• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Det blev ullkostym idag:

595E251E-A424-482D-907F-43179C49D4C8.jpeg
Tips, stryk skjortkragen så att snibbarna inte viks "inåt"
Knäpp sista knappen i kragen och dra åt slipsknuten så lyfter du helheten ganska många snäpp
 

Exekys

Cartier
Jag har verkligen fastnat i den här klädstilen. Fasen vad trist jag känner mig.

20190118_162926.jpg
20190118_162932.jpg


Skjorta: Suitsupply
Tröja: J Lindeberg
Jeans: Lee
Skor: Loake 1880 Anglesey
Klocka: Certina DS Action titan
 

Lauda

Patek
2-Faktor
8FA1836C-57C4-4C22-99AE-AFEA5DCACA05.jpeg

0EFEB03A-6AA2-4BA4-8DD1-40114F20C384.jpeg

•Kostym: Tiger of Sweden
•Skjorta: Tiger of Sweden
•Skjorta: Tiger of Sweden
•Slipsnål: Tiger of Sweden
•Slips och näsduk: Dressman
•Skärp: Anderson’s
•Chelsea Boots: R.M. Williams Blaxlands
•Klocka: Seiko, SSA361, ”Starlight”
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
8FA1836C-57C4-4C22-99AE-AFEA5DCACA05.jpeg

0EFEB03A-6AA2-4BA4-8DD1-40114F20C384.jpeg

•Kostym: Tiger of Sweden
•Skjorta: Tiger of Sweden
•Skjorta: Tiger of Sweden
•Slipsnål: Tiger of Sweden
•Slips och näsduk: Dressman
•Skärp: Anderson’s
•Chelsea Boots: R.M. Williams Blaxlands
•Klocka: Seiko, SSA361, ”Starlight”
Ser bra ut, bra passform! Men får jag komma med några små förbättringsförslag?

1: Plocka genast bort etiketten på vänsterarmen. Den är till för visa tillverkare i affären och har inte alls något med någon logga, typ märkesplagg. Det första man gör vid nyköp av kostym är att sprätta bort etikett, sprätta upp sprud och fickor i den mån de skall användas.

2. Köp gärna paket av slips och näsduk, men använd aldrig dessa tillsammans. Det blir för ”Dressmannigt”/övermatchning som inte höjer stilen utan snarare sänker. Tag hellre bort näsduken då (eller slipsen för lite ledigare). Om bära näsduk, försök fluffa till den eller gör en rak ”Mad men”/sextiotals vikning än att liten/stor triangel sticker upp. En vit näsduk fungerar till ”allt” eller hitta någon som du kan plocka upp färger från annat, typ skjorta, bälte, skor. I det här fallet hade jag sagt vit eller mörkt enfärgad. Det räcker oftast med ett starkt mönstrat plagg och det har du i slipsen. Bär man enfärgade omönstrat är det jättebra att lyfta outfiten med ett mönstrat plagg som ger lite liv åt klädseln, precis som du gjort här.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Wow! Vilken proffsig hjälp, stort tack för det!

1. Ja, en miss som jag upprepat för andra gången. Nu är etiketten borta.
A55A0770-DCA6-424A-89DE-839F8328DC8C.jpeg

2. Ja ok, bra! Jag hade ingen tanke på att köra med vit näsduk. Det låter snyggt.

Slipsen och näsduken är inte köpta i paket, men jag förstår om man tror det då jag verkligen la tid för att få till en så bra matchning som möjligt. Men jag kanske lyckades med övermatchning istället som Du sa:D Jag noterar Ditt tips. Det lät snyggt med vit näsduk ;)

Helt rätt angående vikningen av näsduken. Jag måste bara öva mer för att få till det:happyhappy:
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Testar årets fynd-kavaj från Brothers rea.

Kavaj: Brothers, The Tailoring Club
Skjorta: Tailor store
Brallor: Charles Tyrwhitt
Skor: Orbans
550C45B3-4285-4137-921F-6B4BD4B0A97C.jpeg
Jättesnygga byxor! Sitter helt perfekt på dig. Kollade hemsidan men hittar inte modellen, vad heter de? Hur upplever du storlekarna o så? Blev sugen på att beställa :)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Jättesnygga byxor! Sitter helt perfekt på dig. Kollade hemsidan men hittar inte modellen, vad heter de? Hur upplever du storlekarna o så? Blev sugen på att beställa :)
Tack! Mina standardbyxor, har 4 olika färger jag växlar mellan. :)
Jag är 183cm, 81 kg och tycker 32/32 passar väldigt bra. Lite tighta första användningen men de töjer sig lite efter några timmar :)
https://www.ctshirts.com/intl/tan-e...6TAN.html?cgid=trousers#cgid=trousers&start=8
 
Topp