• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

St Eriks APA. Vet inte riktigt! Bara jäkligt gott. 4/5.
null_zps9f2e2cd7.jpg

Wisby klosteröl. Lugn och fin smak. Eller beror det på att barn nummer ett har somnat!? ( 10 månader imorgon) nu ska stor grabben bara somna, sen går far och lägger sig med.
null_zps2581e99e.jpg

Glömde poäng. 3,5/5. På wisby klosteröl. Ölet ovan verkar spännande. Skriver det på listan att testa. Go kväll.

Wisby Klosterölen blev jag serverad förra året en riktigt varm sommardag på deras bryggeri. Från fat, just då var det världens godaste öl :)
Den är god annars också, kanske inte som att smutta på men mer som törstsläckare.
Jag kan även rekommendera en tur på Gotlands Bryggeri, vår guide menade att "på ett bryggeri får man inte gå törstig ifrån" och det gjorde vi verkligen inte!

Okej. Kan tänka mig en speciell känsla när man är där och får en/fler öl. Tar jag till mig själv kommer jag att tänka på Carlsberg i Danmark. Där har jag varit två gånger just pga känslan att dricka öl där. Wisby klosteröl var gott och lätt drucket. Kommer köpa det igen vill jag lova. Iskall en sommar dag utan jobb. Kul att det finns så bra svenska öl. Skål och go natt för idag.

Vad är det för dag? Jo Fredag!
Då blir det öl.... :) med till bolaget har jag en lista, en lista över vilka ni gillat!

Om ni har svårt att hålla koll så ladda ned systembolagets app, där går det att sätta betyg (i form av stjärnor 1-5) och skriva kommentar!

Lagavslutning på O'learys idag. Följande öl på menyn har jag inte smakat:

Leffe, blonde
Hoegaarden
Erdinger, kristall
Erdinger, dunkel
Erdinger, hefe

Vilken får jag inte missa att prova? Tror inte den mörka Erdinger är nåt för mig, funderar på att hoppa den!

Hjälp en vilsen och ung själ

Vad är det för dag? Jo Fredag!
Då blir det öl.... :) med till bolaget har jag en lista, en lista över vilka ni gillat!

Om ni har svårt att hålla koll så ladda ned systembolagets app, där går det att sätta betyg (i form av stjärnor 1-5) och skriva kommentar!

Man kan även favoritmarkera dryckerna och använda som shoppinglista. :)

Leffe, blonde
Hoegaarden
Erdinger, kristall
Erdinger, dunkel
Erdinger, hefe

Vilken får jag inte missa att prova? Tror inte den mörka Erdinger är nåt för mig, funderar på att hoppa den!

Testa definitivt Erdinger Hefe! Tysk, klassisk Weissbier - veteöl - med fällning. Gillar du finns det Weihenstephaner på Bolaget att njuta än mer av. Från, typ, världens äldsta bryggeri.

Senare blir det nog en iskall Gambrinus och någon av St:Eriks...! God helg.

Leffe, blonde
Hoegaarden
Erdinger, kristall
Erdinger, dunkel
Erdinger, hefe

Haha är det lagavslutning borde du hinna testa alla ;)

Leffe, blonde
Hoegaarden
Erdinger, kristall
Erdinger, dunkel
Erdinger, hefe

Om du gillar lite fylligare öl med inte så stor beska, så ska du absolut prova Hoegaarden och Leffe Blonde. Har inte prövat Erdingersorterna, men om man kollar på "månarna" så ska de vara i samma stil som Hoegaarden, speciellt hefe.

Testa definitivt Erdinger Hefe! Tysk, klassisk Weissbier - veteöl - med fällning. Gillar du finns det Weihenstephaner på Bolaget att njuta än mer av. Från, typ, världens äldsta bryggeri.

I will! Har för mig att jag druckit Paulaner förrut och att den föll mig i smaken, så tror weissbier överlag är "min pilsner" ;)

Haha är det lagavslutning borde du hinna testa alla ;)

Dock så ska jag spara mig till morgondagen tyvärr! Annars hade jag ju utan tvekan prövat alla hehe

Om du gillar lite fylligare öl med inte så stor beska, så ska du absolut prova Hoegaarden och Leffe Blonde. Har inte prövat Erdingersorterna, men om man kollar på "månarna" så ska de vara i samma stil som Hoegaarden, speciellt hefe.

