• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Salesmayne

Panerai
Två saker bli uppenbara för mig, antingen klär jag mig som en slashas och ”borde” klä mig enligt min ålder eller så har jag inte blivit gubbig och smaklös nog att dra upp byxorna i stjärten, vika upp dom, stoppa ner skjortan i midjan vilket ser så jäääävla bajsnödigt/broder viktig ut och som avslutning riktigt gubbiga, dyra skinnskor i golfmodell som prick över i. Vissa av er har dock definitivt vad som krävs och bär upp stilen som kungar medan andra framstår som exakt det dom är...imitatörer utan egentlig stil.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Två saker bli uppenbara för mig, antingen klär jag mig som en slashas och ”borde” klä mig enligt min ålder eller så har jag inte blivit gubbig och smaklös nog att dra upp byxorna i stjärten, vika upp dom, stoppa ner skjortan i midjan vilket ser så jäääävla bajsnödigt/broder viktig ut och som avslutning riktigt gubbiga, dyra skinnskor i golfmodell som prick över i. Vissa av er har dock definitivt vad som krävs och bär upp stilen som kungar medan andra framstår som exakt det dom är...imitatörer utan egentlig stil.

Vedertagen sanning?

Spontant verkar det vara rätt vedertaget att, inom mitt yrke och bekantskapskrets, en vuxen man stoppar in skjortan och bär skor i läder när man arbetar.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Två saker bli uppenbara för mig, antingen klär jag mig som en slashas och ”borde” klä mig enligt min ålder eller så har jag inte blivit gubbig och smaklös nog att dra upp byxorna i stjärten, vika upp dom, stoppa ner skjortan i midjan vilket ser så jäääävla bajsnödigt/broder viktig ut och som avslutning riktigt gubbiga, dyra skinnskor i golfmodell som prick över i. Vissa av er har dock definitivt vad som krävs och bär upp stilen som kungar medan andra framstår som exakt det dom är...imitatörer utan egentlig stil.
Vi som inte jobbar i blåställ eller dylikt envisas ofta med att stoppa ned skjortan till kostymen. Och bära skinnskor.
Om man inte har någon form av klädkod på jobbet (eller inget jobb alls kanske?) är det ju möjligt att köra fritt val av hängiga jeans, Kurt Cobain-skjorta och leriga sneakers. Men för de flesta av oss vuxna, med kort, vårdad frisyr och någon form av livsambition är det svårt att få det att se ok ut.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Vi som inte jobbar i blåställ eller dylikt envisas ofta med att stoppa ned skjortan till kostymen. Och bära skinnskor.
Om man inte har någon form av klädkod på jobbet (eller inget jobb alls kanske?) är det ju möjligt att köra fritt val av hängiga jeans, Kurt Cobain-skjorta och leriga sneakers. Men för de flesta av oss vuxna, med kort, vårdad frisyr och någon form av livsambition är det svårt att få det att se ok ut.
Pfffff. Jag har inte klippt mig på 18 år så då har jag väl ingen livsambition heller. Men dreadlocks skrämmer säkert någon. Därav namnet. Bu! ;)
 

Salesmayne

Panerai
Vedertagen sanning?

Spontant verkar det vara rätt vedertaget att, inom mitt yrke och bekantskapskrets, en vuxen man stoppar in skjortan och bär skor i läder när man arbetar.

Jag förstår det och gjorde mig lustig i aningen överdriven manér. Jag förstår att det finns klädkoder, är bara inget fan av alla kan jag konstatera.
 

Salesmayne

Panerai
Vi som inte jobbar i blåställ eller dylikt envisas ofta med att stoppa ned skjortan till kostymen. Och bära skinnskor.
Om man inte har någon form av klädkod på jobbet (eller inget jobb alls kanske?) är det ju möjligt att köra fritt val av hängiga jeans, Kurt Cobain-skjorta och leriga sneakers. Men för de flesta av oss vuxna, med kort, vårdad frisyr och någon form av livsambition är det svårt att få det att se ok ut.

Så det är alltså blåställ, grungeluffare eller arbetslös som gäller utöver uptight, golfspelande jurist med glänsande skinnskor? Jag tror iofs inte att du menar det men du borde nog öppna ögonen annars.
 
