• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ernesto

Patek
2-Faktor
Barbour International SL i storlek 46.

- Köpt tidigare denna månad, knappt använd och då bara till och från jobbet 15 min x2
- Tidigare enbart för den japanska marknaden. Tänk er en vanlig International fast med modern passform
- Kommer från djur- och rökfritt hem

image.jpeg

(Lånad bild)

Nypris: 3500 kr
Ditt pris: 3000 kr, plus valfri frakt



Vita manschettknappar från kända Skultuna. Oanvända.

Ditt pris: 250 kr, plus valfri frakt
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Miami

Rolex
2-Faktor
Städade lite och hittade lite slipsar jag inte använder
300kr för alla 4
Märken från vänster
Charles Thyrwitt
Charles Thyrwitt
Kenneth Cole New york
The shirt factory
Bor i Sthlm gissar att jag kan skicka de annars

image.jpeg
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
11607311r_1.jpg


Jacka från Morris, inköpt från Care of Carl, storlek medium, 1295 kronor (bild från careofcarl.com)

Nypris 1999 kronor

Har en oanvänd Samsung Galaxy S6 Edge 32GB som inte är öppnad helt ny i kartong, den är operatörslåst till 3 och det följer med bokstavligen allt som man får med när man köper i en affär. 5495 kronor.

Bumpar dessa då båda finns kvar, Galaxy S6 Edge nu för 5195 kronor (helt ny oöppnad)
 

Greven

Audemars
Här kommer tre chanser att bli snyggast i vinter. :) Ser du något intressant här nedan så dra ett PM så tar vi en gentlemannamässig dialog och gör upp affären. Bjuder på frakt för samtliga varor inom Sveriges rikes gräns. Alternativt om vi kan styra upp ett möte i Stockholm city. Betalning sker allra bäst med Swish. Skulle du sitta på en intressant klocka och vill erbjuda ett byte så är jag alltid öppen för förslag, men förbehåller mig också rätten att avböja. Retur: Inte om plagget skulle skilja sig avsevärt från beskrivningen nedan. Så kolla bilder, ställ frågor, sedan köp. ;)

Tackar KS för möjligheten att få sälja till medlemmar!

1. Svart ny Filippa K dunjacka. Endast provad. Storlek Medium. Passar mig som är ca 1,78 m och väger 78 kg. Snölås med knäppning och dragkedja innanför.
Nypris 4000 kr. Pris: 2000 kr. NYTT PRIS: 1500 kr
IMG_1834.JPG
IMG_1835.JPG
IMG_1836.JPG


2. Brun tweedkavaj (blazer) från Filippa K. Buren två gånger gång, alltså i mint condition. Cholkladbrunt foder. Storlek 50. Sitter gjuten på mig, se vikt och längd ovan. Nypris: 2800 kr. Pris: 1000 kr. NYTT PRIS: 800 kr
IMG_1837.JPG
IMG_1838.JPG
IMG_1839.JPG


3. Svart bälte i skinn med blankt spänne från Filippa K. Helt nytt! Längd från ena änden fram till spännet: 112 cm.
Nypris: 800. Pris: 400 kr. SÅLD
IMG_1840.JPG

Bältet sålt!
Passa gärna på att göra årets bästa affär på jackan och kavajen. ;)

Mellandagsrea med nya priser:
Dunjacka Filippa K: 1500 kr (tidigare 2000)
Tweedkavaj Filippa K: 800 kr (tidigare 1000 kr)
Bälte Filippa K: 300 kr (tidigare 400 kr) SÅLD

Frakt ingår.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tja!
Fundera du. Jag har bara lagt ut den här. Vi finns i närheten av Västerås. undviker att skicka, har inget case längre till den tyvärr.
J45 är riktigt trevlig modell, kan eventuellt själv vara intresserad. Visst är den dock från eran med förstärkta toppar och dovare klang? Ett par ledande frågor här: Hur högt är stallet? Vet du om halsen monterats om i närtid?
 

Noami

Cartier
Köpte denna vinterjacka från Barbour på NK Stockholm för 4 år sedan. Modellen heter Nord. Bara stått i garderoben senaste året, givetvis vaxad varje år.
Den är riktigt varm och är lämpad för kalla vinterdagar.
Den har lätt slitage på högra bakdelen samt runt fickor(försökt fånga det på tredje bilden). Eftersom jag har använt den på ett normalt sätt antar jag att det är normalt bruksslitage.
Har passat bra på 175cm 75kg.
Prisbild: 2000kr
Träffas helst i Stockholm och föredrar Swish.
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/noami.27997/
xCOZ4pd.jpg

1WPMURP.jpg

naY4Sow.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Barbour International SL i storlek 46.

- Köpt tidigare denna månad, knappt använd och då bara till och från jobbet 15 min x2
- Tidigare enbart för den japanska marknaden. Tänk er en vanlig International fast med modern passform
- Kommer från djur- och rökfritt hem

image.jpeg

(Lånad bild)

Nypris: 3500 kr
Ditt pris: 3000 kr, plus valfri frakt



Vita manschettknappar från kända Skultuna. Oanvända.

Ditt pris: 250 kr, plus valfri frakt
image.jpeg

Manschettknappar: SÅLDA

Jacka: 2700 kr, plus frakt
 

Ejnork

Cartier
Converse Jack Purcell i läder säljes. Storleken är 43.

