• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

alfgren

Rolex
2-Faktor
För 4 år sedan(!) sålde jag min 325iMT -08 med 14.000 mil på mätaren för 130', vilket är en bil med sannolikt dubbelt så högt nypris som den ni diskuterar. Att en basutrustad 320i skulle vara värd 80' så här många år senare tror jag tyvärr inte på.

Med det sagt dock så är det en smula magstarkt att försöka pruta 25% utan mera precist motiverande än "många mil".
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Detta tips i all välmening, en indikation på varför det kanske är "kyligt" på blocket.

Utpris bilhandlarpris
73 800 kr
Ca pris hos bilhandlaren
Privatpris
58 900 - 66 600 kr
Ca pris vid köp hos privatperson
Förfina värderingen

BMW 320i Touring, E91 (170hk) -08
100 mån | 16000 mil | Värdeminskning startade 2008-01-01
http://teknikensvarld.se/bilpriser/
Kan också rekommendera denna sida för framför allt köpare men också säljare av beg bil. Baseras, om jag inte är helt felunderrättad, på statistik på sålda bilar vilket skiljer sig radikalt från de önskepriser som många sätter ut sina rishögar för på Blocket (nu syftar jag inte på @Domino). Har spanat efter bil till brorsan ett tag och det är mer regel än undantag att t o m handlare ligger 20-30k över "rekommendationen" på bilpriser.se och kan tänka sig att gå ner "ett par, tre tusen vid snabb affär". Och då snackar vi bilar som kostar långt under 100k... De bilar som sätts ut med ett pris som motsvarar det man får upp på bilpriser.se går ofta innan man ens hinner dit och titta.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
För att återgå till grejer till salu:
Har en uppsättning helt oanvända 8x19" Fondmetal liggandes. 5/108 med 65,1nav så passar med andra ord V70, S60, S80. ET42. Har du en nyare Volvo med 63,4nav så kostar navringar ungefär 200kr. Sådana ingår ej.
Inköpta för att sitta på en Peugeot (därav centrumkåpan) men det är bara en dekal så den går att pilla bort om man vill köra dem på Volvo.
KS Pris 4000:-
9561609130.jpg

9557049474.jpg

0219827410.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har ett par sommardäck som bara åkt en sommar, max 500 mil, fint skick
Pirelli Cinturato P7 225/55 R17
0404704465.jpg


1000 på blocket, 800 kr här för båda.

 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Två förstärkare, finns i Göteborg vid lindholmen.
1500kr/st
IMG-20160419-WA0008.jpg
IMG-20160419-WA0007.jpg

Fender FM 212r
En stark och välljudande transistorförstärkare från fender! 2x12 högtalarelement som tillsammans ger 100 watt.
Två kanaler, en clean och en overdrive/dist. Har dessutom möjlighet att välja till more drive för den som inte kan få nog! Klädseln har några små hack men är fin över lag. Footswitch ingår.


Laney LA56D Acoustic
65 watt, 2-kanals vinklingsbar förstärkare med digitaleffekt. 2 x 8" element med co-axial tweeter.
Kanal 1 är avsedd för sångmik, keyboard eller gitarr via komb. XLR/teleingång. Kanalen har även Gainratt, separat 2-band EQ, samt separat reverb.
Kanal 2 är en komb. XLR/tele in. Pre-shape för midcut + bas/disk. boost, fas-switch, grafisk 4-bands EQ. Digital effektdel med reverb och chorus och shimmereffekt.
Hörlursutg., DI-utgång (med jordlyft), FX-loop (send/return med bypassfunktion), footswitchuttag (för reverb/chorus).
Kostar 2.995 nypris (emusic, 4sound m.fl.)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Detta tips i all välmening, en indikation på varför det kanske är "kyligt" på blocket.
http://teknikensvarld.se/bilpriser/

Denna sida ska man ju dock endast se som en liten fingervisning imo.. Kvittar väl vad denna sida säger, det är ju trots allt priserna hos handlaren och på blocket man får utgå efter? säljarna sätter ju priserna, inte någon jäkla hemsida..

Dessutom kan det skilja rätt mycket i pris beroende på hur pass utrustad din bil är, enligt denna sidan skulle min förra bil gå för 125-136k men jag sålde den utan större bekymmer för 190'..

Kan också rekommendera denna sida för framför allt köpare men också säljare av beg bil. Baseras, om jag inte är helt felunderrättad, på statistik på sålda bilar vilket skiljer sig radikalt från de önskepriser som många sätter ut sina rishögar för på Blocket (nu syftar jag inte på @Domino). Har spanat efter bil till brorsan ett tag och det är mer regel än undantag att t o m handlare ligger 20-30k över "rekommendationen" på bilpriser.se och kan tänka sig att gå ner "ett par, tre tusen vid snabb affär". Och då snackar vi bilar som kostar långt under 100k... De bilar som sätts ut med ett pris som motsvarar det man får upp på bilpriser.se går ofta innan man ens hinner dit och titta.

