• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

Jag är inne i ett öl provar stim nu. Vilket är det godaste ölet från Eskilstuna? Kan man beställa på bolaget?
Jag skulle satsa på snopptorp starkporter, inte bara på grund av namnet. Sen är Bälgviken Pale Ale en höjdare. Anders DubbelIPA verkar ha utgått ur sortimentet, den är annars en riktig höjdare!

Pabst igen på landet...

E6773091-0D4F-4337-8247-579813BC09A4-3573-000004FFEDA1D731_zps82eaaa56.jpg

Ystad Saltsjöbaden och då ska man naturligtvis ta seden dit man kommer.... Mycket god

eru3a5a2.jpg

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Maredsous 6 fick bli första biran på gårdagens poolparty. Tyvärr inte kall. Blir nog att köpa denna ett par gånger till så den får sig en ärlig chans!

JPQrNMu.jpg

Tapatalk via HTC One

Oj, finns så många. Tycker det viktigaste är glaset och upphällningen. Givetvis ska ölet vara tillverkat med lite finess och kärlek.

Mvh,
Philip

Oj, finns så många. Tycker det viktigaste är glaset och upphällningen. Givetvis ska ölet vara tillverkat med lite finess och kärlek.

Mvh,
Philip
Vad är det du gillar med glaset och upphällningen? Givetvis upplevs ju ölet bättre om det serveras på rätt sätt i rätt glas, men det är ju ändå smaken på ölet som är det viktiga.

Vad är det du gillar med glaset och upphällningen? Givetvis upplevs ju ölet bättre om det serveras på rätt sätt i rätt glas, men det är ju ändå smaken på ölet som är det viktiga.

Hej AndyK,

Du har helt rätt, jag som fick ut det fel! Min tanke var, när jag sitter på ett värdigt ölhak med intresserad personal så kan jag inte minnas den gången jag blivit serverad ett öl jag inte tyckt om.
Finns sådan ofantlig tillgång på fint öl. För min egen del så önskar jag det alltid serverat i en ölkupa, kan inte säga varför jag tycker det är så mycket godare.

Om jag ska välja en öl som tagit mig på sängen så säger jag Innis&Gunn (Romfat). :)

Mvh,
Philip

jabla Var precis nere och beställde några Helsingborgs Witbier och Summer Ale. :) Hoppas på att få dem innan helgen. Blev även en Wisby Weisse, så att jag kan jämföra... ;)

jabla Var precis nere och beställde några Helsingborgs Witbier och Summer Ale. :) Hoppas på att få dem innan helgen. Blev även en Wisby Weisse, så att jag kan jämföra... ;)
Lakrtisen är också värd att prova - nästa gång du ska beställa :)
Så svårt att tipsa om öl för nästan ingen tycker det snakar likadant. Sen kan samma öl smaka olika pga väder, tillfälle, humör etc :confused:

Edit: Läs tipset på Witbierens flaska, efter upphällning spara 1/4-1/5 i flaskan och skaka. Häll sedan upp :)

Har funderat lite på det också. Men det känns lite omständligt och så krävs det lite investering i materiel som jag nog hellre lägger på min dotter.
Men det hade helt klart varit häftigt att kunna stoltsera med ett eget öl.

Har funderat lite på det också. Men det känns lite omständligt och så krävs det lite investering i materiel som jag nog hellre lägger på min dotter.
Men det hade helt klart varit häftigt att kunna stoltsera med ett eget öl.
Förvisso, men boken verkade mer inriktad åt personer som inte har en susning om hur man brygger öl men som gärna skulle vilja prova i liten skala. Iallafall enligt kommentarerna på Bokus.
http://www.bokus.com/bok/9789127134980/brygg-ol/
När du går förbi en Akademibokhandeln nästa gång så ta dig en titt :)

Håller med, hade varit riktigt kul att bjuda sina vänner på ett eget öl direkt från garaget ;)

Var precis nere på Systemet och hämtade ut min beställning av Helsingborgsöl. Vi får väl se hur det går. Tog för säkerhetsskull ytterligare några andra sorter.

Jag testade en New Castle Ale igår på utekvällen
NewcastleBrownAle.jpg

- den här ölen var en ren besvikelse i smaken, den enda jag kunde urskilja var beska, inte mycket annat. Jag hade nog för stora förväntningar sen jag testade min favorit hittills som var en mindre smakbomb för munnen, Old Speckled Hen Ale. Men New Castle Ale lämnade kvar mig besviken...

Betyg 2/5

NewcastleBrownAle.jpg

- den här ölen var en ren besvikelse i smaken, den enda jag kunde urskilja var beska, inte mycket annat.

Betyg 2/5
Jag tycker den är för söt och smörig. Som en Innis & Gunn fast med skillnaden att det är svårt stt avskilja smakerna. En bra öl behöver ingen reklam på samtliga utändskt ägda tv-kanaler.

Var precis nere på Systemet och hämtade ut min beställning av Helsingborgsöl. Vi får väl se hur det går. Tog för säkerhetsskull ytterligare några andra sorter.
Hahah gillar det här beteendet. "Nu ska jag prova den, den och den. Fast den där ser kul ut, den där med! Äh jag tar allihop" :)
Så illa att jag börjar bli nöjd även efter att ha avverkat de största besvikelserna... :confused:

Jag tycker den är för söt och smörig. Som en Innis & Gunn fast med skillnaden att det är svårt stt avskilja smakerna. En bra öl behöver ingen reklam på samtliga utändskt ägda tv-kanaler.

Hahah gillar det här beteendet. "Nu ska jag prova den, den och den. Fast den där ser kul ut, den där med! Äh jag tar allihop" :)
Så illa att jag börjar bli nöjd även efter att ha avverkat de största besvikelserna... :confused:
Nu kan det iof berott på att jag hade klämt för många öl innan då jag avslutade kvällen med den ölen, då finns ju inte det riktiga ölsuget kvar.

- den här ölen var en ren besvikelse i smaken, den enda jag kunde urskilja var beska, inte mycket annat. Jag hade nog för stora förväntningar sen jag testade min favorit hittills som var en mindre smakbomb för munnen, Old Speckled Hen Ale. Men New Castle Ale lämnade kvar mig besviken...

Betyg 2/5

Newcastle har inte heller imponerat på mig. En dålig kopia av Kilkenny.

:) Tog faktisk bara tre extra; en Weihenstephaner Hefe, en Erdinger Hefe och en Electric Nurse. Får se om någon åker i vasken, tror iofs inte att någon av dem gör det, men man vet aldrig.

Tillbaka
Topp