• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dubbelknäppt kavaj i ull från J Lindeberg. Mörkbrun i strlk 48. Sydd i Italien i Lumbians fabrik (samma som L.B.M 1911). Mycket fint skick, en knapp lite lös. Färgen återspeglas bäst på bild 2. Samma som tidigare annons (tillsammans med div skor). Nu 800:- inkl frakt. Grymt pris för en grymt fin kavaj.

IMG_6737.JPG
IMG_6738.JPG

//Andreas

Såg att jag inet lagt in vikten på kaffet (tyckte hon sa typ 200 g), återkommer när jag vet exakt vad paketett väger :).
En riktlinje hur mycket pakettet bör kosta är att en kopp ligger på typ 35-80 dollar... och jag lovar att det är mer än en kopp, så "lite" mer än 100 kr... ;-)
Sägas skall att jag har själv druckit Luwak och äkta Luwak har en smak som alla borde smaka en gång i livet, precis som att alla borde äga en (fyll i själva)...
Hej!
Hur säker är du på att det är äkta Kopi? När jag var i Vietnam såldes "kopi luwak" på alla marknader svinbilligt (läs fake). Så undrar bara om du är helt säker på att det är the real deal? :)

Ang. pris så har jag för mig att kilopriset ligger runt 2000 kr, dvs. 200kr per 100 gr (går att finna i butiker) i sverige.

Hej!
Hur säker är du på att det är äkta Kopi? När jag var i Vietnam såldes "kopi luwak" på alla marknader svinbilligt (läs fake). Så undrar bara om du är helt säker på att det är the real deal? :)

Ang. pris så har jag för mig att kilopriset ligger runt 2000 kr, dvs. 200kr per 100 gr (går att finna i butiker) i sverige.

Jag kan ju aldrig vara 100% på att det är äkta, skall försöka förklara med en liknelse varför jag anser att det är äkta vara, om du hade typ vart general i Sverige och du skulle åka till Indonesien och möta den indonesiska överbefälhavaren så antar jag att du inte hade tagit med en falsk Dalahäst som present :).
Ofta är det blended Kopi Luwak, typ 5% Luwak i packeten, men detta är 100% real deal... ser nu att kg/priset är typ 2200 kr som du sa så 200 kr för mitt 200g packet är ett bra pris, dvs lite mer än halva priset...

Har en systemkamera som används allt för lite, och som knappt använts sedan jag köpte den...
Kameran i frågan är en Nikon D60 med ett tillhörande Nikkor 18-105mm AF-S VR 1:3,5-5,6 G ED.
Alla tillbehör som följde med kameran vid köp hänger även med nu (laddare, motljusskydd, linsskydd).
Skickar även med en väska till kameran och minneskortet som sitter i.
Slänger in en bild lånad från nätet, men fixar självklart egna bilder om någon vill ha det :)
Tänkte mig typ 2000kr, låter det orimligt så kom med ett bud!
Finns i Sthlm, kan skickas
540x405_nikon-d-nikkor-582731.jpg
BUMP!
1500kr ink frakt!

Pga att jag köpte en Filsonväska härigenom lägger jag ut min vanliga väska till försäljning. Det är en svart tygväska med läderdetaljer från märket Tiger of Sweden, tycker skicket är fint men finns bruksspår. Har för mig att nypriset är en bra bit över tusenlappen. Ett stort fack på baksidan, två små ytterfack, ett innerfack med dragkedja samt ytterligare två småfack på insidan. Sätter priset till 650 kr inkl. frakt.

Bilagor

• 12665746_10154445940916686_525708858_n.jpg
    12665746_10154445940916686_525708858_n.jpg
    50.9 KB · Visningar: 92
  • 12607105_10154445940246686_894387085_n.jpg
    12607105_10154445940246686_894387085_n.jpg
    49.5 KB · Visningar: 89
  • 12650362_10154445940911686_2037573926_n.jpg
    12650362_10154445940911686_2037573926_n.jpg
    44.9 KB · Visningar: 84
Hej!

F.N vet om det går att få tag i längre.. Var mycket skumraskaffärer med djuren för ett antal år sedan. Har för mig att alla importörer slutade ta in det. Kanske kommit igång igen?!

