• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT:vilken parfym!

Hade lite tid över på Schipol igår. Efter att ha handlat de sedvanliga hudvårdsprylarna till frun och fönstershoppat klockor på Gassan så kollade jag lite på ngn doft till mig själv.. Letade efter ngt somrigt och citrus aktigt.
Hittade denna som jag fastnade för..

image.jpg

Men väl i planet började jag fundera... Hade jag gått i fällan?! Jag som levt enligt "Solsidan Freddes" råd rätt länge... Att vi män ska INTE shoppa i butikernas "gråzoner" alltså lite mittemellan herr och damavdelningarn.. Då kan det gå jävligt fel!
Den här flaskan stod preciiiiis i hörnet där herr och damdofterna möttes!! HELVETE!! Å flaskan såg så där lagom feminin ut!! FAN också!!! När jag kom hem från Arlanda googlade jag så mycket jag orkade. Nästan ingen info alls ang genus bestämning på denna parfym?! Kasta direkt eller gömma i badrummet?! Billig som fan var den ju också!...:-/
När jag nästan givit upp så hittade jag det jag sökte!! Nästan i alla fall. Det är en "Unisex" doft.. Å vad faan betyder det??!! Nåja.. Jag kompenserar det idag med en maskulin Bratte på militärgrönt Natoband OCH camojacka!
image.jpg

Den doftar trots allt gott och även frun verkar gilla doften då hon sniffade lite extra på mig nör jag kom hem igår.
Eller så anade hon helt enkelt spår av damparfym...:-o

Haha! Hur har det gått @RicVin? Har frun gett sitt godkännande eller får du sova på soffan efter misstankar om otrohet? Kanske delar ni rent av parfym nu mera? :D :p

Haha! Hur har det gått @RicVin? Har frun gett sitt godkännande eller får du sova på soffan efter misstankar om otrohet? Kanske delar ni rent av parfym nu mera? :D :p
Fan heller!! Det var dyra droppar!! Behåller den för mig själv. Hon kom på mig idag vid parfymavdelningen på Åhléns. Testade Tobacco Vanille. Först tyckte hon den var ok. Senare så backade hon.. Hon kunde lukta sig till vilket provrum jag var i... Blev inget köp av den:-/

Om ni har vägarna förbi Amsterdam, spring in på Skins! (http://www.skins.nl/en/). Det mest main-stream de har är Creed och ADP. I övrigt en helt magnifik samling av riktiga parfym-tillverkare. (På samma sätt som jag undviker klockor av modetillverkare, undvikare jag parfymer av desamma).
Modetillverkare ska göra mode. Parfymer skall köpas av en parfymtillverkare. (Precis som skor ska köpas av riktiga skomärken, klockor av klocktillverkare, osv).

Riktigt bra service och om jag inte misstar mig kan de skicka prover till Sverige - så kan du beställa de du gillar. När jag var i butiken (va i den vid 9 straatjes) så berättade jag ungefär vad jag gillade och fick 10 liknande parfymer - den ena ballare än den andra. (Det var då jag slog till på Le Labo - Santal 33).

Hade ingen aning om detta innan du sa det :(
För mig är det lite som glutamat (som man hittar som smakförstärkare i mycket (all?) färdigmat). Man slänger i lite ISO E Super i allt möjligt för att förhöja lukten, i många fall luktar det säkert gott o bra (finna många som gillar Terre D'Hermes o jag tycker inte den luktar illa), Men det är lite av en princip sak.

Godare än bergamotto?

Svårt att säga - smaken är som baken. Jag har ju själv bergamotto och tycker den är enormt fräsch. Men att valet föll på den var min sambos fel. Jag stod med bägge i handen och kunde inte avgöra och hon sa: "Absolut bergamotto", då blev det så. Men skulle jag köpa en ny sommar-doft skulle jag ta apelsinen.

Har använt den vanliga Armani Code så länge jag kan minnas.....
Försökt byta några gånger bl.a. till Code Sport och Code Ice, men vi har inte alls klickat!
Sprang igenom Kastrup lite hastigt häromdagen och kom därifrån med denna, något jag för övrigt inte ångrar:)

GetImage.aspx

Har använt den vanliga Armani Code så länge jag kan minnas.....
Försökt byta några gånger bl.a. till Code Sport och Code Ice, men vi har inte alls klickat!
Sprang igenom Kastrup lite hastigt häromdagen och kom därifrån med denna, något jag för övrigt inte ångrar:)

GetImage.aspx

Står överst på testlistan!

Annars kör jag en ganska tråkig men ack så bra lista:
- Aventus Creed
- Dior Homme Intense
- Byredo Gypsywater

• Like
Reactions: WHU
  • Like
Reactions: WHU
Det finns många trevliga dofter, såklart. "Problemet" som jag ser är att många dofter också är väldigt populära, många bär samma parfym. Det tycker jag är trist, jag vill vara relativt ensam om just min doft - folk ska ju fråga vad man bär, inte veta utan att de behöver fråga.

Det finns många trevliga dofter, såklart. "Problemet" som jag ser är att många dofter också är väldigt populära, många bär samma parfym. Det tycker jag är trist, jag vill vara relativt ensam om just min doft - folk ska ju fråga vad man bär, inte veta utan att de behöver fråga.
Förstår dig, men hur går det med det egentligen :D

Kanske testa att bränna hemma?

Någon som har varit i Byredos butik? Kan man få sampels där? Vore kul att testa någon doft utan att köpa en hel flaska
Något förslag för sommaren från deras sortiment?

Tillbaka
Topp