• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Köpes

Louis Vuitton- damväska. Helst i någon mindre modell.

Då det isf blir en present ser jag gärna att den är i bra skick och att det följer med så mycket som möjligt (dustbag mm).
Om man inte får göra reklam för sig själv så får admin gärna ta bort detta inlägget.

Jag har ett företag som handlar med den typen av saker. Har nog 60-70 LV-väskor i lager just nu. Sen finns det Chanel och massa annat.

Kolla på www.delicatevintage.com och se om du hittar något. Gör du det så kan vi alltid KS-fila lite på priset :).

Senast ändrad:
Då jag just köpt en ny Barbour vill jag sälja min quiltade Gant. Den är använd men i fint skick då jag alltid tar hand om mina plagg. Riktigt snygg och funkar perfekt i vintertid om man kör lager på lager då den är mycket tjockare än min quiltade Barbour. Köptes för 3299:-, begär 1400:- inkl. frakt. Så här ser den ut:

001905200

001905200alt2

Kan ta mig i kragen och ta bilder på den faktiska jackan som jag har om någon är intresserad. Hojta till på PM! :)

Storlek är S dock bär den som L i Barbours storlekar. Så den är ganska "luftig" ändå. Och då jag aldrig vanligtvis bär S så skulle jag säga att den passar till dig med storlek 48 eller 50 på kavajen. Själv har jag storlek 48 och denna sitter perfekt! Min Barbour i Medium sitter mycket tightare.. Här kommer mått från Care of Carl: http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/gant-the-cosy-quilter-jacket-navy.html

800 + frakt :)

Jag har en mörkblå Barbour Beaufort till salu, storlek C42/107cm (ca M-L). Nyvaxad av förre ägaren som jag köpte den av på forumet i höstas. Jag har burit drygt 10 gånger sen inköp och finns endast en skada i innergården på höger sida (se sista bilden). Armarna är lite för korta för mig så jag behöver gå upp en storlek!

Säljer för 1500:- vilket är vad jag gav vid inköp. Finns i Sthlm eller skickar med grön postpåse!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Jag har en mörkblå Barbour Beaufort till salu, storlek C42/107cm (ca M-L). Nyvaxad av förre ägaren som jag köpte den av på forumet i höstas. Jag har burit drygt 10 gånger sen inköp och finns endast en skada i innergården på höger sida (se sista bilden). Armarna är lite för korta för mig så jag behöver gå upp en storlek!

Säljer för 1500:- vilket är vad jag gav vid inköp. Finns i Sthlm eller skickar med grön postpåse!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
en idé är att gå till en barbour-ÅF och be dem förlänga armarna. Det kostar ca en femhundring har jag för mig. Så sparar du pengar, och får rätt storlek. Jag har gjort det med mkt-bra resultat. Be dem klä in arm-sluten i läder när de ändå håller på så slits de inte så mycket. De kan givetvis även fixa din linet-skada.

Tjena, jag vet inte om detta är förbjuder enligt forumets regler men i sådana fall får admin ta bort inlägget. Jag bedriver för tillfället UF-företaget Medifun och är just nu i slutfasen av UF-året. Därför vill jag erbjuda alla KS-medlemmar en rabatt och erbjuda vår produkt för 149:- exkl. frakt (vanliga fall 199 SEK) Produkten i fråga är tänkt att avdramatisera medicineringen för barn och göra medicineringen något roligare än vad den är. Pipetten fylls med valfri flytande substans, för sedan in pipetten i elefantens snabel. För att barnet sedan ska få sin medicin i sin mun trycker föräldern på pipettens ände.

Om det är någon som är intresserad eller har ytterligare frågor får ni gärna kontakta mig här på KS eller besöka vår hemsida www.medifun.se. Bifogar även ett par bilder på produkten!
headerrr_00000.jpg

produktbild2trampe_00000.jpg

Senast ändrad:
Tjena, jag vet inte om detta är förbjuder enligt forumets regler men i sådana fall får admin ta bort inlägget. Jag bedriver för tillfället UF-företaget Medifun och är just nu i slutfasen av UF-året. Därför vill jag erbjuda alla KS-medlemmar en rabatt och erbjuda vår produkt för 149:- exkl. frakt (vanliga fall 199 SEK) Produkten i fråga är tänkt att avdramatisera medicineringen för barn och göra medicineringen något roligare än vad den är. Pipetten fylls med valfri flytande substans, för sedan in pipetten i elefantens snabel. För att barnet sedan ska få sin medicin i sin mun trycker föräldern på pipettens ände.

