• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Entruv

Omega
Kanske ensam ägare till denna på forumet? Nr 1229/2000 från 2003.

IMG_20210126_135056__01.jpg
 
Till er som kan Oris:
-Finns Oris Divers 65 i 40mm med svart tavla men UTAN brons-bezeln och med vanlig vit lume istället för den gula?
Eller är det Movember-utgåvan man får jaga då?
 

zebbo_apa

Omega
Till er som kan Oris:
-Finns Oris Divers 65 i 40mm med svart tavla men UTAN brons-bezeln och med vanlig vit lume istället för den gula?
Eller är det Movember-utgåvan man får jaga då
Till er som kan Oris:
-Finns Oris Divers 65 i 40mm med svart tavla men UTAN brons-bezeln och med vanlig vit lume istället för den gula?
Eller är det Movember-utgåvan man får jaga då?
då är det tyvärr movember man får jaga vad jag vet - snackade med lokala AD:n om det här innan jul för jag ville beställa hem tavlan specifikt
 
Tack för svar @zebbo_apa
Då var det som jag trodde.. Är sugen på en Divers 65 men kan inte riktigt bestämma mig för vilken modell jag tycker är snyggast. Men jag tror att det lutar åt att jag gillar Movember mer. Lite svårare att få tag i dock..
 

zebbo_apa

Omega
Tack för svar @zebbo_apa
Då var det som jag trodde.. Är sugen på en Divers 65 men kan inte riktigt bestämma mig för vilken modell jag tycker är snyggast. Men jag tror att det lutar åt att jag gillar Movember mer. Lite svårare att få tag i dock..
Kolla in denna - Réunion tillhör ju EU, så borde inte vara några tullavgifter eller liknande :)

 
Kolla in denna - Réunion tillhör ju EU, så borde inte vara några tullavgifter eller liknande :)


Tack, ja jag har sett den 👌

Har dock även att att Movember fortfarande finns att köpa ny (!) på Magnussons ur för 17,5'. Men den känns lite saftigt för en så gammal modell utan länk.

Får se hur jag gör. Roligare med en helt ny men samtidigt såg väl skicket på den du länkade till rätt bra ut..
 

zebbo_apa

Omega
Tack, ja jag har sett den 👌

Har dock även att att Movember fortfarande finns att köpa ny (!) på Magnussons ur för 17,5'. Men den känns lite saftigt för en så gammal modell utan länk.

Får se hur jag gör. Roligare med en helt ny men samtidigt såg väl skicket på den du länkade till rätt bra ut..
Mjo, tycker den ser bra ut och just att den är komplett med länk och allt - de flesta Movembers jag har sett har bara varit på läder, och jag tycker personligen att den är fräckare på länk - osäker på vad det kostar att köpa länken vid sidan av, men bör väl åtminstone gå på 5-6k med tanke på att ett vanligt Aquis-gummi typ går på runt 3,5k
 
Mjo, tycker den ser bra ut och just att den är komplett med länk och allt - de flesta Movembers jag har sett har bara varit på läder, och jag tycker personligen att den är fräckare på länk - osäker på vad det kostar att köpa länken vid sidan av, men bör väl åtminstone gå på 5-6k med tanke på att ett vanligt Aquis-gummi typ går på runt 3,5k

Absolut, länk ska det vara! Så om jag skulle köpa den ny så blir det till att jaga länk sen..🤷
Har sett att länken går för mellan 3,5 och 4k ungefär.

Grejen är bara att jag funderar på ifall det här ska bli min exit-watch (har börjat ifrågasätta vad det här med klockor egentligen leder till) och då kanske det är roligare med en helt ny.. 🤔

Klurigt det här med alla beslut 😂
 

Jompa99

Omega
Absolut, länk ska det vara! Så om jag skulle köpa den ny så blir det till att jaga länk sen..🤷
Har sett att länken går för mellan 3,5 och 4k ungefär.

Grejen är bara att jag funderar på ifall det här ska bli min exit-watch (har börjat ifrågasätta vad det här med klockor egentligen leder till) och då kanske det är roligare med en helt ny.. 🤔

Klurigt det här med alla beslut 😂
Jag kör Movember och har länk till min. Länken är väldigt skön och gör klockan väldigt stilig. Men den gör sig minst lika bra på läder och Nato tex. Läderbandet som kommer med är också väldigt skönt. Så om du inte hittar en med länk så tror jag du kommer trivas med klockan på läder och så kan du ju bestämma om du tycker länken är värt sen 🙂

mitt problem är att jag kan inte välja mellan alla alternativen för typ allt ser bra ut. Den är ett riktigt strap monster! 😂
 
Jag kör Movember och har länk till min. Länken är väldigt skön och gör klockan väldigt stilig. Men den gör sig minst lika bra på läder och Nato tex. Läderbandet som kommer med är också väldigt skönt. Så om du inte hittar en med länk så tror jag du kommer trivas med klockan på läder och så kan du ju bestämma om du tycker länken är värt sen 🙂

mitt problem är att jag kan inte välja mellan alla alternativen för typ allt ser bra ut. Den är ett riktigt strap monster! 😂

Tack för input 👌
Jag är dock en länk-kille så för mig råder inget tvivel, jag ska ha länk till den!
Byter till andra band ibland men det slutar alltid med att jag byter tillbaka till länk eftersom jag tycker att det är både skönast och snyggast.

I övrigt då; -nöjd med Movember?

Tycker att den med bronset är snygg också men inte när bronset får patina och slutar glänsa (enligt bilder och Youtube-klipp jag sett). Och så tror jag att jag tycker de gula indexen på bronsaren är lite för gula..🤷

Edit: Lust och ork att ta lägga upp lite bilder på din Movember sen?
 