  • Like
Reactions: PCB

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Två saker bli uppenbara för mig, antingen klär jag mig som en slashas och ”borde” klä mig enligt min ålder eller så har jag inte blivit gubbig och smaklös nog att dra upp byxorna i stjärten, vika upp dom, stoppa ner skjortan i midjan vilket ser så jäääävla bajsnödigt/broder viktig ut och som avslutning riktigt gubbiga, dyra skinnskor i golfmodell som prick över i. Vissa av er har dock definitivt vad som krävs och bär upp stilen som kungar medan andra framstår som exakt det dom är...imitatörer utan egentlig stil.

Vi som inte jobbar i blåställ eller dylikt envisas ofta med att stoppa ned skjortan till kostymen. Och bära skinnskor.
Om man inte har någon form av klädkod på jobbet (eller inget jobb alls kanske?) är det ju möjligt att köra fritt val av hängiga jeans, Kurt Cobain-skjorta och leriga sneakers. Men för de flesta av oss vuxna, med kort, vårdad frisyr och någon form av livsambition är det svårt att få det att se ok ut.
Om detta nu är något som måste diskuteras, kan ni inte fortsätta göra det här?
https://klocksnack.se/threads/kläderna-gör-mannen.14731/

Eller ännu hellre i PM..
 

Salesmayne

Panerai
Du måste läsa mitt första inlägg igen. Vissa av er ser ut som engelska gentlemän vilket bör ses som ytterst positivt medan andra får dyra kläder att se ut som dressman/jack n Jones outfits värdiga en sann Skövdebo eller dylikt. Det är inte positivt.
 
Du måste läsa mitt första inlägg igen. Vissa av er ser ut som engelska gentlemän vilket bör ses som ytterst positivt medan andra får dyra kläder att se ut som dressman/jack n Jones outfits värdiga en sann Skövdebo eller dylikt. Det är inte positivt.
Äh. Man måste lära sig själv vad som fungerar och vad som inte gör det. Ibland ser man ut som en pajas, ibland träffar man rätt. Med lite övning träffar man förhoppningsvis oftare rätt än fel.

Jag har postat några gånger i tråden och är ganska säker på att det inte är allas kopp te. Men jag gillar det, så därför spelar det ingen roll vad andra tycker. Tänk vad trist om vi alla sett likadana ut.
 
Jo, jag fattar vad du är ute efter, men jag vill inte köra MTO eller ränna på Rose & Born, Götrich et al, där för övrigt samma resonemang är applicerbart på största delen av sortimentet.
De flesta herrekiperingar jag besökt har L inne så man kan testa, och erbjuder att korrigera det som behövs till en billig peng alt. gratis.

Det som inte finns i butik går att beställa in.

Tror inte riktigt du kan förvänta dig det av dressmann. Det är liksom inte riktigt samma klientel. Det är kanske därför det inte blir mer D+LJ. Tydligen har det sålt väldigt dåligt.
 

Salesmayne

Panerai
De flesta herrekiperingar jag besökt har L inne så man kan testa, och erbjuder att korrigera det som behövs till en billig peng alt. gratis.

Det som inte finns i butik går att beställa in.

Tror inte riktigt du kan förvänta dig det av dressmann. Det är liksom inte riktigt samma klientel. Det är kanske därför det inte blir mer D+LJ. Tydligen har det sålt väldigt dåligt.

Ursäkta mig herrar, men vad i helskotta är D+LJ?
 

Erik83

Cartier

Erik83

Cartier
Gött att D+LJ-kollektionen lanseras idag. Inte lika gött att den bara finns i R-storlekar. Är det bara Suitsupply som förstått att en del långa personer också tjänar pengar?
Var lanseras den redan nu? Online har bara några grejer kommit in, typ polo och långärmad piké i merino. Och bälten i strutsimitation.
 

