Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Upp med bilder när Barrier Reef landar! Har du fått höra något kring leveranstid?Mywatch har listat den nya Barrier reef, jag lade en beställning på denna nu.
https://www.mywatch.nu/oris-great-barrier-reef-2
Samt GMT (dock bara i brun läder)
https://www.mywatch.nu/oris-aquis-8
GMT (Svart gummi (synd den inte fanns i blått gummit)
https://www.mywatch.nu/oris-aquis-7
Yes, det lovar jag, jag tror dock inte den kommer landa hos mig förens juli/augusti kanske. Detta är bara spontant mina gissningar.Upp med bilder när Barrier Reef landar! Har du fått höra något kring leveranstid?
Kämpar mot suget att testa TTn. Helt sjukt. TT är ju helt hopplöst, aldrig i mitt liv lockats, köpte en Tudor Date+Day TT som jag nästan aldrig använder för ..... twotone. Men denna är så jäkla snygg och min hjärna verkar inkörd på att brons kommer vara helt annorlunda. Får se hur den ser ut live om man snubblar över den i butik.Någon som har beställt nya diver,s TT,n?
Snygg. Och bra storlek!Provade en Aquis 39,5 mm idag, riktigt bra![]()
BästaProvade en Aquis 39,5 mm idag, riktigt bra![]()
Någon som har beställt nya diver,s TT,n?
Kämpar mot suget att testa TTn. Helt sjukt. TT är ju helt hopplöst, aldrig i mitt liv lockats, köpte en Tudor Date+Day TT som jag nästan aldrig använder för ..... twotone. Men denna är så jäkla snygg och min hjärna verkar inkörd på att brons kommer vara helt annorlunda. Får se hur den ser ut live om man snubblar över den i butik.
Var får man tag på en sån? Bara från Oris själva? Kostar en femhundring?Nu har jag så fått lägga vantarna på det märkliga triwing-verktyget så jag kan byta band på min Aquis Clipperton. Bara diverse band som fattas då![]()
Jag köpte på en finsk site, kostade 399kr med frakt om jag minns rätt.Var får man tag på en sån? Bara från Oris själva? Kostar en femhundring?
Jag köpte på en finsk site, kostade 399kr med frakt om jag minns rätt.
https://www.keskisenkello.fi/
Jag vet inte om det är någon skillnad på dessa två.Någon skillnad på dessa? Skiljer de sig vilken Oris man har?
Edit: Jag hittade att det man ser det i modellnamnet på klockan.
Dock, då kommer nästa fråga. Jag har lagt en beställning på
Oris Great Barrier Reef Limited Edition 01 01 743 7734 4185-Set
Hade gärna haft en mejsel till denna, 399kr var ett bra pris då affären tar ca 800kr för den. Men antar ingen av dessa funkar då?
![]()
![]()
Vad tycker ni om denna? Man blir ju lite sugen
Är det någon som fått möjlighet att klämma på Aquis Date Relief än?Tycker spontant den känns som en riktig fullträff!
![]()
Bild stulen från Hodinkee.
Ser ut att funka hur bra som helst!Köpte in ett mesh-nato och slängde på min Pro Pilot Day-date.![]()
Vad tycket ni?
Tänkte att jag kan bjussa på lite Oris Bico bilder eftersom det inte kommit upp några än. Måste säga att jag är sjukt nöjd med klockan och den är riktigt snygg. Den har redan efter en vecka börjat patinerats lätt, i början var bronset mer som rosé guld, men nu har det börjat mörkna. Hur läcker är inte klockans profil med det kupade glaset?
![]()
![]()
![]()
Fantastiskt fin klocka! Är själv lite sugen på en divers 65 bronze, och är lite nyfiken på hur bronset skiftar i färg med tiden för som du säger ser den ut att vara en ganska rosé färgad i butik. Går det att polera upp igen eller blir den mer och mer matt med tiden? Ingen direkt erfarenhet av brons alls faktiskt så skulle vara kul att höra era erfarenheter![]()
Ok tack för bra svar!Går alldeles utmärkt att ta bort patineringen och återställa den till original, finns enkla metoder du kan läsa om. Men är du ute efter just den ljusa rosé färgen så är det nog inte klockan för dig, för patineringen går ganska fort i början och man blir grön om armen första veckan eftersom det är brons i länken. Men nu verkar patineringen har stannat upp och jag blir inte grön längre.
Så sitter du och återställer patineringen ofta kommer dina armar vara gröna och det ska inte vara särskilt hälsosamt med oxideringen mot huden