kan konstatera att det inte är någon storleksskillnad alls.
![]()
Man kan tycka att det blir väl smalt vid låset, för att vara en herrklocka. Men man vänjer sig, så det behöver inte vara ett problem.Vad skulle slutsatsen av det vara menar du? Nya Aquis band har ju en rejäl taper från bred vid klockan till smal vid låset. Väldigt snyggt tycker jag men säger ju inget om storlek. Hade bandet inte smalnat hade det ju varit typ 22 vid låset men det hade ju inte inneburit att klockan plötsligt var väldigt stor....
KlockmagasinetVar såg du den för 14000?
Ja jag har märkt att allt som har med storlekar att göra är en vanesak. Hela länken till 39,5mm är väldigt tunn och smal jämfört med ”pansarlänken” till den gamla 43mm-Aquisen... Den smala och tunna känns bättre för varje dag. Du kör också 39,5mm-Aquis?Jo det är väl smaksak. Många gillar ju band som smalnar kraftigt. En del gillar helt raka o själv gillar jag nog egentligen bäst en liten "taper" på ett par mm. Men på Aquis tyckte jag det var jäkligt snyggt gjort o klockan satt som en smäck så...![]()
Har en till salu här på K&S med gummi och länkVore tacksam för fler bilder i tråden, helst på Aquis 43 mm med gummi. Svårt sugen...
Japp jag hade en sådan med svart sunburst som jag iofs lät gå vidare till en forum medlem här. Anledning till det var att just den varianten med delvis polerad länk och blank tavla blev lite för elegant för att passa in med mina övriga klockor. Den hamnade på "halvdistans" men annars en grymt fin i allround klocka som funkar lika bra på jobbet som på stranden. Väldigt fin finish. Så tumme upp för den!Ja jag har märkt att allt som har med storlekar att göra är en vanesak. Hela länken till 39,5mm är väldigt tunn och smal jämfört med ”pansarlänken” till den gamla 43mm-Aquisen... Den smala och tunna känns bättre för varje dag. Du kör också 39,5mm-Aquis?
Aha, okej! Jag hade sett nån review på Youtube av den helmatta varianten, dvs matt tavla, borstad ring och hela länken i borstat stål, så jag fastnade för den och beställde (via AD).Japp jag hade en sådan med svart sunburst som jag iofs lät gå vidare till en forum medlem här. Anledning till det var att just den varianten med delvis polerad länk och blank tavla blev lite för elegant för att passa in med mina övriga klockor. Den hamnade på "halvdistans" men annars en grymt fin i allround klocka som funkar lika bra på jobbet som på stranden. Väldigt fin finish. Så tumme upp för den!
Bra val! Jag har sett den på riktigt o tycker dem är kanonfin! Hade valt den varianten istället om det hade varit nu!Aha, okej! Jag hade sett nån review på Youtube av den helmatta varianten, dvs matt tavla, borstad ring och hela länken i borstat stål, så jag fastnade för den och beställde (via AD).
Tack! Ja jag tror det blev ett bra val.Bra val! Jag har sett den på riktigt o tycker dem är kanonfin! Hade valt den varianten istället om det hade varit nu!
Hört det också. Har ju day modellen med länk. Den är kanon.Har en Oris Big Crown Pro Pilot Day&Date med kanvas band. Men tycker bandet är inte så bekvämt..
Länk eller gummi tycker funkar superb med den här klockan!Hört det också. Har ju day modellen med länk. Den är kanon.![]()