Salesmayne

Panerai
Dressmann har gjort ett samarbete med Lalle Johnsson, kläddesigner. Förra kollektionen hade några prisvärda godbitar, så som flanellbyxor, pikétröjor och buttondown-skjortor (skjortan har gillats av många men satt som skit på mig).
Lalles insta: https://www.instagram.com/lalljohn/?hl=sv
Kollektionen: https://dressmann.com/sv/webbutik/dressmann/d-lj/

Det är ju väldigt nedtonat och gubbigt bör understrykas. Man får ju hoppas att kvalitén är bra för er skull då ni potentiellt kan komma att bära DRESSMAN på era axlar.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ursäkta mig herrar, men vad i helskotta är D+LJ?
Det är ju väldigt nedtonat och gubbigt bör understrykas. Man får ju hoppas att kvalitén är bra för er skull då ni potentiellt kan komma att bära DRESSMAN på era axlar.
Ohhhhh snap...du måste va rapp i käften du
Som sagt, kan du inte ta ditt gnäll/tjafs i en tråd vars syfte är diskussion?
Länkar igen, ifall du inte hittar: https://klocksnack.se/threads/kläderna-gör-mannen.14731/
 
D

Deleted member 5780

Guest
Det är ju väldigt nedtonat och gubbigt bör understrykas. Man får ju hoppas att kvalitén är bra för er skull då ni potentiellt kan komma att bära DRESSMAN på era axlar.
Jag tycker en del av kläderna i den förra D+LJ-kollektionen är väldigt snygga, men är inte imponerad av kvalitetskänslan eller hur de satt på mig.
Huruvida det står Dressmann eller något annat i nacken på plagget struntar jag och de flesta vuxna nog i.
"Gubbigt", ja, det kan jag förstå att det framstår för någon sub-30 som kör ghettosneakers eller hoodie till jobbet.
För en vuxen man som kan bära upp flanellbrallor, kostym eller en nedstoppad skjorta borde det kännas klassiskt och snyggt.
 

Salesmayne

Panerai
Som sagt, kan du inte ta ditt gnäll/tjafs i en tråd vars syfte är diskussion?
Länkar igen, ifall du inte hittar: https://klocksnack.se/threads/kläderna-gör-mannen.14731/

Men du, jag diskuterar ju kläderna/stilarna ni har på er, jag diskuterar eller iaf light-recenserar Dressman kollektionen ni snackar om. Det jag skriver är ju mer eller mindre relevant men dessvärre inte särskilt positivt om man nu råkar ha smak för det gubbiga i livfet. Det är verkligen inte meningen att såra någon, jag ser garanterat ut som en luffare i era ögon så gläds åt det he he.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Men du, jag diskuterar ju kläderna/stilarna ni har på er, jag diskuterar eller iaf light-recenserar Dressman kollektionen ni snackar om. Det jag skriver är ju mer eller mindre relevant men dessvärre inte särskilt positivt om man nu råkar ha smak för det gubbiga i livfet. Det är verkligen inte meningen att såra någon, jag ser garanterat ut som en luffare i era ögon så gläds åt det he he.
Detta är inte en tråd för diskussion. Och det som kommer från dig är onyanserat gnäll. Byt tråd.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Men du, jag diskuterar ju kläderna/stilarna ni har på er, jag diskuterar eller iaf light-recenserar Dressman kollektionen ni snackar om. Det jag skriver är ju mer eller mindre relevant men dessvärre inte särskilt positivt om man nu råkar ha smak för det gubbiga i livfet. Det är verkligen inte meningen att såra någon, jag ser garanterat ut som en luffare i era ögon så gläds åt det he he.
Du verkar inte riktigt greppa vad det är @vaniljglass försöker förmedla - Den här tråden är till för att posta bilder sina kläder, tråden han länkar till är till för diskussion, så skall du som du säger diskutera, vänligen gör det i den andra tråden. Nu har jag ju också diskuterat, men skall sluta med det.
 

Salesmayne

Panerai
Jag tycker en del av kläderna i den förra D+LJ-kollektionen är väldigt snygga, men är inte imponerad av kvalitetskänslan eller hur de satt på mig.
Huruvida det står Dressmann eller något annat i nacken på plagget struntar jag och de flesta vuxna nog i.
"Gubbigt", ja, det kan jag förstå att det framstår för någon sub-30 som kör ghettosneakers eller hoodie till jobbet.
För en vuxen man som kan bära upp flanellbrallor, kostym eller en nedstoppad skjorta borde det kännas klassiskt och snyggt.

Jag går mot de fyrtio min vän. Jag vet inte vad ghettosneakers är direkt men visst använder jag Nike, New Balance mm...har ju dock lite nedtonade skinnpjäser på lager också så att man inte inte ser alltför hemlös ut om tillfället kräver det. Skjorta och kavaj...jovars visst...på begravning och bröllop.
 
Topp