Om det är någon som är intresserad eller har ytterligare frågor får ni gärna kontakta mig här på KS eller besöka vår hemsida www.medifun.se. Bifogar även ett par bilder på produkten!
headerrr_00000.jpg

Grymt bra ide och cool produkt! Har själv barn och vet hur det kan vara problem med medicineringen. Hoppas ni lyckas med den :)

headerrr_00000.jpg

Förlåt för OT.

Fungerar det där verkligen. Till slut kommer ju att barnet förknippa elefanten med något dåligt?
Det är lite som när jag var en liten knodd i Hong-Kong. Där var barnens mediciner alltid i roliga färger, rosa, blått... bara för att "avdramatisera" det hela.
Till slut kände man ju igen färgerna, och började streta emot, så det blev ändå ingen hit...

Förlåt för OT.

Fungerar det där verkligen. Till slut kommer ju att barnet förknippa elefanten med något dåligt?
Det är lite som när jag var en liten knodd i Hong-Kong. Där var barnens mediciner alltid i roliga färger, rosa, blått... bara för att "avdramatisera" det hela.
Till slut kände man ju igen färgerna, och började streta emot, så det blev ändå ingen hit...
Och ändå köpte du hulk?

Förlåt för OT.

Produkten finns sedan tidigare i USA men ej i Europa och det är därför som vi ville börja sälja och erbjuda denna produkt. I USA har den varit väldigt populär och vi har sett under några recensioner att barnen till och med viljat ha mer medicin.

Elefanten förknippas ofta som väldigt snäll och väldigt få barn har några "negativa tankar" om dem. Som du även ser har produkten ett väldigt "snällt" utseende och detta tror vi bidrar till att barnen ej kommer förknippa den med något negativt.

Produkten finns sedan tidigare i USA men ej i Europa och det är därför som vi ville börja sälja och erbjuda denna produkt. I USA har den varit väldigt populär och vi har sett under några recensioner att barnen till och med viljat ha mer medicin.

Elefanten förknippas ofta som väldigt snäll och väldigt få barn har några "negativa tankar" om dem. Som du även ser har produkten ett väldigt "snällt" utseende och detta tror vi bidrar till att barnen ej kommer förknippa den med något negativt.
Dåså... precis fått en knodd, får se hur anti han är emot medicin :)

Frågan är om det verkligen är bra att barn förknippar medicin med kul och som i andra fall, gott. (Ex. Alvedon jordgubb).
Högst personligen tycker jag att medicin ska smaka skit och vara jobbig att ta, med undantag då för medicinering mot diverse kroniska sjukdomar.

Sorry för OT.

• Like
Reactions: M.U
Frågan är om det verkligen är bra att barn förknippar medicin med kul och som i andra fall, gott. (Ex. Alvedon jordgubb).
Högst personligen tycker jag att medicin ska smaka skit och vara jobbig att ta, med undantag då för medicinering mot diverse kroniska sjukdomar.

Sorry för OT.
Okej, dock anser många att det tar väldigt mycket tid och leder till att barnen inte får i sig sin medicin vilket vi tycker är väldigt problematiskt. Men alla har vi skilda åsikter :)

Senast ändrad:
Rejält OT, detta:

IMG_3237.JPG
IMG_3238.JPG
IMG_3240.JPG
Har ett par intressanta ProCaseväskor stående. De kan göras finare, men jag tänkte höra om det kan finnas någon här som kan vara intresserad.
Det har varit säljarväskor för att dema småprylar i affärer. Det är specialbyggda ProCase-lådor med lås och bärhandtag, yttermått c:a 72x52x23cm. De är byggda i någon form av plyfa och har förstärkta hörn och skarvar i aluminium, samt två bygellås på varje väska.
I varje väska är det idag spår för 5 st masonitskivor, klädda med limmad filt som lossnat lite på någon/några....men det ingår ;).
Skivornas storlek är 69x46cm. I övrigt är det cellplast och foam för att skydda vid transport.

Kanske för den som samlar klockor eller har klockor på service eller/och vill kunna visa enkelt eller för smycken.....eller till något annat......?
Jag hade tänkt mig 500 kr st vilket är det belopp jag köpte dem för begagnade för massor av år sedan.....då ProCase gjordes i Sverige (numera Tyskland) http://www.procase.de/
PM vid intresse.

