• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Datzun

Omega
2-Faktor
6C64F09D-AAA5-4079-B334-499454C18429.jpeg
Jag söker information men blir inte riktigt klok; vilka alternativa länkar finns där till min Aquis Clipperton av nyare modellen? Gummi har jag funnit såklart, men hur är det med läder? Var handlar man bäst?
 

Sebbson

Cartier
6C64F09D-AAA5-4079-B334-499454C18429.jpeg
Jag söker information men blir inte riktigt klok; vilka alternativa länkar finns där till min Aquis Clipperton av nyare modellen? Gummi har jag funnit såklart, men hur är det med läder? Var handlar man bäst?
Du kan köpa Oris läder hos närmsta AD (de beställer hem om de inte har på lager). Du kan också kontakta någon som tillverkar läderarmband för att specialtillverka ett.
Tror exempelvis att https://www.martuleather.com/ Kan fixa det om du mailar henne.

Edit: Det finns ju duktiga tillverkare här på KS också som säkert kan tillverka ett åt dig :)
 

Datzun

Omega
2-Faktor
Du kan köpa Oris läder hos närmsta AD (de beställer hem om de inte har på lager). Du kan också kontakta någon som tillverkar läderarmband för att specialtillverka ett.
Tror exempelvis att https://www.martuleather.com/ Kan fixa det om du mailar henne.

Edit: Det finns ju duktiga tillverkare här på KS också som säkert kan tillverka ett åt dig :)
Kanon, tack! Vilka här på KS kan snida läder? Jag är ny här och har ingen koll :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
DSC_0790.JPG


Hur mycket jag än älskar denna modell så kommer den nog gå vidare till en annan lycklig ägare framöver. Den sitter ju som en smäck så lite beslutsångest är det allt :) !
Modellen är fin men du gör nog rätt i att låta den gå vidare. Den ser nämligen inte alls ut att sitta som en smäck tycker jag. Den ser stor ut. Det är ju tycke och smak förstås och det kanske förvärras av att fotot är ganska nära. Kanske är bättre i verkligheten. Men jag tror ändå att du skall satsa på en något mindre modell.
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Jag förstår inte varför man måste skriva om man tycker att en klocka ser för stor ut som man ser på bild, allra helst när ägaren själv är nöjd.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Spontana tankar kring ORIS Divers Movember Edition 73377074084SET.
Jag är inne på att nypa en sådan men skulle vilja ha lite tankar om den först. :)

Tack på förhand.
En väldigt trevlig modell måste jag säga. Den har bra storlek och snygga detaljer! Dock är originallädret och natot inte så mycket att hänga i granen tycker jag. Den bärs bättre på andra band men det ordnar man enkelt ju :) Helt klart en bra klocka för inte så mycket pengar!
 

AoL

Omega
Någon som plockat upp en 80th Anniversary brons som vill dela med sig av sina tankar :) ? Har aldrig testat brons förut så är lite nyfiken på denna modell!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
En ny ifrån en Tysk handlare ligger på 16803kr + 1063kr i fraktkostnad. Kämpigt att hitta den här klockan som är knappt använd för 10k ;) Då hade jag personligen hellre sparat dem tusenlapparna.
Hehe, ny ifrån handlare ja, Oris andrahandspris är icke jämförbart med Rolex tyvärr, får räkna med 50% off typ.. Sålde min nyligen, hade den ute här i 2 månader för 13500, iskallt. Sänkte därefter och fick 12.5', detta för 1 vecka sedan. Tror 12-13 är rimligt, vet flera som sålts för liknande.

Därav skrev jag att 10' kanske skulle vara ett klipp, då jag tycker 12' är ett rättvist pris så bör ju ett klipp vara lägre! ;) Men lycka till med försäljningen, återkom gärna med slutsumma! :D
 

AoL

Omega
Hehe, ny ifrån handlare ja, Oris andrahandspris är icke jämförbart med Rolex tyvärr, får räkna med 50% off typ.. Sålde min nyligen, hade den ute här i 2 månader för 13500, iskallt. Sänkte därefter och fick 12.5', detta för 1 vecka sedan. Tror 12-13 är rimligt, vet flera som sålts för liknande.

Därav skrev jag att 10' kanske skulle vara ett klipp, då jag tycker 12' är ett rättvist pris så bör ju ett klipp vara lägre! ;) Men lycka till med försäljningen, återkom gärna med slutsumma! :D

Ja vi får se, jag är inte omöjlig att göra med :) ! Känns som de flesta som legat ute har använts ett tag och inte som i det här fallet. Så jäkla fin modell så man är lite kluven. Förhoppningen är dock att den ska sponsra ett annat köp framöver. Annars får kanske farsan en fin present på födelsedagen om den blir kvar ;) !
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Mywatch har listat den nya Barrier reef, jag lade en beställning på denna nu.
https://www.mywatch.nu/oris-great-barrier-reef-2

Samt GMT (dock bara i brun läder)
https://www.mywatch.nu/oris-aquis-8

GMT (Svart gummi (synd den inte fanns i blått gummit)
https://www.mywatch.nu/oris-aquis-7
Nice! Grattis! Gällande GMT:n tycker jag dock det är mer synd på storleken än färgen på gummit! Älskar designen men tror inte jag bär upp den särskilt bra!? Hade den varit maximalt 40mm hade den förmodligen varit nästa köp...
 

AlexLindh

Cartier
Topp