• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Snygg Strata!
Lyckas du sälja den här så har jag massor av gitarrer jag borde kränga av... Tror tyvärr att potentiella köpare lyser med sin frånvaro på detta forumet.

Sök efter @Nexus (???) Elbas säljes-tråd - en legendarisk sådan! Borde finnas i Legendariska Trådar-tråden...

Lycka till!
Absolut inte / Christian-h från ljudbojen. Jag letar Gibson just nu. LP Jr står högst på önskelistan.
 
Absolut inte / Christian-h från ljudbojen. Jag letar Gibson just nu. LP Jr står högst på önskelistan.

Där ser man! En gammal "kändis". :cool:

Har oxå samma nick på Ljudbojen/Diskan Forum. Hänger nästan inget på Ljudbojen längre, dock... Och har aldrig varit särskilt aktiv på Diskant.
Spelar knappt gitarr längre heller, men funderar på att leta reda på nå´n gitarrlärare & ta lite lektioner på gamla da´r för att trigga igång intresset igen!

Tyvärr ingen LP Jr, men kan man få fresta med lite andra Gibson, kanske? :D

LP Classic? Har en gold-top från -90 alt. en Premium Plus i röd burst från -94. På den tiden de stod högt i "rangordning".
Eller en vit Firebird? Tror den är från -90-talet. Coolare blir det inte!
(köpt av "Greppet" på Ljudbojen)
Ev. en 335:a - 90-talist(?) - brun burst.
Eller en Am. Standard Strata från mitten -00-talet? Röd burst!
Vox AC30 CC-nå´nting (Kina-varianten, fast genomgången & omlödd lite här & där), men Alnico Blue högtalare?

Mycket "skit" finns det i gömmorna. Står/ligger mest i sina case i källaren just nu...
 
Crafted in Japan-strata från -96. Ombandad av välrenommerade Peter Westerberg för ca ett år sedan. Väldigt bra skick!

Prisidé 5000SEK inklusive tweedcase från thomann och softcase ifrån Fender.

image1.PNG

Bara måste länka in denna...
https://klocksnack.se/threads/ot-fånigt-billig-elbas.9388/

KS bästa tråd någonsin!?!
Det VAR bättre förr... :D
 
Här kommer lite mer info och (ganska kassa) bilder.

1:Helfordrad sSvart tvådelad kostym från FilippaK. Strl 52 men insydd till 48 (går att lägga ut). Använd men gott skick. nypris 5k. Pris 900:-
IMG_3482.jpg

2: Helfordrad tvådelad ljusgrå made-to-measure ("skräddarsydd")-kostym från Cavaliere. Nypris minns jag ej men dyr... Pris 1500:-. Snyggt och diskret fiskbensmönster. strl ca 48. Mycket gott skick
IMG_3494.jpg
IMG_3495.jpg

3: Halvfordrad grönrutig JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3492.jpg
IMG_3493.jpg

4: Halvfordrad grönrutig JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3488.jpg
IMG_3489.jpg

5: Helfordrad svart JL-kavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3484.jpg

6: Helfordrad ljusgrå JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3491.jpg

7: Helfordrad mörkgrå JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3490.jpg

8: Helfordrad mörkgrön JL-tweedkavaj i mycket gott skick. Fiskbensmönstrad med armbågspads. Strl 48. Nypris ca 3.5k. Pris 900:-
IMG_3486.jpg
IMG_3487.jpg

"Tweed" får representera lite softare kavaj i någon ullblandning. Ber om ursäkt för taskiga bilder! PMa för mer detaljer/bilder etc.

Tack KS för annonsplatsen!

PRISBUMP! Dra av 300 på allt. 600:- för en grymt fin JL-kavaj är ett rån. Passa på!
 
Där ser man! En gammal "kändis". :cool:

Har oxå samma nick på Ljudbojen/Diskan Forum. Hänger nästan inget på Ljudbojen längre, dock... Och har aldrig varit särskilt aktiv på Diskant.
Spelar knappt gitarr längre heller, men funderar på att leta reda på nå´n gitarrlärare & ta lite lektioner på gamla da´r för att trigga igång intresset igen!