Senast ändrad:
Hittade dessa i garderoben köpa från under min senaste USA-resa. Helt nya och oanvända.

Rundhals, mörk/marinblå med röd häst och rosa med ljusblå häst.
Storlek small classic fit. Skulle nog säga att de bärs som medium. Sitter bra på mig är 182 lång/80kg.

300kr/st eller en röding för båda skickat.

Mer info och stroleksguide nedan:
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/polo-ralph-lauren-custom-fit-tee-bright-rose.html

IMG_7374.JPG
Den blåa är såld.

Kvalitetsskor till salu! Ett par Allen Edmonds Delray i bra bruksskick, storlek US 8,5 D. En skitsnygg split toe i färgen brown burnished calf. Passar mig perfekt som vanligen har Loake och Carmina i storlek UK 7,5. Orginalsulan som sitter på är sliten, därav priset. Skorna är putsade pedantiskt med Saphirs produkter. Nypris för skorna hos t.ex Bäckmans Skor är cirka 4000:-. Därför sätter jag priset här på KS till 1000:- inkl frakt, men alla seriösa bud tas självklart i beaktning.
DSC_0103.JPG
DSC_0111.JPG
DSC_0113.JPG
DSC_0107.JPG DSC_0110.JPG
Sänker till 800:-, de står bara i garderoben och samlar damm :)

Missade denna tråden, la in en annons i kaffetråden...
Har en liten ovanlig sak att sälja, kaffe, inte vilket pisskaffe som helst, utan riktigt skitkaffe... KAFFE LUWAK, världen godaste men även världen dyraste kaffe...
Det är hela böner så man får mala själv och det är nog därför jag inte själv har druckit upp det... Fått kaffet i present av en god "vän" från Indonesien när hon var på besök på Riksbanken, hon hade 2 påsar med sig, vem som fick den andra påsen får ni själva räkna ut, så jag hoppas ni förstår att det är äkta kaffe Luwak... Är inte helt 100, men det ser ut som att kaffet exp sep 2016, se bilden... Kan fås f2f i Oslo och GBG nästa helg, eller skickas...
Pris, ingen aning, lägg ett bud...

Skiten såld (sorry om jag missat att informera)

Gick ju bra detta så fortsätter sälja av lite skidgrejer. Nu dags för en hjälm! Alla behöver ju en hjälm, för ingen är väl så oförsiktig år 2016 att man åker utan?
Det är en sproilans ny vit Sweet Protection Trooper med MIPS., en värsting med andra ord! Nåväl, den har faktiskt suttit på mitt huvud en halvdag för lite bilder men det finns inte en skråma på den. Fitpads, taggar och påse kommer med så ett "full set" med andra ord :). Nypris i butik för denna vackra skapelse är 2695. Det är en grym hjälm, både estetiskt men även säkerhetssmässigt. MIPS-utrustade hjälmar är överlägsna alla andra när det gäller skydd. Ni kan läsa mer om hjälmen här: http://www.skistore.se/sv/hjalmar/1...82.html?search_query=sweet+trooper&results=11
Storlek är L/XL (59-61 cm).
Pris: 1800 kr. Finns i GBG, men kan skickas (helst inte) om du betalar frakt (helst gärna).
2016-02-01 18.06.43.jpg

2016-02-01 18.06.56.jpg

Gick ju bra detta så fortsätter sälja av lite skidgrejer. Nu dags för en hjälm! Alla behöver ju en hjälm, för ingen är väl så oförsiktig år 2016 att man åker utan?
Det är en sproilans ny vit Sweet Protection Trooper med MIPS., en värsting med andra ord! Nåväl, den har faktiskt suttit på mitt huvud en halvdag för lite bilder men det finns inte en skråma på den. Fitpads, taggar och påse kommer med så ett "full set" med andra ord :). Nypris i butik för denna vackra skapelse är 2695. Det är en grym hjälm, både estetiskt men även säkerhetssmässigt. MIPS-utrustade hjälmar är överlägsna alla andra när det gäller skydd. Ni kan läsa mer om hjälmen här: http://www.skistore.se/sv/hjalmar/1...82.html?search_query=sweet+trooper&results=11
Storlek är L/XL (59-61 cm).
Pris: 1800 kr. Finns i GBG, men kan skickas (helst inte) om du betalar frakt (helst gärna).
2016-02-01 18.06.43.jpg

2016-02-01 18.06.56.jpg
Bästa hjälmen jag någonsin haft!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp