Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4095122Jag kör en 50 tum plasma från 2011
Skönt djup i bild men tror den drar på tok för mycke ström, hur pass effektivare än dagens tevar när vi kommer till energiförbrukning?
Ingen har väl någonsin klagat på en Samsung 8-serie och 30 dagars öppet köp ger dig tillfälle att testa i lugn och ro hemma. Slå till säger (jävliga) jag!
Tråkigt!Jag går (fortfarande) i väntans tider. Beställde en 65" Sony A1 (OLED) under Black Friday och när den väl kom till butik var den transportskadad...
Tråkigt!
Sonys OLED ska vara snäppet vassare än LGs vad jag hört...
Jag har min LG c7 och är grymt jävla nöjd fortfarande. Speciellt iom att den kopplar automagiskt med Bluetooth till soundbaren
Jag kör också plasma. Lcd/led är ju katastrof. Nu finns det ju dock ett vettigt alternativ, bara vänta lite tills priserna sjunker.Jag kör en 50 tum plasma från 2011
Skönt djup i bild men tror den drar på tok för mycke ström, hur pass effektivare än dagens tevar när vi kommer till energiförbrukning?
Helt rätt, min Pioneer Kuro KRP kämpar på bra fortfarande.Jag kör också plasma. Lcd/led är ju katastrof. Nu finns det ju dock ett vettigt alternativ, bara vänta lite tills priserna sjunker.
Väntar tills mästarna av television släpper sina uppdaterade modeller, nämligen panasonicHelt rätt, min Pioneer's Kuro KRP kämpar på bra fortfarande.
Det som lockar näst är Oled, och förstår inte varför folk väljer LCD när Oled börjat komma ner i pris. Tipset är att sikta på Sony A1, LG C7 och Philips, de kör samma paneler ifrån LG, 2017 panelerna, som är väldigt bra, där de olika märkena kör deras egna preferenser och OS.
Snart kommer även nya paneler/skärmar som är förhoppningsvis ännu bättre.
Philips mjukvara är ju dock sämre än designavdelningen på kompass...Helt rätt, min Pioneer's Kuro KRP kämpar på bra fortfarande.
Det som lockar näst är Oled, och förstår inte varför folk väljer LCD när Oled börjat komma ner i pris. Tipset är att sikta på Sony A1, LG C7 och Philips, de kör samma paneler ifrån LG, 2017 panelerna, som är väldigt bra, där de olika märkena kör deras egna preferenser och OS.
Jag har en c7 65 nu, däremot har b7 samma skärm, även e7. B7 har man kört för 21900 nu som 65Helt rätt, min Pioneer's Kuro KRP kämpar på bra fortfarande.
Hört det också av en polare som köpte den. Fördelen är ambilight som är jäkligt mysig.Philips mjukvara är ju dock sämre än designavdelningen på kompass...
Dum fråga men, nöjd?Jag har en c7 65 nu, däremot har b7 samma skärm, även e7. B7 har man kört för 21900 nu som 65
Köpte en sådan idag. Nöjd så här långt, men bör väl nämna att jag hade en 32 tums hd-ready tidigare så kanske inte bäst refFunderar på en 55XE9005, kan det vara något?
https://www.mediamarkt.se/sv/produc...f|1295397|KD55XE9005BAEP|p|"LCD UHD 51-59"""|
Dum fråga men, nöjd?
Står mellan LG, Sony och Philips och skiftar ifrån dag till dag här innan man köper hem en...
Alltså. När jag säger att deras mjukvara är dåligt så menar jag dååååligt.Dum fråga men, nöjd?
Står mellan LG, Sony och Philips och skiftar ifrån dag till dag här innan man köper hem en...
Htpc/kodi.Vad matar Ni Era +65"-skärmar med? Panelen kan ju vara hur bra som helst om inte signalen hänger med...
Kör själv stationär HTPC via hdmi, Netflix/Viaplay/HBO/CMore, men är sällan helt nöjd med bildkvaliteten, ffa inte i mörka partier och streamad sport...
Oled är överlägset så ja du kommer bli helnöjd.Blir man nöjd med denna tror ni?
LG 55" 4K UHD OLED Smart TV B7 OLED55B7V
https://www.elgiganten.se/product/l...-oled55b7v?scid=2_EXT_PRICECOMP_PRISJAKT_EGAB
Dock kör vi mest svt-play, netflix, cmore osv. sen har jag en gammal yamaha förstärkare som HDMI swich, och HTPC-dator och frågan är om det lirar med detta?
Enkelt svar; Ja!Blir man nöjd med denna tror ni?
LG 55" 4K UHD OLED Smart TV B7 OLED55B7V
https://www.elgiganten.se/product/l...-oled55b7v?scid=2_EXT_PRICECOMP_PRISJAKT_EGAB
Dock kör vi mest svt-play, netflix, cmore osv. sen har jag en gammal yamaha förstärkare som HDMI swich, och HTPC-dator och frågan är om det lirar med detta?
Jag är helt tvärt om. Hade projektor förut. Duken ska hänga på väggen, projektorn ska upp och ljud med. Nej fy fan blir som en ungkarlslya deluxe. Bättre upplevelse men aldrig igen, OLED all the way.Sålde vår 64" plasma och gick över till projektor för film och serier, kommer aldrig köra tv igen till det ändamålet. Nu pratar vi om en prolle för 12k(betalade iof 9990), tänkte vänta minst en gen till vad gäller 4k innan jag slår till på en sådan. Så grymt mycket bättre än en vanlig tv vad gäller upplevelsen, visst inte lika bra bild som en oled, men jag tar detta över oled alla dagar i veckan.
Jag är helt tvärt om. Hade projektor förut. Duken ska hänga på väggen, projektorn ska upp och ljud med. Nej fy fan blir som en ungkarlslya deluxe. Bättre upplevelse men aldrig igen, OLED all the way.
Går inte ha sånt elände i vanliga vardagsrummet ne. Jag tyckte projektor var nice ibörjan men tröttnade rätt fort faktiskt. Ser nog inte lika mycket film idag och bildkvalitén på en OLED är helt enkelt för bra.Detta är inte för vårat "vanliga" vardagsrum skall tilläggas. Skall köra med ramspönd duk till det blir projektorbyte, sen kommer jag bygga en baldakin med takmonterad duk i
Nere har vi en en 55"