Tyvärr ingen LP Jr, men kan man få fresta med lite andra Gibson, kanske? :D

LP Classic? Har en gold-top från -90 alt. en Premium Plus i röd burst från -94. På den tiden de stod högt i "rangordning".
Eller en vit Firebird? Tror den är från -90-talet. Coolare blir det inte!
(köpt av "Greppet" på Ljudbojen)
Ev. en 335:a - 90-talist(?) - brun burst.
Eller en Am. Standard Strata från mitten -00-talet? Röd burst!
Vox AC30 CC-nå´nting (Kina-varianten, fast genomgången & omlödd lite här & där), men Alnico Blue högtalare?

Mycket "skit" finns det i gömmorna. Står/ligger mest i sina case i källaren just nu...
Har du bild på 335an? ;)
 
Det skulle självklart gå att fixa, men f-n vet om jag är redo att släppa den... *velar*
Är du spekulant "på riktigt"?

Återkommer!
På riktigt, yes :) Min Gibson-samling skulle må bra av att få växa. Har idag en LP Standard Honeburst och en LP Studio Alpine White. Men beror ju en del på pris och ifall den "talar till mig".
 
Två armband från Tod's. Kalvskinn och aldrig använda. Kommer i varsinn liten tod's box. Det ena är blekt rött och det andra är gult och grått/blått.
900 spänn styck eller 1600 för båda. Kan skickas rek, annars finns det i stockholm för f2f. Ingen retur.
Gul/blå är 39,5 cm långt ink spänne
Blekta röda är 40,5 cm långt ink spänne.
Har själv en 19 cm handled och båda sitter bra.
image.jpg
 
Ett par IWC Schaffhausen / Vilebrequin badbyxor strl L. Har legat i en låda sedan Aquatimer eventet förra året. Aldrig använda. Kommer i en liten typ dustbag.
image.jpg

image.jpg

image.jpg


500 spänn. Ingen retur. *SÅLD*
 
Senast ändrad:
Stone Island Sweatshirt strl. M
Henri Lloyd vinterparka strl. S (ganska stor i storleken, mer som en M) Använd knappt en vinter! Nypris låg på 4,5k,

SI-Tröjan såld!

Har även två Henri Lloyd vårjackor Strl M och en Alton Zip strl S om någon är intresserad?
upload_2015-6-21_15-40-12.png

Prisidé 300kr
upload_2015-6-21_15-40-52.png

Prisidé 1000kr
upload_2015-6-21_15-41-36.png

Prisidé 500kr

Samt en Tommy Hilfiger Höst/mild vinterjacka strl M
upload_2015-6-21_15-43-20.png

Prisidé 1000:-
 
Klart denna talar till dig. En 335:a i så klassiskt utförande som det går.

Pris runt 20K.
Kommer rengjord och med fräsch set-up. (nu bara uppburen från källaren för dessa bilder)

Bilder:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Oh, vilken skönhet. Skicket ser ut att vara kanon. Det är en 2004 tillverkad i nashville. Har du intonerat den själv eller är det gjort av en tekniker (ser nämligen att klacken för låga e-strängen ser ut att nästan vara i änden)?
 
Oh, vilken skönhet. Skicket ser ut att vara kanon. Det är en 2004 tillverkad i nashville. Har du intonerat den själv eller är det gjort av en tekniker (ser nämligen att klacken för låga e-strängen ser ut att nästan vara i änden)?

Ok, en 2004 är det kanske... :cool:
Köpte den från eBay och fick den hemlevererad av en kompis på besök i USA för 7-8 år sen. Fick för mig att den var äldre.

Skicket är oklanderligt och sparsamt spelad. Låter å spelar kanon, men skulle behöva en professionell set-up. Gillar den verkligen, men skulle jag dra igång mucicerandet igen skulle jag nog önska en 339:a. Dvs "semi hollow" i LP-storlek.

Tror inte jag pillat med intonering etc. Tummen mitt i bägge vänsterhänderna som jag tyvärr har...