Låter bra, ska till bolaget imorrn och då ska jag även passa på att köpa Maredsous 6 som du tipsade om tidigare i tråden!

Jag väl lite lokalpatriotisk och gillar vad som kommer från Eskilstuna Ölkultur (se till att beställa hem några flaskor och prova, Anders är en duktig och trevlig bryggmästare). Hinner jag inte beställa från hembygden slinker det ofta ner några Bedarö Bitter i den lila påsen, skönt med en bra öl som ligger relativt lågt i alkoholhalt så här på sommaren.

Var på bolaget på lunchen och köpte några till. Bland annat en ovan nämnda här. Ska bli roligt att testa. Någon som kan säga något om de andra ölen jag köpt?

Jag väl lite lokalpatriotisk och gillar vad som kommer från Eskilstuna Ölkultur (se till att beställa hem några flaskor och prova, Anders är en duktig och trevlig bryggmästare). Hinner jag inte beställa från hembygden slinker det ofta ner några Bedarö Bitter i den lila påsen, skönt med en bra öl som ligger relativt lågt i alkoholhalt så här på sommaren.
Har faktiskt aldrig prövat. Kanske är dags för det... :)

Jag är inne i ett öl provar stim nu. Vilket är det godaste ölet från Eskilstuna? Kan man beställa på bolaget?

Var på bolaget på lunchen och köpte några till. Bland annat en ovan nämnda här. Ska bli roligt att testa. Någon som kan säga något om de andra ölen jag köpt?

Det verkar som att du gillar lite beskare ölsorter,så Maredsous kommer du kanske tycka är lite mild. Ser fram emot ett omdöme sen.
Nils Oscar är en bra lager. En härlig törstsläckare som även är god till mat.

De andra har jag inte testat.
Jag var också på Systemet på lunchen och funderade ett tag på att testa en Chimay, men jag tror att den är för besk för mig, men jag ska pröva den en annan gång.

Jag är inne i ett öl provar stim nu. Vilket är det godaste ölet från Eskilstuna? Kan man beställa på bolaget?

Jag är också inne i ett ölprovarstim. Dock blev det inte några större utsvävningar idag (hade lite tidsbrist), men det blev en Franziskaner Hefe-Weissbier (1687), någon som testat den?

Härligt! jag har mest druckit ljus lager innan. Sen var det mycket vin. Men nu testar jag all sorts öl. Jag tänkte köra igenom det jag kommer över=) Hinner jag så kommer omdömen ikväll... Trevlig helg!

Då var det dags att prova öl igen. Den här var okej men i mitt tycke lite för söt. Mild och brödig. Får 2,5/5 poäng.
null_zps95ac1a68.jpg

Nästa öl. Fällning med något fruktig smak. Behaglig smak. Ett gott öl helt enkelt. Får 4/5. Vet nog varför det första ölet var så sött. 9%! Har aldrig druckit så starkt öl innan. Kul att ha testat iaf. Men detta öl kommer jag att köpa igen.
null_zps83c4fa75.jpg

Nästa öl. Fällning med något fruktig smak. Behaglig smak. Ett gott öl helt enkelt. Får 4/5. Vet nog varför det första ölet var så sött. 9%! Har aldrig druckit så starkt öl innan. Kul att ha testat iaf. Men detta öl kommer jag att köpa igen.
null_zps83c4fa75.jpg

Det var ju det jag sa! :)
Gott Gottigott gott! :hungry:

Kul att du gillade det!

Muma! Nästa var gott oxå. Då på att förklara. Men lagom beskt med en go eftersmak. 3,3/5
null_zps6a81891f.jpg

Erdinger Kristall var lite för ljus och "tunn" men denna var mer i min smak!

GtoCM.jpg

Maredsous 6 väntar imorrn!

Tapatalk via HTC One
Skulle köpa Erdinger Hefe igår, men den var slut... Ska försöka få tag på den snart.
Bubblorna i skummet ser iofs lite stora ut, men det kan ju vara gott iaf.

Tillbaka
Topp