• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

6972AF88-F664-4665-B667-CD047FE9F138.jpeg

Rock från OJ
Polo från OJ
Flanellbyxor från Ströms x Manolo
Loake Hyde på fossingarna

Du tyckte inte handskarna var för korta? Tyckte både längd på handske och fingrar var udda.
Jag tycker de känns rätt klockrena. Kanske lite åt det otympliga hållet ibland, men det har nog att göra med att skinnet och fodret är tjockare än jag är van vid.
Gällande längden så har de tydligen förlängt handsken nu. Från hemsidan: "New updated fit: For better wrist coverage we have added another 1,5cm."

Jag tycker de känns rätt klockrena. Kanske lite åt det otympliga hållet ibland, men det har nog att göra med att skinnet och fodret är tjockare än jag är van vid.
Gällande längden så har de tydligen förlängt handsken nu. Från hemsidan: "New updated fit: For better wrist coverage we have added another 1,5cm."
Jo jag såg det, men när jag testade var den fortfarande 1-2cm för kort imo

Nytt försök att passera KS-maffian! Ordentligt struken krage och tight slipsknut.

A1A081BD-4385-405E-B2E0-4BD64166B6C3.jpeg

Mycket bättre!

Jag skulle däremot försöka dra åt knuten lite till. Inte nödvändigtvis tightare runt halsen, men en tightare knut om du förstår vad jag menar. Men det kanske är materialet som gör det svårt att dra till mer?

Sen tycker jag själv att det blir snyggare om "dimplen" kommer mer mot mitten av slipsknuten. Kolla på https://www.instagram.com/linus.norrbom/ så förstår du vad jag menar.

• Like
Reactions: wlk
Mycket bättre!

Jag skulle däremot försöka dra åt knuten lite till. Inte nödvändigtvis tightare runt halsen, men en tightare knut om du förstår vad jag menar. Men det kanske är materialet som gör det svårt att dra till mer?

Sen tycker jag själv att det blir snyggare om "dimplen" kommer mer mot mitten av slipsknuten. Kolla på https://www.instagram.com/linus.norrbom/ så förstår du vad jag menar.
Där var det mer än slipsknutarna som var tighta...
Men annars har du helt rätt!

Mycket bättre!

Tackar för feedbacken, ja, jag förstår vad du menar. Materialet begränsar ju såklart men jag behöver utöka mitt slipssortiment.

Mitt tips får bli bättre skjorta & slips. Tycker personligen det där sabbar helhetsintrycket för mycket, där kragen blir för liten och slipsknuten för tjock.
Tack för feedback, ska utforska utbudet. :)

Tackar för feedbacken, ja, jag förstår vad du menar. Materialet begränsar ju såklart men jag behöver utöka mitt slipssortiment.

Tack för feedback, ska utforska utbudet. :)
Drar du åt knuten lite kanske du slipper glipan mellan slips och byxa också. Egentligen tycker jag ju inte ens det ska finnas en glipa mellan kavajens knäppning och byxan, men köper att alla inte vill ha så höga byxor. Men mellan slips och byxa får det ju absolut inte finnas iallafall. :D

Tillbaka
Topp