• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Out of time magazine ?

Nyss
image.jpg

Äntligen!

IMG_1711.jpg

Nästan klippt hela tidningen nu, efter en vecka med lite för mycket jobb för att jag med gott samvete skulle ha kunnat unna mig kvalitetstid med Out of Time.

Skön läsning fram till sidan 73, och jag ber om ursäkt om det redan påtalats, men FÖR HELVETE! Schaffhausen ligger ju i Schweiz! :smug:

Nästan klippt hela tidningen nu, efter en vecka med lite för mycket jobb för att jag med gott samvete skulle ha kunnat unna mig kvalitetstid med Out of Time.

Skön läsning fram till sidan 73, och jag ber om ursäkt om det redan påtalats, men FÖR HELVETE! Schaffhausen ligger ju i Schweiz! :smug:

Man hatar ju när det händer! Här har alltså både skribenten och korrekturläsaren suttit på ett redaktionsmöte och ändrat Europakartan i realtid.... :D

Vi pudlar såklart. Ett beklagligt och solklart misstag som vi helt enkelt bommade att rätta till. Vi kan bara rodnande be om ursäkt! :)

Man hatar ju när det händer! Här har alltså både skribenten och korrekturläsaren suttit på ett redaktionsmöte och ändrat Europakartan i realtid.... :D

Vi pudlar såklart. Ett beklagligt och solklart misstag som vi helt enkelt bommade att rätta till. Vi kan bara rodnande be om ursäkt! :)

Äsch..! :)

(jag kan åta mig att korrekturläsa tredje numret mot en instegs-Breguet..)

Jag har fortfarande inte fått min tidning, Sthlms trakten
Hoppas på att den kommer imorn kanske

Har läst igenom tidning. Riktigt kul att det finns en tidning även för mitt intresse. Annars finns det ju en uppsjö magasin för en massa andra hobbyer. Jag vill ge en eloge till de fina artiklarna om klockor, trots att jag förstår att det är kämpigt efter en tid med inställda mässor och begränsade nysläpp.

En liten reflektion ang. artikeln om diamanter. Det kändes närmast som en reklamartikel från diamantbranschen som ohämmat hyllar de dyra äkta diamanterna med hänvisning till att de behåller sitt värde och släpper lite mindre CO2. Det står även att miljontals människor tjänar sitt uppehälle via diamantnäringen, men det nämns ingenting om eventuella problem. Alla som sett Blood Diamond eller liknande filmer, eller läst artiklar i ämnet, känner nog till att det är förutom konfliktdiamanter är en bransch präglad av problem med arbetsförhållanden för de som jobbar i diamantgruvor. Det finns även en del röster som höjts kring det inflammerade värdet av diamanter, där tillgången begränsas avsiktligen för att hålla priset högt (á la Rolex men på en mycket större skala).

Exempel på källa:

Jag vet att det kan karaktäriseras som - och låta som - konspirationsteorier, men de flesta vet nog att diamanter utvinns i Afrika och delar viss problematik med droghandeln i Sydamerika.

Mycket fin tidning. Prenumerant såklart.

I artikeln i #2 om IWC Portugieser står det att Schaffhausen ligger i Tyskland, vilket såklart är fel. Även IWC är en tillverkare från Schweiz.

Mycket fin tidning. Prenumerant såklart.

I artikeln i #2 om IWC Portugieser står det att Schaffhausen ligger i Tyskland, vilket såklart är fel. Även IWC är en tillverkare från Schweiz.

Hjärnsläpp av skribenten (undertecknad).

Ingen tidning här heller, drygt 2 veckor sedan jag skrev upp/betala.

Maila ordernummer till [email protected] så ordnar vi direkt.

Saknar tyvärr min fortfarande. Lade iof till min prenumeration sent. Men den som väntar.... :(

Ingen tidning denna vecka heller :(
@Denke

Tillbaka
Topp