• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Exekys

Cartier
Me so pretty.
20190131_130505.jpg

Rock från Zara, säkert tio år gammal. "Prostrocken" kallas den hemma...
Byxor från J Lindeberg
Skor Loake 1880
Skjortan som skymtar fram är från Shirtonomy
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Go kväll!

Jag håller på att välja morgonkvällens outift och haft lite beslutsångest när det kommer till val av ytterplagg och skor. Så jag tänkte vända mig till experterna!

Konceptet är enkelt. Hemmafest till 21:00 och middag ute efteråt. Ingen avtalad dresscode.

Har bestämt mig för sportigare polotröja tillsammans kostymbyxor enligt bilden nedan:

813081FB-56F4-4F91-AAEC-7B70A97B72A6.jpeg


Mina allternativ till ytterplagg:
5F64C5EF-1499-486A-81A5-EB969B5A2C59.png

1. Armt Shirtjacket. Jag tänker ta över en Parajumpers Masterpiece i så fall. Blir det för mycket kanske?

2.Beige rock. Det känns lite kallt så. Jag hade kunnat ta en kofta också men jag är osäker om det passar.
4A172105-4953-46BE-95A1-A166BD6B47EF.jpeg

3. Kofta + lightweight men det känns lite för enkelt.

Skor:

1. Svarta chelsea boots (skinn)
2. Svarta klassiska Vans
3. Vita snekears, Nike Air force


Tacksam för tips

MVH
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tycker att skjortjackan är bäst, men jag får lite underställsvibbar av en helvit polo. Kanske bättre med en snygg men lite ledig skjorta under?

Chelsea på fötterna är helt bäst. Det är februari och snö i hela landet, sneakers gör att man ser ut som en vilsen tonåring. :)
Tycker också den där polon blir knas, tyvärr.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Jag tycker att skjortjackan är bäst, men jag får lite underställsvibbar av en helvit polo. Kanske bättre med en snygg men lite ledig skjorta under?

Chelsea på fötterna är helt bäst. Det är februari och snö i hela landet, sneakers gör att man ser ut som en vilsen tonåring. :)

-Tack för era svar.

Ja polon känns faktiskt för slapp/enkel. Jag kör på en randig skjorta istället (vit med ljusblåa ränder).

OK, skjortjackan - Är det ok att dra över en rejäl vinterjacka? Blir väl inte för mycket?

Ja, Chelsea såklart, tack!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
-Tack för era svar.

Ja polon känns faktiskt för slapp/enkel. Jag kör på en randig skjorta istället (vit med ljusblåa ränder).

OK, skjortjackan - Är det ok att dra över en rejäl vinterjacka? Blir väl inte för mycket?

Ja, Chelsea såklart, tack!
Hänger inte med här. Ska du ta skjortjacka ÖVER vinterjacka?
 

hannes

Omega
-Go kväll!

Jag håller på att välja morgonkvällens outift och haft lite beslutsångest när det kommer till val av ytterplagg och skor. Så jag tänkte vända mig till experterna!

Konceptet är enkelt. Hemmafest till 21:00 och middag ute efteråt. Ingen avtalad dresscode.

Har bestämt mig för sportigare polotröja tillsammans kostymbyxor enligt bilden nedan:

813081FB-56F4-4F91-AAEC-7B70A97B72A6.jpeg


Mina allternativ till ytterplagg:
5F64C5EF-1499-486A-81A5-EB969B5A2C59.png

1. Armt Shirtjacket. Jag tänker ta över en Parajumpers Masterpiece i så fall. Blir det för mycket kanske?

2.Beige rock. Det känns lite kallt så. Jag hade kunnat ta en kofta också men jag är osäker om det passar.
4A172105-4953-46BE-95A1-A166BD6B47EF.jpeg

3. Kofta + lightweight men det känns lite för enkelt.

Skor:

1. Svarta chelsea boots (skinn)
2. Svarta klassiska Vans
3. Vita snekears, Nike Air force


Tacksam för tips

MVH

Polotröja som plagg är det absolut inget fel på, men skulle hellre välja en stickad variant i en lite lösare passform. Kör på en skjorta iställe, om du tycker det blir kallt så kan du ta en tunnstickad tröja eller kofta ovanpå!

Hänger inte med här. Ska du ta skjortjacka ÖVER vinterjacka?

Rätt säker han menar att han tar vinterjackan ovanpå skjortjackan.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Polotröja som plagg är det absolut inget fel på, men skulle hellre välja en stickad variant i en lite lösare passform. Kör på en skjorta iställe, om du tycker det blir kallt så kan du ta en tunnstickad tröja eller kofta ovanpå!



Rätt säker han menar att han tar vinterjackan ovanpå skjortjackan.

-Jo jag menade vinterjacka över skjortjackan. Jag tänkte man skulle frysa annars:hilarious:
Jag provade precis och insåg att det blir ”BIG NO”. :facepalm::bag:

Ja, jag förstår skillnaden. Får se till att skaffa en stickad polo istället.

Kanske nedan funkar tills imorgon tillsammans med ett par schyssta chelsea boots.

3EDC833B-0F76-4F53-BD28-CC6CCB5819E1.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
-Jo jag menade vinterjacka över skjortjackan. Jag tänkte man skulle frysa annars:hilarious:
Jag provade precis och insåg att det blir ”BIG NO”. :facepalm::bag:

Ja, jag förstår skillnaden. Får se till att skaffa en stickad polo istället.

Kanske nedan funkar tills imorgon tillsammans med ett par schyssta chelsea boots.

3EDC833B-0F76-4F53-BD28-CC6CCB5819E1.jpeg
Det där är ju klassiskt och snyggt.
 

hannes

Omega
-Jo jag menade vinterjacka över skjortjackan. Jag tänkte man skulle frysa annars:hilarious:
Jag provade precis och insåg att det blir ”BIG NO”. :facepalm::bag:

Ja, jag förstår skillnaden. Får se till att skaffa en stickad polo istället.

Kanske nedan funkar tills imorgon tillsammans med ett par schyssta chelsea boots.

3EDC833B-0F76-4F53-BD28-CC6CCB5819E1.jpeg
Tycker denhär combon ser mycket bättre ut!
Hoppas du har en trevlig kväll imorgon!
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
-Jo jag menade vinterjacka över skjortjackan. Jag tänkte man skulle frysa annars:hilarious:
Jag provade precis och insåg att det blir ”BIG NO”. :facepalm::bag:

Ja, jag förstår skillnaden. Får se till att skaffa en stickad polo istället.

Kanske nedan funkar tills imorgon tillsammans med ett par schyssta chelsea boots.

3EDC833B-0F76-4F53-BD28-CC6CCB5819E1.jpeg

Riktigt bra!
 
Topp