Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyckte den var rätt god , men den är ganska "fruktig" likt Nevadan du var tveksam till. Men å andra sidan kanske du inte har samma förväntningar
jabla Har du koll på om det använts Amarillo i Summer Alen?
Drack en dansk fläderblomsöl förra sommaren som jag tyckte var god, Hyllie hette den. Kommer inte ihåg om det var en lager eller ale, men skulle tro att det var en lager.Nej men fläder!
Ingen La Trappe Tripel i lager.. så det blev Oppigård Single Hop, Samuel Adams Boston Ale och en Aecht.Så!
Vad blir det för öl till sillen på midsommar?
Alltid skoj att testa nya sorter!Utöver det 6st jag aldrig testat förut
Ha det så kul!
Gillar den också, ton av knäck och melass/mörk sirap. Prisvärd är den med
Kvällen (och natten) blev väldigt lång igår.... så omdömet av det mörka Tjeckiska ölet kommer idag. Zlatopramen Half n'Half ett mörkt bärnstensfärgat öl med fin mustighet som jag älskar hos öl, smaken var uppfriskande med en relativt uttalad bitterhet i smaken (vilket faktiskt passade mig i sommarvärmen igår, annars brukar jag inte gilla bittrare öler men här på denna ölsorten kom den väl till pass.
betyg: 4 söndersupna skallar av 5
Tack för öltipsen... - det ska garanterat kollas upp!Gillar den också, ton av knäck och melass/mörk sirap. Prisvärd är den med
Tycker du ska testa Innis & Gunn Irish Cask, La Trappe Dubbel (beställning) och Nils Oskar Rökporter... ett steg längre på den mörka skalan
Kanon att släcka törsten med!Dagens favorit iallafall är Pabst...
Denna kanske... Spaten Optimator
Har en i kylen som väntar.Någon sa att Electric Nurse va god så var tvungen att testa.
Men tronen hålls nog fortfarande av Mikkeller K:rlek.
Det beror helt på vad man gillar, generellt sett uppfattar jag det som att det finns tre typer av folk.Prövade efter alla rekommendationer precis en Innis & Gunn.
Ja.... Då var ju det gjort, behövs inte göras igen...
Kan lugnt säga att det inte var min kopp te.
Däremot drack jag en Hoegaarden till maten idag, den var väldigt trevlig!
Det beror helt på vad man gillar, generellt sett uppfattar jag det som att det finns tre typer av folk.
1. Gillar fylliga och söta
2. Gillar hög beska med låg sötma och fyllighet.
3. Gillar medel fyllighet med låg beska och sötma.
Innis är passar nog in på 1., medans du föredrar 3.
Bara en gissning, kan bli svårt att hitta något man gillar
Min formulering var nog i sämsta laget... . Tänkte som så att det tar tid att pricka rätt varje gång trots att man följer "månarna" med beska/sötma/fyllighet efter vad man gillar.Låter som att du är hyfsat nära sanningen iaf (att jag tillhör grupp 3).
Hur menar du med "Bara en gissning, kan bli svårt att hitta något man gillar"? Menar du att jag kommer att ha svårt att hitta något jag gillar i grupp 1?
"Månarna" funkar oftast ganska bra. Dock tycker jag att de ofta betyder olika, beroende på ölsort, t.ex. en lager med halv bäska och en ale med halv bäska, så upplever jag lagern mycket bäskare. Men inom samma ölsort funkar de bra ("månarna" alltså).Min formulering var nog i sämsta laget... . Tänkte som så att det tar tid att pricka rätt varje gång trots att man följer "månarna" med beska/sötma/fyllighet efter vad man gillar.
Men man kan vänja sig vid det mesta...
....några beska jävlar du fått tag på