• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Är på semester i Sverige, och blir lite sugen på en länk till min Oris 65. Några tips om bra AD i Göteborgsområdet som skulle kunna ha på lager?
Är det någon som vet vad den kostar?
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Är på semester i Sverige, och blir lite sugen på en länk till min Oris 65. Några tips om bra AD i Göteborgsområdet som skulle kunna ha på lager?
Är det någon som vet vad den kostar?

Magnusson är AD för Oris, vet inte om dom har några inne dock.
Finns ju även Klockmäster Hansson på Frölunda torg.
Båda har alltid varit trevliga när jag varit inne och hälsat på iaf.
 

Denligbg

Omega
Är på semester i Sverige, och blir lite sugen på en länk till min Oris 65. Några tips om bra AD i Göteborgsområdet som skulle kunna ha på lager?
Är det någon som vet vad den kostar?

Magnusson är AD för Oris, vet inte om dom har några inne dock.
Finns ju även Klockmäster Hansson på Frölunda torg.
Båda har alltid varit trevliga när jag varit inne och hälsat på iaf.
Har ganska nyligen köpt länk till min 65:a hos en av dessa nämnda AD, fick vänta ca en vecka. Inte så troligt att de har på lager nu heller men frågan är ju fri. Båda AD är trevliga och service-minded.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Har ganska nyligen köpt länk till min 65:a hos en av dessa nämnda AD, fick vänta ca en vecka. Inte så troligt att de har på lager nu heller men frågan är ju fri. Båda AD är trevliga och service-minded.

Har Magnussons bytt ägare?! :D

Skämt å sido har jag haft mycket bättre framgång på Frölunda Torg tidigare vad gäller tillbehör osv.
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
200706

A111375C-9917-475E-8FFE-A5C32AA05957.jpeg
29126F35-DED5-4675-8C17-97EAA8A39879.jpeg
965E3FBB-DB4A-4A13-9389-8AFBB3D2B1FC.jpeg


200716

33A93960-1EBC-4037-B7AE-A03B7E0A5654.jpeg
DA1709FA-7029-4FDA-854A-33A9EAE58D7D.jpeg
F4417290-C13F-44FF-B511-4EF17E68B7CC.jpeg
AB9EDBB2-0E8E-433D-A00B-74A61ADD97D1.jpeg
 

Ahlgren_K

Omega
Väntar på att min Oris ska anlända.. Beställt en Diver 65, 40mm med gröna urtavlan och bezelringen i brons. Sjukt taggad på att se hur den faktiskt ser ut. I butik hade de en 42mm med grön urtavla men utan bronsring, och en 40mm med svart tavla och utan brons, så ska bli kul att se hur kombon faktiskt blir! Inte någon här som råkar ha den kombo som jag beställt och kan skicka upp en bild eller två? :) (ref 733 7707 4357)
 

Stenholm13

Cartier
Gamla oris tt1 dykarna visst älskar man dom? :) ni som har i era ägor, upp med bilder:)!
Har själv ägt en tt1 titanium regulator som jag tyvärr sålde! Men får hoppas att jag kommer över en tt1 diver snart igen
 

Stenholm13

Cartier
Litet inlägg I debatten, skaffade en TT1 diver vilken jag är oerhört nöjd med. Klockan är lätt och titanet ger en lite tooligare framtoning, speciellt I borstat utförande. Vad gäller repor så kör jag den enkla metoden med stålull, funkar klockrent ;) förutsatt borstad yta givetvis.
IMG_4807.JPG
Det där är min favoritklocka, alla kategorier, älskar dem, och spec den modellen i titan! Fått en låsning på dem sen ja såg en första gången för en sådär 12-13 år sen
 

Stenholm13

Cartier
Halloj! Två frågor,
Aquis gummi bandet, vad tycker folk om det? Ser ju fint ut osv, men kan tycka att det ser ut att vara lite klumpigt? Typ vid spännet? Och sen undrar jag också, passa aquis gummit på gamla tt1 diver?
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Halloj! Två frågor,
Aquis gummi bandet, vad tycker folk om det? Ser ju fint ut osv, men kan tycka att det ser ut att vara lite klumpigt? Typ vid spännet? Och sen undrar jag också, passa aquis gummit på gamla tt1 diver?

Förstår hur du tänker, blir ju ett "extra lager" under spännet, men det är inget som jag märker av.
Tycker gummiarmbandet är riktigt bra med alla finjusteringar.
Gamla och nya Aquis är inte kompatibla med armbanden.
 

Stenholm13

Cartier
Någon som har ägt eller äger en oris tt1 diver 47mm? Är dom jäkligt stora? Skulle va kul å höra från någon med egen erfarenhet.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Någon som har ägt eller äger en oris tt1 diver 47mm? Är dom jäkligt stora? Skulle va kul å höra från någon med egen erfarenhet.

Ingen TT1:a men Aquis på 45,5 mm har jag haft. Tycker inte storleken är skrämmande (jag har 18,5-19cm handled) men tjockleken är inte att leka med. Min Aquis var 14,5mm har jag för mig men TT1 1000m är över 19mm tjock, det är en rejält grov klocka.
300m är väl som mer som min gamla Aquis.
 

Stenholm13

Cartier
Ingen TT1:a men Aquis på 45,5 mm har jag haft. Tycker inte storleken är skrämmande (jag har 18,5-19cm handled) men tjockleken är inte att leka med. Min Aquis var 14,5mm har jag för mig men TT1 1000m är över 19mm tjock, det är en rejält grov klocka.
300m är väl som mer som min gamla Aquis.
Jag tror att tjockleken är 15,5
19 låter helt galet:)
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Jag tror att tjockleken är 15,5
19 låter helt galet:)

Jag hittade både 15mm och 19mm på TT1 1000m när jag sökte.

44mm tt1 300m Chrono(674.7542.7154) is 15 - 16mm, and 47mm tt1 1000m Chrono(674.7599.7154) Is much thicker 19 - 20mm case.

Det är säkert bara kronografen som är tjockare.
Min day date var ju 15mm.
Finns ju aldrig något på Oris hemsida om tjockleken tyvärr.
Så 15mm är det säkert, my bad.
 
Topp