• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT:vilken parfym!

Låter precis som hur jag upplevde den där andra AdP-doften som kompisen hade. Helt fantastiskt välbalanserad, len men samtidigt unikt stark och distinkt. Hade aldrig doftat något liknande tidigare. Så förstår helt förtjusningen... :)

Låter precis som hur jag upplevde den där andra AdP-doften som kompisen hade. Helt fantastiskt välbalanserad, len men samtidigt unikt stark och distinkt. Hade aldrig doftat något liknande tidigare. Så förstår helt förtjusningen... :)

Precis, exakt så! Dessutom är frugan helt förtrollad.
Eftersom den är såpass stark med hög halt parfymolja tycker jag priset är värt, 100ml lär hålla ett halvt decennie, även vid dagligt bruk.

Det är den dyrare varianten, och dyr är den minst sagt.
Jag har tidigare använt billigare parfymer, men efter att ha förbrukat två provflaskor á 1 ml av AdP är jag helt fast. Aldrig känt någon liknande doft i parfymväg, Oud är fantastisk. Provburkarna höll dessutom hela vintern med daglig användning, den är fruktansvärt stark o sitter i ett helt dygn (på mig iaf).

Vart hittar man provflaskor, skulle vilja testa att ha på mig den innan man investerar 1700 för en flaska...

Någon som har erfarenhet av att få parfym skickat till sig? (Ifrån utlandet via flyg) Beställt ifrån UK efter att säljaren gått med på att skicka trots restriktioner. Parfymen (Paul smith man 2) har blivit tagen ur produktion och finns inte att få tag på någonstans men säljaren hade restlager, hehe..

Samplepacken från Floris har anlänt. Riktigt bra och finkomponerade dofter.

Den förtippade favoriten Santal är med liksom Churchills favve No 127, för att nämna några.

160e2417c3a90ca4bcaae9ed0f827af0.jpg

Samplepacken från Floris har anlänt. Riktigt bra och finkomponerade dofter.

Den förtippade favoriten Santal är med liksom Churchills favve No 127, för att nämna några.

160e2417c3a90ca4bcaae9ed0f827af0.jpg

Väntar också på några prover, ska bli kul att testa!
När det bara kostar £15 för att få alla prover så är det bara att testa och sedan beställa favoriten! :D

Till vardags varierar jag mig ganska mycket. Gillar att pröva olika dofter. När det är dags för lite festligare tillställningar kör jag dock oftast YSL l'Homme Libre.

Hade lite tid över på Schipol igår. Efter att ha handlat de sedvanliga hudvårdsprylarna till frun och fönstershoppat klockor på Gassan så kollade jag lite på ngn doft till mig själv.. Letade efter ngt somrigt och citrus aktigt.
Hittade denna som jag fastnade för..

image.jpg

Men väl i planet började jag fundera... Hade jag gått i fällan?! Jag som levt enligt "Solsidan Freddes" råd rätt länge... Att vi män ska INTE shoppa i butikernas "gråzoner" alltså lite mittemellan herr och damavdelningarn.. Då kan det gå jävligt fel!
Den här flaskan stod preciiiiis i hörnet där herr och damdofterna möttes!! HELVETE!! Å flaskan såg så där lagom feminin ut!! FAN också!!! När jag kom hem från Arlanda googlade jag så mycket jag orkade. Nästan ingen info alls ang genus bestämning på denna parfym?! Kasta direkt eller gömma i badrummet?! Billig som fan var den ju också!...:-/
När jag nästan givit upp så hittade jag det jag sökte!! Nästan i alla fall. Det är en "Unisex" doft.. Å vad faan betyder det??!! Nåja.. Jag kompenserar det idag med en maskulin Bratte på militärgrönt Natoband OCH camojacka!
image.jpg

Den doftar trots allt gott och även frun verkar gilla doften då hon sniffade lite extra på mig nör jag kom hem igår.
Eller så anade hon helt enkelt spår av damparfym...:-o

Kört på olika sorters Armani i flera år nu och bestämde mig för att testa Mont Blanc och det blev genast ny favorit.
Just Emblem av MB är ungefär så som jag tänker mig att Don Draper i Mad Men luktar bakom sprit- och röklukten.
Tjejen älskar den också vilket är viktigast :)

MB.jpg

Dags för omväxling. Nya doften är Truefitt & Hill Spanish Leather cologne.
image.jpeg

Köpt på Guapo. Mer info på deras hemsida, som inte fungerar så bra som deras gamla på mobiltelefonen.