Jag å guran finns i Motala för provspelning om du önskar!
 
SÅLD

Någon som är sugen på nya utemöbler?
Knappt använda. Slumpas bort för 500 kr.
Finns i Solna, Stockholm.

image.jpg
 
Senast ändrad:
Vad sägs om 1000:- för allt?

Tiger skor som använts tiotal gånger. Båda har fått slitsula och båda är i Storlek 42. Den mörka har en fläck på klacken som försvinner med rätt färg skowax. Ena mörkbrun och den andra ljusbrun (tan)
600:- styck, frakt ingår
Märken under hålfoten är från cykelns pedaler...
Även en helt oanvänd Pelle P vårjacka i marinblå färg
600:- inkl frakt

Eller allt tillsammans för 1400:- inkl frakt








 
Hej alla Klocksnackare!

Har ett antal laptop fodral i 100% äkta premium skinn att sälja till inköpspris! Slänger upp dessa här då jag tror de kan falla många medlemmar i smaken!

Fodralen kommer från mitt och min fars gamla bolag BagFactory som vi stängde ner för snart två år sedan. (Företaget hette tidigare Väskfabriken och var ett av Sveriges största väskföretag under 90-talet, men bytte namn till BagFactory för några år sedan då vi tänkt att ta märket utanför Sverige, blev aldrig så dock.) Har haft dessa fodralen i min farmors källare de senaste året och det är dags att tömma det nu.

Fodralen är gjorda för MacBook 13" men passar även andra datorer upp till 13".
Det går också mycket bra att förvara annat i väskan, som t.ex. A4 papper/skrivblock mm.

Alla väskor/fodral är gjorda utav svenskt skinn som vi köpt från Scan. Detta har sedan garvats och färgats i Italien för att sedan sys i Asien där min far bor. Medans företaget fortfarande var igång så erbjöd vi livslång garanti på dessa väskor & fodral, detta kan jag tyvärr inte erbjuda längre då jag säljer dessa privat men kvalitén är helt klart i toppklass! Alla fodralen är helt nya och oanvända.

Det finns två olika modeller till MacBook, en väska med handtag och axelrem samt en "sleeve" utan handtag och axelrem.

Finns även iPad fodral till de första generationerna av iPad. (Ej iPad Air, får dock plats men finns lite utrymme kvar i fodralet då.) Alla fodralen är vadderade för att ge lite skydd till datorn och har ett snyggt rött innerfoder med logotyp, samt två fack för cd-skivor/laddare eller vad man nu kan tänkas vilja ha där i. (Finns inga fack på iPad fodralen samt att loggan där sitter på utsidan.)

Väskan med handtag & axelrem finns endast kvar i svart.
Sleeven utan handtag samt iPad finns i både brun och svart.

Pris:
Väska med handtag/axelrem: 600kr (ord. Butikspris: 1749kr)
Sleeve utan handtag/axelrem: 450kr (ord. Butikspris: 1499kr)
iPad: 120kr (ord. Butikspris 449kr)
Frakt med posten är inkluderat i priserna.
Vill man ha det skickat som REK blir det tillägg på 50kr. Köper man fler på samma gång blir det självklart ett bättre pris.
Swish är att föredra men banköverföring kan också fungera. Returpolicy enl ök.

Skicka PM vid intresse, alternativt skicka ett mail på [email protected]
(Går nog lite snabbare att få svar via mail då min app för KS verkar ha brutit ihop.)


image3.JPG

image1.JPG

image2.JPG

image5.JPG image4.JPG image6.JPG image7.JPG
 
Senast ändrad:
Kavaj från Caruso (Storlek 46) inköpt på Gabucci hösten 2013 och har högst använts 10 gånger sen dess. Ärmarna är upplagda, men är lite lätt för långa för mig (173) Fotografering är verkligen inte min starka sida som det märks, så skicka ett PM!
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Pris: Hade tänkt mig 2 500 (nypris cirka 8 500) Men är i behov av pengar snabbt (gärna nu under helgen) så kan absolut diskutera det! :)
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp