Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt med fler nait 5i ägare! Kör själv med dom underbara Dynaudio audience 42 med den. Skulle vara riktigt kul att höra hur ett par focus 160 låter med den!Jag kör på följande (bilder kan läggas upp senare om intresse finns):
Skivspelare: pro-ject rpm 1.3 genie med Ortofon 2M Blue-nål
RIAA: pro-ject tube-box
Högtalare: Dynaudio focus 160
Stativ: dynaudio stand4
Förstärkare: naim nait 5i.
Ny(a) hylla i racket
Och japp, man kan nörda sig med annat än klockor
//Bosse
Frågan är hur bra det kommer att bli - om det blir någonting av själva spelaren och formatet.Mp3 har förstört ungas förmåga att uppleva musik. På riktigt!
Det här http://www.ponomusic.com/#home är ett fantastiskt projekt som får mig att hoppas på en bättre framtid..........förutom namnet då.......
Fy fan va häftigt! Vilka ljudfanatiker vi har här på forumet, jag gillar teknik, Hifi, Hemmabio grejer osv, men lyssnar inte alls på så mycket musik som jag gjorde när jag var yngre.
Denna ROTEL stereo har hängt med länge nu, köpte den direkt efter lumpen när jag skaffa de min första lägenhet, ruskigt bra ljud var det då, 28 år senare så är det faktiskt oförskämt bra ljud fortfarande. Kommer ihåg att jag slantade upp bra mycket för den Roteln, men det har varit värt varenda öre. Många fester så har jag spelat brallorna av folk, Polisen har knackat på vi flertalet fester, grannar har kommit in och skrikit sig hesa, då vi inte har hört att dom ringt på dörren. Fy grodan vilka fina minnen man har.
Tyvärr har jag fått gjort mig av med mina högtalare, då dom var för stora och för att dom såg ut som ett par likkistor. Allt detta enligt min älskade dam här hemma, högtalarna jag kör nu är ett par Klipsch, funkar men inte alls lika bra tryck och bas som det var i mina Luxor högtalare Orchestra.
Stereo delarna består av 8 delar, skivspelare RP-1010, Radiodel RT-1010, Kassettdäck RD-1010, Equalizer RE 1010, Analyzer RY-1010, Effektförstärkare RB-1010, Kontrollförstärkare-1010 samt CD-spelare RCD-9658X.
Högtalarna är inte alls så dumma, tjejens Klipsch.
Bjuder på lite bonus bild också , denna Pioneer x-smc3-k är inte i närheten i ljudväg, men var väl helt OK ljud för pengarna. Nu köpte jag min på Classe i lördags, betalade 2000 papp, såg nu att den fanns för 1390:- hos Fyndbörsen när jag kollade prisjakt. Mycket smidigt ifall du har en padda, iphone av något slag, eller ipod. Du kan docka den om du vill, men då måste du ha en iphone4 elelr äldre, du kan även köra den genom AirPlay, och där kan du använda din iphone5 för det gjorde jag, väldigt nice. Själv hade jag tänkt ha den ute i snickerboa eller ute på altanen.
Har du testat Linns "DS:er" ? Dom spelar FLAC, både 16 och 24 bit (Studio Master). Bara att ta med sig ett USB-minne med dinafavoritlåtar och knalla in på närmsta butik för att få en demo.Frågan är hur bra det kommer att bli - om det blir någonting av själva spelaren och formatet.
Har alla mina plattor i .FLAC (ett par hundra skivor) och det sämsta är att det inte finns någon vettig spelare som kan spela det. Hur blir det då med ytterligare ett format? Kommer att bero helt på hur användbar spelaren är.
Blir riktigt roligt om det faktiskt händer något med det hela
Frågan är hur bra det kommer att bli - om det blir någonting av själva spelaren och formatet.
Har alla mina plattor i .FLAC (ett par hundra skivor) och det sämsta är att det inte finns någon vettig spelare som kan spela det. Hur blir det då med ytterligare ett format? Kommer att bero helt på hur användbar spelaren är.
Blir riktigt roligt om det faktiskt händer något med det hela
Bang olufsen.
Shef!
Tror svärfar har ett par Luxor orchestra. Transmission line?
När det kommer till bärbart ljud så fick jag en Bose Soundlink Mini i sommarpresent av jobbet.
Det bästa jag hört från en liten högtalare!
När det kommer till bärbart ljud så fick jag en Bose Soundlink Mini i sommarpresent av jobbet.
Det bästa jag hört från en liten högtalare!
B&W CM8or tillsammans med NAD
fläskig bas o fet klocka!Fet bas , 18"