Senast ändrad:

Jompa99

Omega
Tack för input 👌
Jag är dock en länk-kille så för mig råder inget tvivel, jag ska ha länk till den!
Byter till andra band ibland men det slutar alltid med att jag byter tillbaka till länk eftersom jag tycker att det är både skönast och snyggast.

I övrigt då; -nöjd med Movember?

Tycker att den med bronset är snygg också men inte när bronset får patina och slutar glänsa (enligt bilder och Youtube-klipp jag sett). Och så tror jag att jag tycker de gula indexen på bronsaren är lite för gula..🤷

Edit: Lust och ork att ta lägga upp lite bilder på din Movember sen?
Då förstår jag. Då låter det som du ska ha länk helt klart :)

jag är jättenöjd med den och det känns som en klocka jag kommer behålla länge. Storleken är väldigt bra, den är snygg, håller tiden väl och funkar som sagt med olika straps.
Önskar att lumet hade bättre styrka men de håller väldigt länge dock.

Absolut, kan fixa lite bilder senare :)
 
Då förstår jag. Då låter det som du ska ha länk helt klart :)

jag är jättenöjd med den och det känns som en klocka jag kommer behålla länge. Storleken är väldigt bra, den är snygg, håller tiden väl och funkar som sagt med olika straps.
Önskar att lumet hade bättre styrka men de håller väldigt länge dock.

Absolut, kan fixa lite bilder senare :)

Låter fint! 👌☺️
 

M26

Rolex
2-Faktor
Grymt snygg!
Den var du snabb på, köpt hos AD i Sverige?
Tackar! Nej denna fick jag ta hem från utlandet då Svenska AD'n ej verkar ha fått hem dom ännu. Läste någonstans att leverans skulle ske i Februari men vet inte om det var specifikt för den butiken eller rent allmänt för samtliga svenska AD'n
Men är det sant? 😱 gratulerar! Hur känns den?
Helt fantastisk! Jag hade originalet på 42mm som jag var mycket förtjust i men fick sälja till slut då jag fann dimensionerna lite för stora, framförallt L2L men här kan jag bara konstatera att den är helt perfekt med sina 40mm och 47,5 L2L.
... är även lite nyfiken på bandet - hur justeringsvänligt är det? Jag kör så sjukt smala handleder 😓
Jag är i vanliga fall inte mycket för Naton men i detta fall måste jag erkänna att jag blev mycket positivt överraskad. Min handled är ca 17cm för referens och då tycker jag om att bära mina klockor väldigt tajt, på gränsen till blodstopp och då återstår det fortfarande justeringsmöjlighet för mig 😁 Misstänker att det bör funka ner till 16cm i alla fall :happyhappy:

IMG_20210127_112725.jpg
IMG_20210127_112635.jpg
IMG_20210127_112657.jpg
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Tackar! Nej denna fick jag ta hem från utlandet då Svenska AD'n ej verkar ha fått hem dom ännu. Läste någonstans att leverans skulle ske i Februari men vet inte om det var specifikt för den butiken eller rent allmänt för samtliga svenska AD'n

Du är som mig, det är kul att hänga på låset men det är inte billigt😅
 
  • Like
Reactions: M26

zebbo_apa

Omega
Tackar! Nej denna fick jag ta hem från utlandet då Svenska AD'n ej verkar ha fått hem dom ännu. Läste någonstans att leverans skulle ske i Februari men vet inte om det var specifikt för den butiken eller rent allmänt för samtliga svenska AD'n

Helt fantastisk! Jag hade originalet på 42mm som jag var mycket förtjust i men fick sälja till slut då jag fann dimensionerna lite för stora, framförallt L2L men här kan jag bara konstatera att den är helt perfekt med sina 40mm och 47,5 L2L.

Jag är i vanliga fall inte mycket för Naton men i detta fall måste jag erkänna att jag blev mycket positivt överraskad. Min handled är ca 17cm för referens och då tycker jag om att bära mina klockor väldigt tajt, på gränsen till blodstopp och då återstår det fortfarande justeringsmöjlighet för mig 😁 Misstänker att det bör funka ner till 16cm i alla fall :happyhappy:

IMG_20210127_112725.jpg
IMG_20210127_112635.jpg
IMG_20210127_112657.jpg
Fasiken vad kul att höra - förstår precis vad du menar med 42:an - för mig blev det katastrof på L2L-basis, och 47,5 låter ju klockrent - Härligt att bandet verkar flyga också - detta satte helt klart fart på tankarna kring eventuella inköp 😎 Stort grattis ännu en gång 🌈
 
  • Like
Reactions: M26
Hittade några bilder med lite olika straps iaf. Du får hojta om du skulle vilja ha någon mer så kan jag skicka i pm :)

något som gjorde att jag föll för klockan är dome glaset. Det är svårt att fånga på bild men ser grymt snyggt ut IRL.
41C17A85-DB78-4ED3-81A5-AC4D8B178140.jpeg

EB67F059-40BB-43C2-B3E4-0C1740622D51.jpeg

BC62E214-01D0-4A67-88B9-4B5BF35BEACE.jpeg
5C3B720B-73A3-4DB0-83C0-4092BBC5F552.jpeg

B070BC22-5179-4041-A440-3BB2A8AA7528.jpeg
C4103F70-81AB-4479-B362-E292EA586FFB.jpeg

Tack! Shit vilka bra bilder! Mycket bättre än de jag hittat på nätet! Och ja, klockan ser grymt bra ut! 👌
Kalmar slott i bakgrunden också? 🙂
 
Topp