Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1, hade helt missat den här tråden innan.Det här är ju absolut den hetaste av OT trådar just nu. Gillar skarpt dina uppdateringar, som alla håller hög nivå!
Keep it up!
Djävligt bra fyndHittade den här sidan med rätt så spektakulära foton från det pågående utbrottet.
http://photos.gudmann.is/#!/index/G0000VHvgRsUlb5M
En spricka har öppnats söder om det nuvarande utbrottet (inget utbrott i den, ännu) vilket är närmare glaciären. Utbrottsrisken i denna är överhängande, den går in under glaciären.
Harmoniska skakningar tyder på att stora möngder smältvatten är i rörelse vid Bárðarbunga, under glaciären.
För tillfället flödar mer lava in i sprickzonen än ut ur den, vilket innebär att trycket ökar.
Jag ska nog snart in till BB så jag kanske missar någon viktig händelse så det får ni ha överseende med
Men jag skall försöka smyga in en och annan rapport
Kort statusuppdatering från BB (det blev ett människobarn av honkön om någon undrar).
Har inte hänt jättemycket, några 4+ skalv under vulkanen.
Lavafontänerna från sprickutbrottet uppges vara 120-130 m höga.
Fortsättning följer.
Stort grattis, och tack för spännande trådKort statusuppdatering från BB (det blev ett människobarn av honkön om någon undrar).
Fortsättning följer.
Stort grattis!Kort statusuppdatering från BB (det blev ett människobarn av honkön om någon undrar).
Fortsättning följer.
Kort statusuppdatering från BB (det blev ett människobarn av honkön om någon undrar).