• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Torulf

Cartier
Ok tack för bra svar!
Kanske skulle vart lite mer tydlig också med att det är denna jag kollar på, tycker den är grymt cool den med. Känns inte som man borde bli lika grön med denna? :D

Med den så kommer du inte bli grön ;). Men ett litet varningens finger med brons bezel är att den kan fastna och bli oanvändbart när bronset oxiderar
 
Med den så kommer du inte bli grön ;). Men ett litet varningens finger med brons bezel är att den kan fastna och bli oanvändbart när bronset oxiderar
Oj, hade ingen aning! Bra info :) ska gå ner nästa vecka och prata med AD och klämma/känna lite. Som sagt, ingen erfarenhet av brons alls så tackar för dina svar! Tycker att klockan är riktigt fin och tycler det är kul att Oris kliver lite utanför ramarna och sticker ut :angel:
 

Andreas K

Omega
2-Faktor
400D32C5-06F6-42AB-A445-0F6D6884BA16.jpeg
 

sinner

Panerai
Fantastiskt fin klocka! Är själv lite sugen på en divers 65 bronze, och är lite nyfiken på hur bronset skiftar i färg med tiden för som du säger ser den ut att vara en ganska rosé färgad i butik. Går det att polera upp igen eller blir den mer och mer matt med tiden? Ingen direkt erfarenhet av brons alls faktiskt så skulle vara kul att höra era erfarenheter :)

Är du ute efter en renodlad bronsare är risken minimal att du får en grön handled då boettlocket är i rostfritt och för övrigt ett utav de finaste boettlocken som finns på marknaden.
Hur bronset skiftar färg är helt individuellt och beror mycket på hur du använder klockan men går enkelt att återställa till ursprungligt utseende om man nu mot förmodan skulle vilja det.
Min har fått en mörkare ton generellt men delar som utsätts mot friktion mot kläder är blanka och fina och skapar en väldigt fin kontrast mot övriga lite mörkare toner.
Oris har en de mest lyckade bronsklockorna som finns på marknaden IMO.

13C1588B-8014-40F4-BE82-3ABFCEC499B5.jpeg
 
Är du ute efter en renodlad bronsare är risken minimal att du får en grön handled då boettlocket är i rostfritt och för övrigt ett utav de finaste boettlocken som finns på marknaden.
Hur bronset skiftar färg är helt individuellt och beror mycket på hur du använder klockan men går enkelt att återställa till ursprungligt utseende om man nu mot förmodan skulle vilja det.
Min har fått en mörkare ton generellt men delar som utsätts mot friktion mot kläder är blanka och fina och skapar en väldigt fin kontrast mot övriga lite mörkare toner.
Oris har en de mest lyckade bronsklockorna som finns på marknaden IMO.

13C1588B-8014-40F4-BE82-3ABFCEC499B5.jpeg
Tack för att du delar med dig av kunskap och erfarenhet! Och bronset har verkligen skiftat riktigt häftigt på din klocka!
 

AoL

Omega
Är du ute efter en renodlad bronsare är risken minimal att du får en grön handled då boettlocket är i rostfritt och för övrigt ett utav de finaste boettlocken som finns på marknaden.
Hur bronset skiftar färg är helt individuellt och beror mycket på hur du använder klockan men går enkelt att återställa till ursprungligt utseende om man nu mot förmodan skulle vilja det.
Min har fått en mörkare ton generellt men delar som utsätts mot friktion mot kläder är blanka och fina och skapar en väldigt fin kontrast mot övriga lite mörkare toner.
Oris har en de mest lyckade bronsklockorna som finns på marknaden IMO.

13C1588B-8014-40F4-BE82-3ABFCEC499B5.jpeg


Vad är det här för referensmodell? :)
 

Man

Rolex
Ja, bra storlek, tycker jag. Inte minst för oss med små flickarmar.. :D Jag tycker inte en dykare behöver vara jättestor. 39,5 räcker gott. I framtiden när det gäller dressigare saker skulle en 36mm DJ kunna vara ett komplement. Jag misstänker förresten att du o jag är ganska ensamma om 39,5mm Aquis, eller?
 
Senast ändrad:

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, bra storlek, tycker jag. Inte minst för oss med små flickarmar.. :D Jag tycker inte en dykare behöver vara jättestor. 39,5 räcker gott. I framtiden när det gäller dressigare saker skulle en 36mm DJ kunna vara ett komplement. Jag misstänker förresten att du o jag är ganska ensamma om 38,5mm Aquis, eller?
Håller, är riktigt nöjd med storleken. Tidshållningen är även den över förväntan. Skulle sitta fint med en en DJ ja :) känns som vi är ganska ensamma, konstigt då den är grym. Bästa köpet på länge för min del :D
 
  • Like
Reactions: Man

Man

Rolex
Håller, är riktigt nöjd med storleken. Tidshållningen är även den över förväntan. Skulle sitta fint med en en DJ ja :) känns som vi är ganska ensamma, konstigt då den är grym. Bästa köpet på länge för min del :D
Det finns förresten en 36mm Aquis här på forumet också. @Timer verkar inte heller verkar tycka att dykare till varje pris måste vara gigantiska.. :)

Edit: lagt till ett ord som fattades..
 
Senast ändrad:
Topp