• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
1460292803374611771772.jpg

Keps Polo Ralph Lauren 143:- skickat.
Ingen retur.
I
Såld.
 
Jäkligt långskott! En polare fyller år, någon som sitter på en gammal Jede-Matic som typ bortskänkes? Någon av modellerna för sådana där kasetter med pulverkaffe och blåbärssoppa, gärna tvärorange och ful. Gärna en mindre modell, men allt är intressant. PM:a!

image.png
 
Tjena!

Har en i princip oanvänd, i nyskick, bärbar dator till salu- Toshiba Satellite L50D-B-172

inköpt juli förra året till min mamma men hon fastnade aldrig för det här med "internät".
Spec:
  • AMD A8-6410 fyrkärnig accelererad processor
  • 15,6 tum , Toshiba TruBrite® HD TFT High Brightness-skärm med 16:9-format och LED-bakgrundsbelysning
  • SSD-hårddisk 256 GB
  • Blankt svart hölje med linjemönster och svart tangentbord
  • 8 192 (1x) MB, DDR3L RAM (1 600 MHz)
  • AMD A8-6410 accelererad processor med AMD Radeon™ R5-grafik
  • vikt : upp till 2,2 kg
  • B x D x H : 380,0 × 259,9 × 23,5 mm
  • kommer med Windows 10
För fullständig spec se: http://www.toshiba.se/laptops/satellite/l50-b/satellite-l50d-b-172/tab/where-to-buy/

Nypris vid köp var ca 6000kr om jag inte missminner mig.
Säljes för 4000kr och då kan en trådlös Logitech M510 mus ingå om du är snäll.

Finns i gbg kan skickas mot fraktkostnad.

/Ebbot
 
Provar en lite billigare båt och av en helt annan typ:

R5, "femma" - Pantarei
Byggd av Tore Holms Yachtvarv 1943, ritad av civilingenjör Tore Holm.
Rigg - Bermudas
Renskrapad bordläggning och däck, slipad och lackad 7 gånger.
Bottenmålning behövs för att få den i kanonskick.

Historik finns för båten, mätbevis finns även från 1958.

Pris: 90 000 SEK
Båten finns på Gryts Varv
PM för ytterligare info och kontakt med ägaren.
//N
 
Kompaktkamera Niko P5000. Kompakt entusiastkamera med några år på nacken, använd men ändå i fint fungerande skick (se bilder för skick). Den har antiskak som surrar och jobbar när kameran är igång. Den tar 10mpix-bilder. Hölje i magnesium.
Medföljer en lowepro-väska, två minneskort, 1gb + 2gb och laddare.

Pris: Allt detta för 550kr inkl frakt
Skickas med: Postens skicka lätt
Betalning: med swish
Retur: nej
k2.jpg
k3.jpg
k1.jpg
 
Säljer denne trogne Samsung galaxy s5. Lite mer än precis 2 år gammal, och just därför har jag uppgraderat mig.

Fungerar fint, lite kantstött och lite repor här och där, men inga sprickor eller så.

Nu till den enda nackdelen, kamerans fokus funktion fungerar inte på närhåll, kan bero på något tapp eller så, tyvärr. Detta betyder att du inte kan ta dagens klockbild med denna mobil om du inte vill att den ska vara mystisk och suddig.

Önskat pris är 1500 exkl laddare, också intresserad utav Seikos SKX serie.

Finns i Örebro samt Göteborg, köpare betalar frakt.
 

Bilagor

  • 13054556_10205966936643653_136413702_o.jpg
    13054556_10205966936643653_136413702_o.jpg
    61 KB · Visningar: 85
Har ett par superfina Persol 9649S till salu. Inköpta förra sommaren dock använda högst 7 ggr, tykcker inte de passar så bra på mig.. De är helt i originalskick, kommer med skyddsfodralet. Tyvärr följer inte yttre boxen med då jag en gång sålde en klocka och lade klockan i den yttre boxen...