Hur kan dem veta vad bilarna säljs för? vad som står i annonserna behöver ju inte direkt betyda vad dem blir sålda för..
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Denna sida ska man ju dock endast se som en liten fingervisning imo.. Kvittar väl vad denna sida säger, det är ju trots allt priserna hos handlaren och på blocket man får utgå efter? säljarna sätter ju priserna, inte någon jäkla hemsida..

Dessutom kan det skilja rätt mycket i pris beroende på hur pass utrustad din bil är, enligt denna sidan skulle min förra bil gå för 125-136k men jag sålde den utan större bekymmer för 190'..



Hur kan dem veta vad bilarna säljs för? vad som står i annonserna behöver ju inte direkt betyda vad dem blir sålda för..
Det var ju just menat som en fingervisning i all välmening, inte facit. Jag påstår inte att "någon jäkla hemsida" bestämmer priserna, jag skriver att den försöker avspegla marknaden. Bl a baseras den på 23000 försäljningspriser per år på KvD samt lite andra källor. För den som orkar står det mer här: http://www.bilpriser.se/korrekta-och-trovardiga-varderingar . Säljer man sin bil för mer är det väl bara att gratulera.

Edit: extrautrustning kan man ta med i beräkningen som du kanske märkte, däremot så innebär lull-lull rätt lite premium efter tio år...
 
Senast ändrad:

sveol

Cartier
Jag försöker lite hövligt förklara att bilen är för dyr. Jag sålde min på 10 minuter på blocket i förra veckan, jag hade uppenbarligen rätt pris. Marknaden bestämmer. Osåld bil = för dyr eller för dåligt skick, tillika för dyr igen. Enkelt ☺

Denna sida ska man ju dock endast se som en liten fingervisning imo.. Kvittar väl vad denna sida säger, det är ju trots allt priserna hos handlaren och på blocket man får utgå efter? säljarna sätter ju priserna, inte någon jäkla hemsida..

Dessutom kan det skilja rätt mycket i pris beroende på hur pass utrustad din bil är, enligt denna sidan skulle min förra bil gå för 125-136k men jag sålde den utan större bekymmer för 190'..



Hur kan dem veta vad bilarna säljs för? vad som står i annonserna behöver ju inte direkt betyda vad dem blir sålda för..
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Är någon intresserad av 4st alu fälgar, 16" passande Saab 93 och 95? Vid intresse kan jag skaka fram bilder och jag tänkte mig 800kr för samtliga fälgar (sommardäck sitter på men skulle inte köra med dem). Svara gärna via PM om intresse finns och ha med mejl om ni vill ha bild.
 

Bottega

Cartier
Jag är bilhandlare.

Om den billigaste 320i med rätt miltal ligger ute för 79+ så är 80 inte mycket att tjafsa om. Låter som ett bra pris enligt mig, speciellt en bil med kamkedja samt låga omkostnader med bra kvalitet. *personlig åsikt* Är den billigaste bilen en bilhandlare som säljer så skulle jag sänka med en femma som privatperson. Däremot så tenderar privatköpare ha bättre skick på sin bil än vissa bilhandlare. Oftast mer välskött och få ägare. Det kan hända att de som byter in en bil har ibland mer skavanker och blir svårt att sälja privat, därav inbyte hos bilfirmor. Lycka till med försäljningen! :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det var ju just menat som en fingervisning i all välmening, inte facit. Jag påstår inte att "någon jäkla hemsida" bestämmer priserna, jag skriver att den försöker avspegla marknaden. Bl a baseras den på 23000 försäljningspriser per år på KvD samt lite andra källor. För den som orkar står det mer här: http://www.bilpriser.se/korrekta-och-trovardiga-varderingar . Säljer man sin bil för mer är det väl bara att gratulera.

Visst finns det många som försöker med önskepriser på blocket, det säger jag ingenting om :)

Men jag tycker det är gansa löjligt med köpare som skickar mail/sms och säger "Men enligt bilpriser.se ska din bil bara kosta så här mkt?!"
Jag som säljare kunde inte brytt mig mindre, kolla vad liknande bilar med liknande utrustning kostar hos bilhandlaren eller på blocket, (för det är väl trots allt detta som är marknaden?)