Säng bortskänkes mot avhämtning imorgon söndag.
Behöver någon en säng till extrarummet eller dylikt? Jag har en två år gammal Ikea JÄRNUDDA resårbotten med bäddmadrass på fyra SULTAN-ben i asp.
Sängen finns vid St. Eriksplan i sthlm.
jarnudda-resarbotten-med-baddmadrass-gra__0098013_PE238917_S4.JPG

sultan-ben__79333_PE202913_S4.JPG

*****SÅLD*****

Apple AirPort Time Capsule 1TB router. Har några år på nacken men fungerar till 100%. Tar ständigt backup på din dator över ditt trådlösa nätverk samtidigt som den levererar ett stabilt trådlöst nätverk. Fullset. Kommer med alla original tillbehör. I original kartong. Lånad bild men exakt samma innehåll.

Pris: 700:- inkl frakt med schenker.
image.jpeg

Senast ändrad:
Köpes

Louis Vuitton- damväska. Helst i någon mindre modell.

Då det isf blir en present ser jag gärna att den är i bra skick och att det följer med så mycket som möjligt (dustbag mm).

image.jpeg

Konsoler till förvaringssystem. Kompatibelt med bl.a. Elfa.
5 st Lundbergs Konsol 470 mm vit
5 st Pelly Konsol förstärkt 470 mm vit
Om önskas så medföljer även fem stycken garderobsstångfästen, ca 235 cm garderobsstång samt två kortare hyllplan av typen melamin (ca 60 cm) och ett längre (ca 180 cm).

Pris 300 kr och hämtas på Kungsholmen, Stockholm.

Aktivitetsband från Misfit! Har bara testat den en gång men insåg att det inte var något för mig! 600kr skickat.
Bluetooth headphones från Jabra aldrig använda då jag inte gillar inear! Vann dom på jobbets jullotteri! 700kr skickat!
Shine.JPG
Rox.JPG

Säljer ett par av mina Red Wings, modell Beckman 9016. Sjukt snygga och perfekta i de flesta väder. Rikigt bra sula som gör att det inte blir särskilt halt, som många av Red Wings korksulor kan vara på vinterväglag.
Storlek 41 och D i lästen. Har lämnat in till skomakare som har breddat ut lite i lästen och är snarare E i läststorlek. Jag själv har 42,5 normalt och dessa är något för små för mig. Red Wings brukar normalt vara ganska stora i storleken men skulle säga att dessa passar någon med 41-42.
Inte särskilt mycket använda, i mycket gott skick!
Nypris ca 3000kr, säljes för 1700kr inkl. frakt.
reds1.jpg
red2.jpg
red3.jpg
red4.jpg

Hittade detta när jag städade i lådorna, och tänkte kolla ifall någon är intresserad.
image.jpeg

Sega Mega Drive, 2hk (varav en är någon turbo-historia), strömkabel, RF-kabel samt en RGB-scart.
9 st spel
Michael Jackson,s Moonwalker (fodral och kasett)
Sonic 3 (fodral, manual och kasett)
Lion King (fodral, manual och kasett)
Castle of Illusion (fodral och kasett)
NHL 96 (fodral och kasett)
World of Illusion (kasett)
Art Alive (kasett)
Super 8 in 1 (kasett)
Aladdin (kasett)
Inte använt på länge, men kommer ihåg att det kunde behövas några försök innan spelen startade.
Pris? Ingen aning, bud?

Hittade detta när jag städade i lådorna, och tänkte kolla ifall någon är intresserad.
image.jpeg

Sega Mega Drive, 2hk (varav en är någon turbo-historia), strömkabel, RF-kabel samt en RGB-scart.
9 st spel
Art Alive (kasett)
Super 8 in 1 (kasett)
Aladdin (kasett)
Inte använt på länge, men kommer ihåg att det kunde behövas några försök innan spelen startade.
Pris? Ingen aning, bud?

Femhundring :)

Peak lamulls tröja
600kr+ frakt eller rakt av vid f2f
Skick: 4/5
Färg: marinblå
Storlek: Large (normal)
Ptp: 55cm (armhåla till armhåla)
Nth: 75cm (nacke till muddens slut)
100% fine lambswool (lammull)

Köpt av mig på Ski total i Uppsala för 1.4k. Väldigt varm och skön. Inga hål, väldigt bra skick osv.
2016-01-24 12.41.57-1.jpg
2016-01-24 12.42.03.jpg
2016-01-24 12.42.08.jpg
500kr inkl. Frakt! Öppen för byten av typ allt, PMa förslag

image.jpeg

9 st spel
Art Alive (kasett)
Super 8 in 1 (kasett)
Aladdin (kasett)
Pris? Ingen aning, bud?
Är eventuellt intresserad av bara spelen! :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp