• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: EM 2016 Frankrike

Cynikern i mej drog ju hem torsken mot både Italien o Belgien.
Kvällens match var ju iaf det bästa vi presterat offensivt i detta EM o nog 17 skulle vi haft ledningen då Zlatan blev felaktigt avblåst för hög??!! spark på nån decimeters höjd.
Näe domarna höll samma kvalitet som det svenska spelet tyvärr.
Det enda "roliga" var ju att den MEST ifrågasatta spelaren inför EM, Isaksson, lätt var bästa spelaren:).

Har vi kollat på samma match du och jag, var väl bara en tidsfråga innan Belgien skulle pytsa!

Tydligen inte, nervöst varje ggn Belgiens trio där framme har bollen? Ja för fan! Men Sverige har ett mål bortdömt, avblåst felaktig bra chans på berg (+ jätteläge), en boll rensad på linjen (hörnan). Visst har Belgien mkt boll men tyckte Sverige var värda full pott idag (va fan lite partisk måste en va! );)

Men stort grattis till Island o Lagerbäck!!
Även grattis till de övriga lag som gått vidare o hatten av till de lag som verkligen stått upp o kämpat. Lag som Rumänien, Ungern, Albanien o Wales har verkligen imponerat på mej:)

Sverige gör två riktigt bra matcher och en dålig, tyvärr gör de den dåliga i fel match. Känns bittert, Sverige var väl värda 3p idag men vi gör inte mål när vi ska tyvärr. Roligt att Isaksson, granen, Kim och Zlatan var bäst idag (isaksson och Granqvist dock klart bäst).

Nu får en heja på Lagerbäck :)

"Två riktigt bra matcher och en dålig.."
På allvar?! Vilka matcher har du sett?
Själv har jag sett två katastrof-urusla matcher och så en idag då de väl ändå tycktes kämpa någorlunda..

"Två riktigt bra matcher och en dålig.."
På allvar?! Vilka matcher har du sett?
Själv har jag sett två katastrof-urusla matcher och så en idag då de väl ändå tycktes kämpa någorlunda..

Jepp på allvar. Då tycker vi olika, Italien är bra mkt bättre än Sverige och vi klarar i princip oss felfria i 90min (ett misstag kostar oss en pinne). Och idag möter vi ett lag vars bänk innehåller en drös med världsspelare som Sverige inte ens har på plan. För att inte nämna de Belgien faktiskt har på plan. Att vi nästan vinner, spelar bra både offensivt och defensivt, är en bedrift väl värd en applåd. Vad har du för förväntningar på Sverige är min fråga då? Att säga att "vi tycktes kämpa någorlunda" visar ju på hur mkt du sett matchen tycker jag...

Förövrigt kul med fotbollsdiskussion, hoppas du inte tar illa upp (det gör inte jag). Respekterar din åsikt men har en helt annan :)

Nej matchen idag har jag inte så mycket att klaga på, vi spelar ju ändå mot ett av världens bästa lag och även om vi förlorar så tycker jag att vi visar att vi vill vinna och kämpar någorlunda.
Men de andra matcherna. Värdelöst! Visst trillar vi boll lite småtrevligt på mittfältet vissa stunder men att säga att vi är 'bra' går jag inte med på. Inte ett skott på mål på två matcher och bara för att vi "nästan inte förlorar" mot Italien så kan man väl inte säga att vi var bra?!

@Forsberg uttrycket kämpar någorlunda är inte så passande för dagens insats ;) :)
Mitt favoritlag i fotboll är Newcastle så van vid att se bedrövliga insatser, tro mig insatsen mot Italien var inte ens nära de matcher jag upplevt denna säsong i premier league :D Där kan du snacka om värdelösa matcher mot lag som ändå, tillskillnad mot vad Sverige hade, har ett sämre lag på pappret hehe

Bara jag som tycker det är sjukt hur "experterna" resonerar vid slutspelen? Alla toppnationer är i samma halva förutom Belgien som tydligen ska ha det väldigt enkelt till semin då de bara har Ungern och Nordirland/Wales framför sig. Tycker det är ett konstigt resonemang då både Nordirland och framförallt Wales har visat mäktig fotboll...

Lider lite med Nordirland som åkte ut på ett självmål idag.
Ruggigt bra kämpat o all heder åt er trots ett klart begränsat spelar material:)

Härlig match skåda i 120 min, lite som att se en väldigt lång förlängning mestadels :rolleyes:Synd om kroaterna, jag hade blivit lite förbannad på vänsterbacken som försöker dribbla två man och tappar bollen med 85% av lagkamraterna på offensiv halva :banghead:

Fan, det där kändes inte rättvist! Även om Kroatien inte skapade så mycket chanser förrän i slutminuterna så tycker jag ändå att de var klart bättre än Portugal (som inte heller skapade något).. Synd!

Idag har vi samma åsikt Forsberg :) hehe
Dålig match och ett Portugal som inte ens borde spelat slutspel om inte Platini fått någon form av huvudskada/storhetsvansinne och velat sätta sin prägel på EM med "underbara" åttondelsfinaler (och att 85% av lagen gick vidare från grupperna...)...

Gud vad trist att Kroatien fick åka hem. Förutom Wales så har de varit det mest intressanta laget enligt mig i gruppspelet. :)

Även om jag varit ett stort Ronaldo fan sedan EM 2004 så har Portugal spelat lika uselt som Sverige detta EM.

Jobbig period i matchen för Irland nu.. någon annan än jag som tycker kommentatorerna på tv4 hållt låg nivå överlag detta EM ? Svt är mycket skönare att kolla boll på måste jag säga.

JAAAAAAAAAA! Viva Italia :cigar:... Äntligen kommer ens italiensk rötter till någon nytta :D!

Tillbaka
Topp