• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Promenadklädsel. :)

Mössa: H&M
Oljerock: Barbour
Kavaj: Hugo Boss
Tröja: Primark
Chinos: H&M

Ur bild bärs ett par Reebook Classic Montana Cans i beige.

954B5A44-F72D-4BA5-8FB5-9DFE1EB6BF6E.jpeg
 
Vart / Vad är det för kavaj? Galet snygg, hade gärna köpt mig en likadan.
En brotherskavaj från SS18. Tyget är från Cerutti i en ull- linne - och silkesblandning (minns fördelningen som: — ull 73%, linne16%, silke11%). Något hög knäppning i mitt tycke men helt klart ett trevligt mönster samt tyg!
Verkar som att de sålt rätt dåligt (möjligtvis för att tyg, mönster samt pris inte lockar särskilt många kunder, utan främst de som har ett gediget intresse eller vill klä sig lite ”håll käften”. Så bara att gå till närmsta Brothersbutik och fråga efter den. Borde finns på något lager åtminstone :)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Vart / Vad är det för kavaj? Galet snygg, hade gärna köpt mig en likadan.
En brotherskavaj från SS18. Tyget är från Cerutti i en ull- linne - och silkesblandning (minns fördelningen som: — ull 73%, linne16%, silke11%). Något hög knäppning i mitt tycke men helt klart ett trevligt mönster samt tyg!
Verkar som att de sålt rätt dåligt (möjligtvis för att tyg, mönster samt pris inte lockar särskilt många kunder, utan främst de som har ett gediget intresse eller vill klä sig lite ”håll käften”. Så bara att gå till närmsta Brothersbutik och fråga efter den. Borde finns på något lager åtminstone :)
Utförligare svar än vad @classeknut skrev går inte att få :)
Köpte kavajen på brothers slutrea av SS17. Hela 599kr kändes som ett rätt så bra kap. ;)
Du kan säkert gå in till din lokala brothersbutik och hitta samma kavaj på något extrapris. Som classeknut skrev så sålde dem rätt så dåligt med tanke på ”håll käften” mönstret. Otroligt skönt tyg kan jag säga :)
 

midikem

Cartier
Utförligare svar än vad @classeknut skrev går inte att få :)
Köpte kavajen på brothers slutrea av SS17. Hela 599kr kändes som ett rätt så bra kap. ;)
Du kan säkert gå in till din lokala brothersbutik och hitta samma kavaj på något extrapris. Som classeknut skrev så sålde dem rätt så dåligt med tanke på ”håll käften” mönstret. Otroligt skönt tyg kan jag säga :)
Kollat på Brothers på nätet, men där ser den inte ut att finnas kvar. Jo 599 är ett bra pris helt klart.
 
Kollat på Brothers på nätet, men där ser den inte ut att finnas kvar. Jo 599 är ett bra pris helt klart.

Är anställd inom företaget, det är mycket sällan tidigare kollektioner finns kvar på hemsidan, förutom enstaka produkter. Men som sagt, bara att ringa till närmsta butik och fråga efter den, det finns ingen annan produkt att förväxla med så en anställd med någorlunda erfarenhet bör förstå utan större problem.
 

midikem

Cartier
Är anställd inom företaget, det är mycket sällan tidigare kollektioner finns kvar på hemsidan, förutom enstaka produkter. Men som sagt, bara att ringa till närmsta butik och fråga efter den, det finns ingen annan produkt att förväxla med så en anställd med någorlunda erfarenhet bör förstå utan större problem.
Tack för informationen och hjälpen. Ska försöka ta mig till en brothers butik och höra med dem.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
84DFC755-4561-43DD-8BEC-28BCAC03FF59.jpeg


Skamlös plagiering av @Oliver. Trots att säsongen för linne egentligen är över så har jag svårt att låta denna kavaj hänga. Det är ett förbaskat trevligt tyg att ha på sig.

På armen sitter en 116710ln och på fötterna Loake 1880 Chester.

Sitter riktigt bra!
Håller med om tyget, både luftigt och tillräckligt ”tungt” för att få ett bra fall. Måste säga att TTC har några riktigt grymma plagg! Nu när de har rea är priserna även helt oslagbara :)
 

wlk

Omega
Sitter riktigt bra!
Håller med om tyget, både luftigt och tillräckligt ”tungt” för att få ett bra fall. Måste säga att TTC har några riktigt grymma plagg! Nu när de har rea är priserna även helt oslagbara :)
Ja, jag har nog fyra stycken TTC-kavajer i garderoben. Helt klart en favorit till överkomliga priser. :)
 
Topp