• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT:vilken parfym!

Simpatico

Rolex
Kör bara på två numera, för många år sen var det en hel flock.
Men kör numera mer på kvalitet och så har man insett lite mer vad som passar en.

Först ut på jobbet doften: Paul Smith Extreme
ps.jpg


Övrig tid: Acqua Di Parma Intensa
adp.jpg

Dessa två fixar allt enligt mitt tycke.
Bilderna oblygt lånade från webben.
 

Hugii

Audemars
1) Hugo Boss Bottled är ett MÅSTE för mig, både EDT och aftershave.
1.1) Acqua di Parma Panarea

2) Dolce Gabbana blue
3) Nån annan somrig Hugo Boss
 

E.Z.

Cartier
YSL la nuit de l'homme. Men som nån tidigare i tråden sa, vi köper ju inte parfym för att lukta gött oss grabbar emellan så enklast är givetvis att fråga sin flickvän etc eller den snyggaste expediten.
 

Oyster

Omega
Ja som rubriken lyder!

Vilken parfym ska man använda?
Jag älskar parfymer, men har fastnat? Jag har idag 6 olika parfymer!jag använder idag dior home som min singnatur!

Någon som har tips på ovanliga och lite roligare parfymer?

Ska även tillägga att jag älskar saker som sticker ut så är inte på jacket efter någon mild och "feg" parfym haha!


Vill egentligen inte avslöja. Dior Intense, världens sexigaste parfym.

nd.1771.jpg


Annars, med linneskjorta och shorts kör jag Replica Jazz Club, som är av det lite mer sportiga stuket.

Generate.ashx


/M
 

billo

Cartier
clinic happy perfume, Sommar fräsch doft.
Ett gamalt ex som introducerade mig för den sköna orangea flaska. Tjejen dumpa jag för flera år sedan men inte parfymen.
 

Belic

Cartier
YSL la nuit de l'homme Le Perfume är ju alldeles för stark. Pratade med bruttan på flygplatsen och hon rekommenderade den. Hon drog ett sprut mot min hals och jag kunde fan inte andas resten av flygresan.
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
20150404_123019.jpg

Här är min lilla samling.
Från vänster till höger :
Dior Fahrenheit
Burberry London
Terre D'Hermes (Världens bästa parfym)
Lalique Encre Noire (Favorit nummer två )
Yves Saint Laurent La nuit de l'homme
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tycker om att variera mig och brukar byta lite då och då. Kan också vara trevligt att ha ett par dofter tillgängliga med lite olika karaktär.

Just nu kör jag Calvin Klein "Eternity for men" och Chanele "Allure homme sport". Tycker riktigt bra om båda två.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Frågan kanske redan varit uppe, men törs man köpa parfym på nätet?
Läser om både bu och bä.
Någon som har erfarenheter?
 

cedstroms

Omega
Holy moly, 1700 kr?? Minns att en kompis har en annan AdP-doft. Var det mest behagliga jag doftat på förutom min nyfödda son. Kanske värt det... Fortsätter med Old Spice sålänge...

Det är den dyrare varianten, och dyr är den minst sagt.
Jag har tidigare använt billigare parfymer, men efter att ha förbrukat två provflaskor á 1 ml av AdP är jag helt fast. Aldrig känt någon liknande doft i parfymväg, Oud är fantastisk. Provburkarna höll dessutom hela vintern med daglig användning, den är fruktansvärt stark o sitter i ett helt dygn (på mig iaf).
 
Topp