Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittar du några siffror på boetten? Sånt hjälper i letandet...Alla Orisvänner, i need your help!
Har klickat hem denna skönhet, så är lite nyfiken på om det är någon som sitter på någon härlig info om den, t.ex exakt namn, årtal, vad det är för urverk, ALLT osv?
Hittar inte mycket alls förutom lite slitna kommentarer här o där.. vet att ni kan detta!
![]()
Nån sorts Big Crown Pointer date som är guldplätterad är det iafAlla Orisvänner, i need your help!
Har klickat hem denna skönhet, så är lite nyfiken på om det är någon som sitter på någon härlig info om den, t.ex exakt namn, årtal, vad det är för urverk, ALLT osv?
Hittar inte mycket alls förutom lite slitna kommentarer här o där.. vet att ni kan detta!
![]()
En äldre variant på dennaAlla Orisvänner, i need your help!
![]()
Nu blir det poster vartefter jag stöter på info. Sorry om det känns som jag spamar. Iaf...Alla Orisvänner, i need your help!
![]()
Härligt detektivarbete du lagt ner!Nu blir det poster vartefter jag stöter på info. Sorry om det känns som jag spamar. Iaf...
I de nya sitter Oris cal 754 som alltså är selittaverk sw200-1 som bas. Vet ej hur mkt mod de gjort. Din verkar lite äldre och på de äldre användes ETA och då användes 2824 (enl det jag kan hitta). Det låter logiskt för visst är sw200 en klon på 2824...?
Googla Oris 7465 så kommer du hitta svaren. Gllm inte posta dem här sedanHärligt detektivarbete du lagt ner!
Det jag hittar i sifferväg är oris sa 634 och 7465!
Bild?Måste ha en aquis med grön ring en dag!
Så där då! Lite googlehäng och fått fram info!Googla Oris 7465 så kommer du hitta svaren. Gllm inte posta dem här sedan
Är det någon som har erfarenhet av svärtad titan? Hur ser det ut när det blir repor i metallen?http://www.oris.ch/en/watches/oris-force-recon-gmt/01-747-7715-7754-set
Oris force recon gmt. Tänka sig, den finns på Oris hemsida![]()
Tror det ska finnas! Sett på Google bilder, vet dock inte om det är hemmafix lr ej då jag inte gått in på hemsidan dem är ifrån...Går det att få tag på ändlänkar så man kan köra ett nato?
edit: till aquis alltså
Grattis till köpet! Mäktig klocka. Gick förbi Franks Ur idag och dreglade en stund över Oris-utbudet. Snyggt med blått.Fick hem denna idag! Blåsvarta tavlan! Än så länge mycket nöjd![]()
![]()
Är det där "deep blue"?Fick hem denna idag! Blåsvarta tavlan! Än så länge mycket nöjd![]()
![]()
Ja den skiftar härligt!Grattis till köpet! Mäktig klocka. Gick förbi Franks Ur idag och dreglade en stund över Oris-utbudet. Snyggt med blått.
Ja det är den som nyligen kommit tror den kallas såÄr det där "deep blue"?
Ja det är den som nyligen kommit tror den kallas så![]()
Den skiftar inte mycket, bara i starkt ljus mvhKan du ta fler bilder i andra vinklar/ljus om tavlan skiftar mycket?
Edit: Glöm det såg att det fanns med annat ljus och sånt några sidor längre fram![]()