Jag har under en längre tid kört denna från Kenzo som gått hem hos damerna.
kenzo-kenzo-pour-homme-toaletna-voda.jpg

Fick dock denna av x-tra syrran men den är på tok för starkt för mig iom att det är eau "extreme". Så om någon är sugen kan ni hojta till eller om någon vet hur man ska behålla sig till den för som det är nu har jag inte lyckats använda den utan att behöva duscha om/byta kläder efter att ha blivit illamående av den. Synd då den doftar gott men på tok för koncentrerat..

S123580_XLARGE.jpg

Hur ofta varierar ni dofter? Jag har en från creed och en från Tom Ford
Klockor byter man ju typ varje dag men det känns ju rörigt att byta parfym :) eller har man bara klarat sig undan ett nytt träsk?

Jag har under en längre tid kört denna från Kenzo som gått hem hos damerna.
kenzo-kenzo-pour-homme-toaletna-voda.jpg

Fick dock denna av x-tra syrran men den är på tok för starkt för mig iom att det är eau "extreme". Så om någon är sugen kan ni hojta till eller om någon vet hur man ska behålla sig till den för som det är nu har jag inte lyckats använda den utan att behöva duscha om/byta kläder efter att ha blivit illamående av den. Synd då den doftar gott men på tok för koncentrerat..

S123580_XLARGE.jpg

Prova samma parfym fast "Edition Blanche", gissar på att det är liknande stil.

Skicka PM om du vill sälja "extreme" (billigt) så kan det vara värt att testa iaf :)

Använder Tom Ford - Tobacco Vanille mycket på vintern. Andra favoriter Creed - Aventus och Amouage - Jubilation XXV.

Serge Lutens - Chergui är också trevlig vid kallare väder, samt Chanels klassiker Antaeus även om jag inte riktigt är gubbe ännu. Använder den lite även för att farsgubben min använde den hela min uppväxt.

Tyvärr har man köpt mycket dofter genom åren som man inte längre använder. Eller tröttnat på.

Här är min lilla samling.
Från vänster till höger :
Dior Fahrenheit
Burberry London
Terre D'Hermes (Världens bästa parfym)
Lalique Encre Noire (Favorit nummer två )
Yves Saint Laurent La nuit de l'homme
Terre D'Hermes innehåller för mycket ISO E Super, en lukt som jag inte tycker är helt ok i så stora mängder (över 50% av lukt oljorna tror jag) på en parfym, dessutom troligtvis skadligt o kroppen absorberar och samlar på sig det. Bättre med så mycket naturliga lukter som möjligt. (likaså Fahrenheit faktiskt, om dock lägre där.)

image.jpg
Min samling från vänster till höger:
Byredo Pulp, Byredo Oud Immortel, Aqua DI Parma Colonia, Aqua Di Parma Blu Mediterraneo Mandorlo Di Sicilia och Tom Ford Portofino. Längst till höger skymtar också en Tom Ford duschcreme (felköp) som jag trodde var en flaska parfym efter några snabba flygplatsöl.

Terre D'Hermes innehåller för mycket ISO E Super, en lukt som jag inte tycker är helt ok i så stora mängder (över 50% av lukt oljorna tror jag) på en parfym, dessutom troligtvis skadligt o kroppen absorberar och samlar på sig det. Bättre med så mycket naturliga lukter som möjligt. (likaså Fahrenheit faktiskt, om dock lägre där.)
Hade ingen aning om detta innan du sa det :(

Tillbaka
Topp