Osåld bil = för dyr eller för dåligt skick, tillika för dyr igen. Enkelt ☺
Jag förstår vad du menar och detta summerar ju det ganska bra! men tycker fortfarande det är lite fel att hänvisa till bilpriser.se's priser då det endast är en ungefärlig riktlinje, kan som sagt skilja rätt mycket i priser på samma bilmodell beroende på utrustning och liknande.
och ja, jag vet att man kan klicka i lite extrautrustning på deras hemsida.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ligger handlare på 80' är man rätt chanslös som privatsäljare om man inte är minst 10-15% lägre. Inbyte, garanti, finansiering osv måste man ta höjd för. Bilen saknar också en så basic sak som xenonljus vilket är närmast ett måste på modellen.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Händer ibland. Kan bara hylla @Reize som är lika vettig som jag. Jag är hellre tvåa på en bra tanke än etta på en smådryg. Sov gott.
Hylla på. Håller helt med er bägge, tyckte bara det var lite störigt att fortsätta fylla på med en helt onödig magsur och icke köp-sälj-relaterad kommentar när @Reize redan visat var skåpet skulle stå.
Så, sluttjafsat för min del. Sov gott klockvänner!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kollar intresset för lite gluggar och mitt gamla hus. Har leget oanvänt ett tag.

D200 med batterigrepp inkl. Två batterier.
1500kr.

Nikon 10.5mm 1:2.8 fisheye, väldigt sparsamt använd. 4500kr
20160419_062042.jpg


Nikon 80-200 mm 2.8 Inc UV filter
5500kr
20160419_061948.jpg


Nikon 18-35mm 3.5-4.5 Inc UV filter (sitter fast ordentligt)
3000kr
20160419_062022.jpg

Paketdeal kan givetvis ordnas. F2F föredras i Malmö annars skickas mot förskottsbetalning. Ingen retur ä.
Kom och köp. Ge ett bra bud!
 

Chattras

Cartier
Tunn cyckeljacka från Castelli. Superlätt regn/vindjacka. Jag råkade köpa denna utan att prova och kastade kvittot. För att jag ska komma i den så skulle jag troligtvis behöva cykla ett varv runt jorden så den får lämna. Den reades ut för 499kr, ordinarie 1000kr.

Storlek: XXL - inte att förväxla med en vanlig XXL från t.ex. H&M. Detta är italiensk cykelklädesstorlek.

Pris: 300kr ink frakt.

image.jpeg
image.jpeg
 

DrKlocka

Audemars
Barbour International "Washed Twill". Fint skick, men använd och inte ny. Storlek M men är mer som en L tycker jag. Stor i storleken alltså. Snygg och inte supervanlig modell. Observera att det här är en ovaxad modell. Finns tillhörande midjerem.
1000kr inkl. frakt med Schenker.
IMG_20160417_123418.jpg
IMG_20160417_123432.jpg
800kr skickat. Bättre och billigare än så blir det inte.
 

Vincent

Cartier
Får helt enkelt inse att dessa är för små för mig.
Uk 7,5 sparsamt använda då jag bara kan gå 500m innan jag får skoskav.
Alltid stått med skoträn men högerskon har alltid visat större gångveck av någon anledning, antar att man får vad man betalar för när det gäller Meermin.
Skopåse ingår ska se om jag kan leta fram lådan.
900kr köparen står för frakt.
image.jpeg

image.jpeg
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
iPhone 6s 64gb grå olåst till salu!

Kvitto från November 2015 på 8590 på Media Markt
Oanvända hörlurar
Oanvänd laddare
Oanvänd usb kabel
Inga repor/märken alls såvitt jag kan se.
Allt är top notch med andra ord

Betalning genom swish.

Pris : 5400 riksdaler

image.jpeg
 

seikoswede

Panerai
Kröka med stil?

Drinkvagn i mycket fint skick. 1000 spänn.

image.jpeg


Ishinkar formgivna 1957 av Luigi Massoni och Carlo Mazzeri för bröderna Alessi.

Ishinkarna är i rostfritt stål och är märkt Alfra Italy vilket indikerar att de är relativt tidiga. Senare märktes de Alfra Alessi för att ännu senare märkas med bara Alessi.

Fint skick men har bruksspår. Insatsen är kvar. Tänger medföljer ej.

image.jpeg


Pris 300 pix per styck eller 500 för två

Ice-O-Mat iskrossare från amerikanska Rival. Fint skick men har några märken. 400 kr.

image.jpeg

image.jpeg


Batteridriven drinkblandare i glas. Funkar. 100 spänn.

image.jpeg

image.jpeg

Ev frakt tillkommer. Kan kanske ta med till Stockholm/Söder i helgen men då får köparen ta sig till oss.

Retur om jag medvetet ljugit.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    91.6 KB · Visningar: 38
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp