Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där ser gott ut! Det blir till att prova..Nytt tillskott i favoritsamlingen.
Bara 15?Ser att ni redan diskuterat den tyska veteölen. En Franziskaner eller Paulaner ger mig 15min av lycka .
Det där såg extremt läskande ut..!Finns ju så mycket gott öl och jag är ju en ölfanatiker så att plocka ut en favorit är omöjligt, en tillfällig favvo som jag nyss upptäckt är dock denna.
Lagunitas pale ale. Amerikanarna är grymma på ales vilket jag upptäckte i San Francisco förra sommaren. Finns på systemet & är mycket kraftfullt, bör serveras mycket väl kylt.
SGS3 via Tapatalk.
Dagens fångst! Börjar fylla lagret inför semestern som infaller på fredag.
Paketet till vänster har öppnats i en annan tråd
Tack! Kul läsningNyligen hemkommen efter en vecka i den härliga staden New York. Blev ju såklart en del öl som man var välförtjänt av efter mycket promenerande på deras gator!
Breckenridge Avalanche Ale
Var till början en total besvikelse då den nästan inte smaka något när den var kall. Efter att den fått stå en stund ute dock så kom smakerna fram. Relativt lätt och inte speciellt besk, precis i min smak. Helt okej, men inte mer än så.
2,5/5
Sierra Nevada Har druckit denna förr men inte gillat den speciellt mycket. Under helt andra omständigheter (dvs efter en hel dags shopping i 35graders värme) smakade den såååå mycket bättre.
3,5/5
Palm Amber Ale
Belgiskt öl som var lättdrucket och balanserad smak.
3/5
Samuel Adams Boston Lager
Brukar ha svårt för beskare öl typ med den där speciella smaken som beror på humle(?)
Lärde mig uppskatta Sam Adams mer och mer dock. Mycket godare på draught än i flaska.
3/5
Samuel Adams Summer Ale
Denna "seasonal brew" var godare Boston lagern på näsan. Uppfriskande!
3,5/5
Hoegaarden
Fick en citronbit i vilket jag antar att det ska vara, men det gjorde mig lite kluven hurvida jag tyckte om ölet eller ej. Upp dracks det iaf!
2,5/5
Fotnot: Betygen är kraftigt påverkade av olika sinnes och kroppstillstånd så dom kanske inte är riktigt rättvisa. Slank för övrigt ner ett par Stella Artois oxå.
Hoegaarden
Fick en citronbit i vilket jag antar att det ska vara, men det gjorde mig lite kluven hurvida jag tyckte om ölet eller ej. Upp dracks det iaf!
2,5/5
Har inte prövat Paulaner, men har tänkt göra det flera gånger. Får bli nästa gång jag ska till Systemet.Ser att ni redan diskuterat den tyska veteölen. En Franziskaner eller Paulaner ger mig 15min av lycka .
Tänkte också på det där... förstör ju hela karaktären. Samma sak som när folk får för sig att dricka all öl vid 3 grader, smakar ju ofta helt annorlunda vid rätt temperatur.Det är något påhitt från Österrike att det ska vara citron till veteöl. Får rysningar bara jag tänker på det. Veteöl ska serveras väl skummande i ett glas utan citron eller lime eller något annat.
Så resonerar jag med efter ett par veteöl, gillar det fylligaHar nu prövat både Helsingborgs Witbier och Summer Ale.
Summer Alen var ganska bra tycker jag. Toner av fläder och lagom beska i eftersmaken. Dock var den något tunn.
3/5
Witbieren var en liten besvikelse. Blaskig och lite för mycket beska i eftersmaken. Smakade mer som en mild lager, ingen fyllighet alls.
1,5/5
Vart fick du tag i den? trodde inte de såldes någon annanstans än serveringen på bryggeriet. Fast kanske där du befinner digVar tvungen att prova Holy Herbert, Malmö Brygghus senaste Strong Ale på 9,3%. En belgisk trippel gjord på 30% vete, smaksatt med thaibasilika... Rätt god, mustig och väldigt smakrik. Lite citrus, lite sötsliskig och en förvånande ört-eftersmak. Inte min favoritöl. 3/5
... Fast kanske där du befinner dig
Ge mig adressen, ska nog dit där nästa veckai så fall. De ha väl en hel av deras sortiment vid hamnmästaren där vi hade GTGn?Yes box!
Bergsgatan, på hörnet bredvid inkonst. De har inte alls så mycket som Hamnmästaren, men alla deras egna...Ge mig adressen, ska nog dit där nästa veckai så fall. De ha väl en hel av deras sortiment vid hamnmästaren där vi hade GTGn?
Har ingen aning om porter, fick nyss upp ögonen för detJag skulle gärna vilja ha lite tips på fylliga och fina Porteröl... (Inte allt för beska)
Jag har också denna som årets favorit. Perfekt att starta med en eller två, sedan kan man gå på lite lättare och svagare.Kul tråd, det är omöjligt att nämna en enda favorit, men den här har legat högt på listan bra länge nu, Ska Brewings Modus Hoperandi... enda nackdelen är alkoholstyrkan, man blir fort knall... (beror på hur man ser det kanske).
Absolut! Grejen är att jag ska ut på en liten ölrunda imorn på Tingsgården i Eskilstuna... Något ska man väl hitta...Har ingen aning om porter, fick nyss upp ögonen för det
En bra start kan ju vara att börja med de populära, tex svenska Carneige Porter. Sen gillar jag Nils Oscars Rökporter, men det ölet borde nog ligga under kategorin "Rököl".
Säg till om du hittar någon rolig!