• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

ADFB988B-0D57-4C5A-BDF4-868527A0A9E8.jpeg

Hej! Är det någon med insyn som har hört ifall nya Aquis Date GMT kommer i grönt framöver? :D Habegäret är stort för den blå, men en grön hade ännu hellre införskaffat!

Någon som har beställt nya diver,s TT,n?
Kämpar mot suget att testa TTn. Helt sjukt. TT är ju helt hopplöst, aldrig i mitt liv lockats, köpte en Tudor Date+Day TT som jag nästan aldrig använder för ..... twotone. Men denna är så jäkla snygg och min hjärna verkar inkörd på att brons kommer vara helt annorlunda. Får se hur den ser ut live om man snubblar över den i butik.

Någon som har beställt nya diver,s TT,n?

Kämpar mot suget att testa TTn. Helt sjukt. TT är ju helt hopplöst, aldrig i mitt liv lockats, köpte en Tudor Date+Day TT som jag nästan aldrig använder för ..... twotone. Men denna är så jäkla snygg och min hjärna verkar inkörd på att brons kommer vara helt annorlunda. Får se hur den ser ut live om man snubblar över den i butik.

Jag står först på kölistan hos Klockmaster Globen. Tyckte den hade en riktigt skön vintage känsla över sig, speciellt med den rejält avsmalnade TT länken. Tror bronset patinering bara kommer göra den ännu bättre

Nu har jag så fått lägga vantarna på det märkliga triwing-verktyget så jag kan byta band på min Aquis Clipperton. Bara diverse band som fattas då :)

Bilagor

• F4CF7B68-B8BA-4C8C-B327-FA4F3D4C28FD.jpeg
    F4CF7B68-B8BA-4C8C-B327-FA4F3D4C28FD.jpeg
    158.1 KB · Visningar: 7
  • Like
Reactions: Man
Jag köpte på en finsk site, kostade 399kr med frakt om jag minns rätt.
https://www.keskisenkello.fi/

Någon skillnad på dessa? Skiljer de sig vilken Oris man har?
Edit: Jag hittade att det man ser det i modellnamnet på klockan.

Dock, då kommer nästa fråga. Jag har lagt en beställning på
Oris Great Barrier Reef Limited Edition 01 01 743 7734 4185-Set
Hade gärna haft en mejsel till denna, 399kr var ett bra pris då affären tar ca 800kr för den. Men antar ingen av dessa funkar då?

triwing.png

Senast ändrad:
Någon skillnad på dessa? Skiljer de sig vilken Oris man har?
Edit: Jag hittade att det man ser det i modellnamnet på klockan.

Dock, då kommer nästa fråga. Jag har lagt en beställning på
Oris Great Barrier Reef Limited Edition 01 01 743 7734 4185-Set
Hade gärna haft en mejsel till denna, 399kr var ett bra pris då affären tar ca 800kr för den. Men antar ingen av dessa funkar då?

triwing.png
Jag vet inte om det är någon skillnad på dessa två.

Tack! Jag är riktigt nöjd själv! Hade den på gröna originalbandet innan. Nu känns det som jag äger en helt ny klocka, otrolig skillnad!

Tänkte att jag kan bjussa på lite Oris Bico bilder eftersom det inte kommit upp några än. Måste säga att jag är sjukt nöjd med klockan och den är riktigt snygg. Den har redan efter en vecka börjat patinerats lätt, i början var bronset mer som rosé guld, men nu har det börjat mörkna. Hur läcker är inte klockans profil med det kupade glaset? :D
20190502_202545.jpg
20190502_202550_HDR.jpg
20190502_202554_HDR.jpg

Tänkte att jag kan bjussa på lite Oris Bico bilder eftersom det inte kommit upp några än. Måste säga att jag är sjukt nöjd med klockan och den är riktigt snygg. Den har redan efter en vecka börjat patinerats lätt, i början var bronset mer som rosé guld, men nu har det börjat mörkna. Hur läcker är inte klockans profil med det kupade glaset? :D
20190502_202545.jpg
20190502_202550_HDR.jpg
20190502_202554_HDR.jpg

Fantastiskt fin klocka! Är själv lite sugen på en divers 65 bronze, och är lite nyfiken på hur bronset skiftar i färg med tiden för som du säger ser den ut att vara en ganska rosé färgad i butik. Går det att polera upp igen eller blir den mer och mer matt med tiden? Ingen direkt erfarenhet av brons alls faktiskt så skulle vara kul att höra era erfarenheter :)

Fantastiskt fin klocka! Är själv lite sugen på en divers 65 bronze, och är lite nyfiken på hur bronset skiftar i färg med tiden för som du säger ser den ut att vara en ganska rosé färgad i butik. Går det att polera upp igen eller blir den mer och mer matt med tiden? Ingen direkt erfarenhet av brons alls faktiskt så skulle vara kul att höra era erfarenheter :)

Går alldeles utmärkt att ta bort patineringen och återställa den till original, finns enkla metoder du kan läsa om :). Men är du ute efter just den ljusa rosé färgen så är det nog inte klockan för dig, för patineringen går ganska fort i början och man blir grön om armen första veckan eftersom det är brons i länken. Men nu verkar patineringen har stannat upp och jag blir inte grön längre.

Så sitter du och återställer patineringen ofta kommer dina armar vara gröna och det ska inte vara särskilt hälsosamt med oxideringen mot huden

Går alldeles utmärkt att ta bort patineringen och återställa den till original, finns enkla metoder du kan läsa om :). Men är du ute efter just den ljusa rosé färgen så är det nog inte klockan för dig, för patineringen går ganska fort i början och man blir grön om armen första veckan eftersom det är brons i länken. Men nu verkar patineringen har stannat upp och jag blir inte grön längre.

Så sitter du och återställer patineringen ofta kommer dina armar vara gröna och det ska inte vara särskilt hälsosamt med oxideringen mot huden
Ok tack för bra svar!
Kanske skulle vart lite mer tydlig också med att det är denna jag kollar på, tycker den är grymt cool den med. Känns inte som man borde bli lika grön med denna? :D

Bilagor

• 23438_0173377074354-0782018_horizontale.png
    23438_0173377074354-0782018_horizontale.png
    134.7 KB · Visningar: 7
Tillbaka
Topp