• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Chefen

Omega
Morrn morrn
4DD2A376-C3F6-41B7-826F-5EECFAD5871A.jpeg
Den är magisk, o kommer bara bli snyggare med tiden
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag ska byta från länk till gummi på en Aquis från 2016, alltså den gamla modellen utan triwing. Kan någon tipsa om ett set med urmakarmejslar som passar för detta jobb? Jag läste på WUS att man skulle ha två stycken 1,4 mm samt två stycken 2,5 mm. Låter det rimligt och var hittar man i så fall det? Stort plus om det är i Sverige så jag inte behöver vänta på frakt från utlandet i en evighet.

Edit: Ifall det kan hjälpa någon annan i framtiden beställde jag ett par 2,3 mm och ett par 1,4 mm av märket Bernstein på Conrad. Verkar vara helt okej kvalitet vad jag kan läsa mig till. Bör väl duga till detta ingrepp åtminstone.
 
Senast ändrad:

D..S..

Panerai
Jag har fått förslag från stjärnurmakarna i Mall of Scandinavia på 3.800:- för gummi till Aqui 39.5. Känns spontant dyrt, någon som vet billigare sida?
 

D..S..

Panerai
Tack. Sidan på tyska.. hahah får försöka lista ut var jag hittat armbandet :D
Äsch, var inte så svårt. Borde vara denna: https://www.olfert-co.de/uhrenarmba...chukarmband-inkl.-schliesse-24mm-07-4-24-74eb

?


Eller kan man kanske kombinera dessa två?




Svårt att veta.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Äsch, var inte så svårt. Borde vara denna: https://www.olfert-co.de/uhrenarmba...chukarmband-inkl.-schliesse-24mm-07-4-24-74eb

?


Eller kan man kanske kombinera dessa två?




Svårt att veta.
Mejla och fråga - de förstår engelska. ;)
 

D..S..

Panerai
Ni som har chronoris. Vad är det för sorts klocka egentligen. Jag vet att den är racinginspirerad, men skulle ni säga att ni bär den som en dressare, fieldklocka eller i vilket sammanhang passar den? Tänker spontant att den passar att ha på jobbet (icke-formellt kontorsjobb)?

Vad är era tankar?
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Ni som har chronoris. Vad är det för sorts klocka egentligen. Jag vet att den är racinginspirerad, men skulle ni säga att ni bär den som en dressare, fieldklocka eller i vilket sammanhang passar den? Tänker spontant att den passar att ha på jobbet (icke-formellt kontorsjobb)?

Vad är era tankar?

Jag tycker den passar både på jobb och som dressare.
Den är såpass tunn och nätt så den glider in lätt under skjortärmen (om vi inte tänker oss kronografen).
Lite beroende på modell och länk så kan man anpassa den efter behov.
 

OskJoel

Breitling
Har kommit in i köptankar av en aquis upcycle 41.5. Någon som sitter på en och går i säljtankar? Eller bara vill dela med sig av en bild?😄
 
Topp