trumpetera
Silver
Just nu-Mythos!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
All belgisk öl.
Nice! Really nice!
Favoriten
En av de få saker grekerna lyckats med...Just nu-Mythos!
Köp en La Trappe WitteEfter att ha turnerat runt och avverkat halvmörka lagertöl och halvmörka Aleöl så är jag nu på väg mot systemet för att testa min första veteöl... Det blir spännande det här...
Fortsättning följer...
Besvikelsen är total... Jag kom hem nyss... - tomhänt..!Köp en La Trappe Witte
Besvikelsen är total... Jag kom hem nyss... - tomhänt..!
Jag glömde mitt leg (klantigt av mig), en äldre kvinna i kassan säger - "Ditt leg? Jag kan inte vara säker på att du har åldern inne" det var tunga steg hemåt... Det roliga är att jag är 29 år... Haha.. Det får bli veteöl imorn istället, med leg
Absolut, känns ändå rätt bra så här vid 30 strecketTa det som en komplimang!
Pröva Hoegaarden, den är riktigt god och lättdrucken. Även Weihenstephaner är bra.
Köp de grumliga veteölen, de har mycket mer smak än de klara.
Här är burken som alla KS: are borde föra mot munnen... .
Humlen sisådär men lumen är bättre.....Den måste smakat fantastiskt
Ta en sån och en Hoegaarden så får du bra kläm på vad veteöl är (är lite olika skolor i Tyskland och Belgien).Absolut, känns ändå rätt bra så här vid 30 strecket
Det blir en Weihenstephaner Hefe Weissbier imorgon, den har fått fina omdömen runt om.
Man dricker öl ur glas!!!Här är burken som alla KS: are borde föra mot munnen... .
Tack för tipset! om jag inte köper den belgiska imorn också så blir det definitivt nästa gång...Ta en sån och en Hoegaarden så får du bra kläm på vad veteöl är (är lite olika skolor i Tyskland och Belgien).
Självfallet gör man det, bilden från midsommar, nöden hade ingen lag....Man dricker öl ur glas!!!
Men drycken verkar trevlig...
Läste någonstans i öltråden på Flashback att gillar man inte smaken av skumbananer och frukt så ska man inte ge sig på veteöl. Trappist öl (bryggt av Trappistmunkar), påminner ganska mycket om det här, fylliga och söta med låg beska.Testade veteölet Weihenstephanen Hefe Weissbier till grillningen tidigare ikväll.
Faktist ett otroligt gott och uppfriskande öl med mycket fina och klara toner av honung. Beskan var obefintlig och ska jag vara ärlig så saknade jag lite av beskan då man ändå är van vid den när man dricker öl. Men det här ölet passade perfekt till både grillen och i värmen, ett uppfriskande och fruktigt öl som tyvärr och kanske den enda (för mig) nackdelen med ölet var att det hade egenskapen att kännas som ganska tung för magen (man blev mätt på en öl kändes det som) men veteöl kanske har den egenskapen.
Betyg 4/5
Som väldigt okunnig på öl så undrar jag - När veteöl bryggs, bryggs det tillsammans med frukter för att uppnå den smaken? som citronskal apelsinskal mm...Läste någonstans i öltråden på Flashback att gillar man inte smaken av skumbananer och frukt så ska man inte ge sig på veteöl. Trappist öl (bryggt av Trappistmunkar), påminner ganska mycket om det här, fylliga och söta med låg beska.
Jag håller med dig, vid två flaskor veteöl så tar det verkligen stopp - trots att jag inte ätit något.
F*n blev lite sugen nu på morgonkvisten...
Är inte heller så ölkunnig, inte så insatt i just veteöl. Men tex Oppigård - Amarillo är ett öl med hög beska och fläder/frukt smak. Där är det just humlesorten "Amarillo" som ger den fruktiga smaken, ganska lik humlesorten Cascade.Som väldigt okunnig på öl så undrar jag - När veteöl bryggs, bryggs det tillsammans med frukter för att uppnå den smaken? som citronskal apelsinskal mm...
Man får plugga på, det där med olika öl är riktigt intressant.Är inte heller så ölkunnig, inte så insatt i just veteöl. Men tex Oppigård - Amarillo är ett öl med hög beska och fläder/frukt smak. Där är det just humlesorten "Amarillo" som ger den fruktiga smaken, ganska lik humlesorten Cascade.
Tyska veteöl bryggs enligt de tyska renhetslagarna (malt, humle, jäst och vatten), alltså ingen frukt tillsatt.Som väldigt okunnig på öl så undrar jag - När veteöl bryggs, bryggs det tillsammans med frukter för att uppnå den smaken? som citronskal apelsinskal mm...
På BeerSweden finns många kunniga personer när det gäller öl.Man får plugga på, det där med olika öl är riktigt intressant.