Skorna är lite skitiga (rengörs enkelt pga skinn) men använda max 15 gånger då de är för små för mig, således i bra skick.
Pris 250:-

Finns i Stockholm. Eller köparen betalar frakt.
image.jpeg
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Converse Jack Purcell i läder säljes. Storleken är 43.

Skorna är lite skitiga (rengörs enkelt pga skinn) men använda max 15 gånger då de är för små för mig, således i bra skick.
Pris 250:-

Finns i Stockholm. Eller köparen betalar frakt.
image.jpeg
Seriöst? Bra skick? Hur ser då allmänt slitet ut? Ledsen om jag går igång på detta men om det nu är så lätt att fräscha till dem varför gör du då inte det själv innan du säljer dem?
 

Ejnork

Cartier
Seriöst? Bra skick? Hur ser då allmänt slitet ut? Ledsen om jag går igång på detta men om det nu är så lätt att fräscha till dem varför gör du då inte det själv innan du säljer dem?

Meningen är att det hålls lite klass här ändå annars dyker snart folks lätt använda mjukisbrallor upp....igen...

Gör om gör rätt. Det där är bara löjligt.

Håller med fullständigt.
Jag har aldrig förstått annonser med den typen av kommentarer - "lätt fixat" fixas innan försäljning.

Bokstavligen 15 sekunder med en trasa för att få en vettig annons...

1, Sälja slitna/trasiga jackor m.m. är inget problem men ett par billiga Converse som är lite skitiga går inte för sig.
2, Finns inga regler för vad som får säljas och inte säljas i denna tråd. Det finns inte heller några regler för hur skicket ska vara på grejerna som säljs. Finns många annonser jag själv har synpunkter på men va fan, en lätt scrollning så är de förbi.
3, Skorna slumpas i princip, la upp en snabb annons om någon ville köpa billiga dussinskor, inte hela världen om de inte säljs.
4, Hur jag väljer att presentera skorna i en annons är väl upp till mig, vill någon köpa dem och torka av dem är det upp till köparen (nu har jag förvisso gjort det hårda arbetet).
5, Ta gärna er kritik via PM nästa gång så slipper vi hålla på så här i tråden.

Nåväl,

Vita Converse Jack Purcell i läder säljes. Storleken är 43.
Skorna har några märken men använda max 15 gånger då de är för små för mig, de är nyligen rengjorda och enligt min uppfattning i bra skick.

Pris: 250:- eller bud.

Finns i Stockholm.

IMG_7175.JPG
 
Senast ändrad:

Arvis

Cartier
2-Faktor
1, Sälja slitna/trasiga jackor m.m. är inget problem men ett par billiga Converse som är lite skitiga går inte för sig.
2, Finns inga regler för vad som får säljas och inte säljas i denna tråd. Det finns inte heller några regler för hur skicket ska vara på grejerna som säljs. Finns många annonser jag själv har synpunkter på men va fan, en lätt scrollning så är de förbi.
3, Skorna slumpas i princip, la upp en snabb annons om någon ville köpa billiga dussinskor, inte hela världen om de inte säljs.
4, Hur jag väljer att presentera skorna i en annons är väl upp till mig, vill någon köpa dem och torka av dem är det upp till köparen (nu har jag förvisso gjort det hårda arbetet).
5, Ta gärna er kritik via PM nästa gång så slipper vi hålla på så här i tråden.

Nåväl,

Vita Converse Jack Purcell i läder säljes. Storleken är 43.
Skorna har några märken men använda max 15 gånger då de är för små för mig, de är nyligen rengjorda och enligt min uppfattning i bra skick.

Pris: 250:- eller bud.

Finns i Stockholm.

IMG_7175.JPG
OT: Tar också till mig av kritiken. Inte meningen att starta något drev. Här kommer nu ärlig positiv feedback och den är värd att köra öppet;
Bra jobbat!!!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Läste någonstans att det fanns folk på KS som höll på med RC, radiostyrt osv. Så jag testar här om någon är intresserad av en Kyosho Concept 30 Helikopter, kontroller + tillbehör. Jag kan i princip ingenting om detta. Jag flög tillsammans med en vän till familjen för många år sedan och denna pjäs har stått sedan dess, skicket är förmodligen därefter.
Säljes i befintligt skick med tillbehören, eventuellt byte mot en beater.
Pris: Har inte så bra koll på vad dessa är värda, men vi kör på 1500 eller så får ni komma med bud
Tack KS för annonsplats!
image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Sänker till 950 kr och är öppen för byte mot ngn mysig beater eller något annat skoj, behöver inte vara klockor.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Tjena!
Säljer en lättvikts-dunjacka från Ralph Lauren Extreme i storlek M. Fick denna som tidig julklapp men den är dessvärre för stor och kvittot finns ej kvar, därmed bara provad och i nyskick samt alla tags finns kvar. Nypris är 3000 SEK på Marty Store, sätter priset till 2250 SEK inkl. frakt. Postar lite info taget från Careofcarl.

• Lättvikts-dunjacka från Polo Ralph Lauren Extreme.
• Avsedd för höst- och vårbruk samt som värmekomplement på vintern.
• RLX kollektionen innehåller tekniska plagg som lämpar sig för en aktiv livsstil.
• Tillverkad i vattenavstötande nylonväv.
• Stängs med dragkedja.
• Två framfickor.
• Detaljer i form av tryck.
• Bottenvidd regleras med dragsko samt resår vid ärmslut.

jacka2.jpg

jacka.jpg
Bumpar denna till 1800kr!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp