• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Kson

Patek
2-Faktor
15503192753002531049756747214059.jpg
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Var idag och prövade Aquis 43,5 i butik. Riktigt fin klocka som bärs mindre än vad jag förväntade mig. Blev förvånad över hur illa vridningen linjerade. Var så på ett flertal Aquis-modeller. Är det här ett känt problem? Ni som äger en Aquis, hur linjerar era vridningar?
 

CarlE

Omega
2-Faktor
untitled.png

Tycker den här nya modellen är jäkligt ball! Funderar på att köpa till våren/sommaren. Grym med rött gummi!

Snygg! Helt klart en kandidat till årets sommarklocka! Ångesten börjar komma krypande så smått då jag har varit OWG med min Oris SOL sen september mer eller mindre känns det som, dags för en ny bekantskap helt klart!

Då jag är livrädd (nojar) för att gå runt med en för liten klocka, samtidigt som jag lätt slår i mina högre ORIS-klockor så blir AQUIS lagom i storlek, 43,5 mm då.

Sen tycker jag att grunden i nya AQUIS är så pass bra att jag utan problem kan rättfärdiga flera olika färgsättningar av ”samma” klocka.

Se där, har precis sålt en till mig själv.
 

kripe001

Omega
2-Faktor
Ni som använder gummi-armbandet på Aquis, bygger spännet på mycket på undersidan?
Jag har inte haft möjlighet att testa annat än stål-länk i butik och tycker att spännet till gummi-armbandet ser brutalt ut, på ett dåligt sätt, näst intill obekvämt.
 

AlexLindh

Cartier
Ni som använder gummi-armbandet på Aquis, bygger spännet på mycket på undersidan?
Jag har inte haft möjlighet att testa annat än stål-länk i butik och tycker att spännet till gummi-armbandet ser brutalt ut, på ett dåligt sätt, näst intill obekvämt.
En aning.
Skulle dock verkligen inte säga obekvämt, sitter som en smäck i mitt tycke i alla fall :)
B9342237-92CF-43B8-9FD1-EF2B152E06AA.jpeg
6D342BA7-C22F-4D86-B451-3CF6961C2119.jpeg
774DB1F0-6DC7-4AFE-A1F9-EF7E1AF2DDD0.jpeg
 

kripe001

Omega
2-Faktor
Tack för bra bilder. Spännet ser onekligen REJÄLT ut. Jag får helt enkelt testa det så fort jag stöter på en butik som har en modell med gummi-armband inne.
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Postade en bild på min vintage Oris idag, inser att jag knappt vet något om den.
Öppnade boetten, men det var inte mycket att se där. Inga serienummer etc vad jag kan hitta. Står inget i boettlocket alls.

Någon som är expert som kan hjälpa till? Att det är deras standard 451KIF verk listar jag ut, men sedan då? Själv gissar jag 50 talet.

918C56AC-7038-4CA9-8901-1373F36325FE.jpeg
1E7E3ED6-B667-410F-86D3-184DF1731147.jpeg


Kanske skulle man posta i en vintagetråd? :wideyed:
 
Topp