Köptes för 1599, säljes för 900kr + frakt.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Ursäkta fingerkladdet, glömde putsa dem innan fotografering
 
Hjälper svärfar att bli kvitt lite småsaker ;)

Båt. Bayliner Caprice(?) 3l pentamotor med ny startmotor. Går jämt och fint. I behov av en tvätt och polering. I övrigt mycket gott skick. 49000:- trailern följer med på köpet (obes)
image.jpeg
image.jpeg


En sån där flismaskin, nypris 1200:- typ. Din för endast 700:- (obetydligt använd)
image.jpeg


Allt finns strax utanför Malmö.
 
Någon som sitter på ett par oanvända ray-ban clubmasters storlek 51? Helst brunmelerade. Lyckats slarva bort mitt andra par på mindre än ett år..
 
Tänkte kika intresset på min Macbook Pro 13" late 2011. Den är i fint skick och kommer med alla tillbehör och originalbox (fullset lol). Den är uppdaterad till 16Gb ram minne, SSD hårddisk, optical drivern är ersatt med original HDD disken som kör genuint windows 10. Självklart medföljer optical drivern ifall det är så att man läser mycket CD skivor.

Funkar klockrent, prisidé 6400
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
Tänkte kika intresset på min Macbook Pro 13" late 2011. Den är i fint skick och kommer med alla tillbehör och originalbox (fullset lol). Den är uppdaterad till 16Gb ram minne, SSD hårddisk, optical drivern är ersatt med original HDD disken som kör genuint windows 10. Självklart medföljer optical drivern ifall det är så att man läser mycket CD skivor.

Funkar klockrent, prisidé 6400
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Vilken tajming :)
 
Kollar intresset för lite gluggar och mitt gamla hus. Har leget oanvänt ett tag.

D200 med batterigrepp inkl. Två batterier.
1500kr.

Nikon 10.5mm 1:2.8 fisheye, väldigt sparsamt använd. 4500kr
20160419_062042.jpg


Nikon 80-200 mm 2.8 Inc UV filter
5500kr
20160419_061948.jpg


Nikon 18-35mm 3.5-4.5 Inc UV filter (sitter fast ordentligt)
3000kr
20160419_062022.jpg

Paketdeal kan givetvis ordnas. F2F föredras i Malmö annars skickas mot förskottsbetalning. Ingen retur ä.
 
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Försöker väl här också då blocket känns kyligt just nu :) 170hk, advantage, comfort paket , Lackbehandlad, solfilm, backsensor, sommar och hakkapeliitta 8 dubbade vinterdäck. Servad enligt bok. Start & stopp funktion. 2 nycklar, Besiktigad utan anmärkning.

Rekondad inuti i höstas, men har blivit några nya fläckar på sätena fram.

Ac kyler perfekt , bilen går väldigt bra i motor och växellåda och den ser mycket fräsch ut, Finns sparade kvitton på verkstadsbesök mm.

kan bytas mot klocka jämnt upp lr klocka + pengar.

Priside 80 000kr
Inte kyligt. Rätt pris bara. Jag sålde min på 10 minuter. 10 minuter! Har du inte lagt till Blockets begförsäkring så gör det. Värt pengarna.
IMG_20150916_154103.jpg
 
Detta tips i all välmening, en indikation på varför det kanske är "kyligt" på blocket.

Utpris bilhandlarpris
73 800 kr
Ca pris hos bilhandlaren
Privatpris
58 900 - 66 600 kr
Ca pris vid köp hos privatperson
Förfina värderingen

BMW 320i Touring, E91 (170hk) -08
100 mån | 16000 mil | Värdeminskning startade 2008-01-01
http://teknikensvarld.se/bilpriser/
Mm.. Sen kan man ju även söka manuellt på Blocket och se att den billigaste motsvarande bilen som visserligen gått 17,5-18k mil ligger på 79..
 
Så kan det vara men jag tycker det är svinigt att säga "dra av 20 på priset", dvs pruta 25% och förmodligen utan att kasta upp degen om säljaren skulle sänka priset..
Jo det håller jag med om, det känns inte riktigt som en schysst taktik. 80' kanske är lite i överkant, men att pruta 20' är lite väl hårt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp