• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

RJ
100H
Stoffa
EG

@stigge Här kommer bild på Axeln från RG, subtil Spalla enligt mig, fint förlängd med bra volym som skapar ett litet vattenfall :)

8CD6DD1F-1E1F-492E-A7FA-CF72BE942B2A.jpeg

2F64726B-A987-41B9-82C6-19FFCF8E6083.jpeg

75585477-F613-43B3-9F26-7E306AF93C9E.jpeg

Vilket tyg är det på byxorna? Funderar på vad jag ska ta nästa vecka...
Skall dit också, men känns mer som ångest haha. Var bättre när de var här varje månad istället för en gång per säsong, sätter press på köparen vilket jag inte gillar.

Byxan är Basketweave i sand - 520g. Jag föredrar denna över peached, aldrig testat deras twill men beror nog främst på färgerna som erbjuds där.

PS: Här kommer en länk till Stoffa Fabrics: https://bit.ly/2CTXLZU

• Like
Reactions: Oew
Skall dit också, men känns mer som ångest haha. Var bättre när de var här varje månad istället för en gång per säsong, sätter press på köparen vilket jag inte gillar.

Byxan är Basketweave i sand - 520g. Jag föredrar denna över peached, aldrig testat deras twill men beror nog främst på färgerna som erbjuds där.

PS: Här kommer en länk till Stoffa Fabrics: https://bit.ly/2CTXLZU
Tack! Ja det blir lite mer press, men ger en mer chans att beställa från andra ställen :D
Tror jag ska köra något i bomull, kanske sand och kanske någon till linne. Har varit sugen på isblå länge men den är så jäkla svårburen...

Tack! Ja det blir lite mer press, men ger en mer chans att beställa från andra ställen :D
Tror jag ska köra något i bomull, kanske sand och kanske någon till linne. Har varit sugen på isblå länge men den är så jäkla svårburen...
Sand är perfa, går till i princip till allt. Hade tänkt typ nya sand basketweave och sand linne, kanske taupe, tråkig är man men får se! Ah isblå är tufft, du får suga på den karamellen.

Sand är perfa, går till i princip till allt. Hade tänkt typ nya sand basketweave och sand linne, kanske taupe, tråkig är man men får se! Ah isblå är tufft, du får suga på den karamellen.
Haha ja typ alla mina plagg går i jordfärger, så borde väl kanske pröva något nytt, men är så jäkla snyggt! Har taupe linne, den är riktigt bra. Vet inte om det är något fel på mig som funderar på ett par till vita byxor när jag har 5 par redan :hilarious:

Haha ja typ alla mina plagg går i jordfärger, så borde väl kanske pröva något nytt, men är så jäkla snyggt! Har taupe linne, den är riktigt bra. Vet inte om det är något fel på mig som funderar på ett par till vita byxor när jag har 5 par redan :hilarious:
Bästa färgerna helt klart, passar perfekt för mig som gillar att ha en mindre garderob där allt passar ihop. Haha absolut inte, man skall köra på det man gillar!

Alla snackar om taupe men inte riktigt fastnat för det men dags att ta steget, hur matchar du det? Blå Kavaj är givet, men hur lirar det med Brun, Beige, Honey färgad kavaj?

Bästa färgerna helt klart, passar perfekt för mig som gillar att ha en mindre garderob där allt passar ihop. Haha absolut inte, man skall köra på det man gillar!

Alla snackar om taupe men inte riktigt fastnat för det men dags att ta steget, hur matchar du det? Blå Kavaj är givet, men hur lirar det med Brun, Beige, Honey färgad kavaj?
Ja verkligen! Tycker taupe funkar till det mesta förutom lite ljusare nyanser av brunt. Funkar fint med beige och honung men man måste så klart tänka till lite extra när det börjar bli ton i ton. Har ibland min tobaksbruna kavaj till byxorna och tycker det funkar bra!

Inte jätte högt skulle jag inte påstå, tror det mer är vinkeln, att den är tagen underifrån.

@Whedda i samma modell om jag inte missminner mig.

upload_2019-2-28_12-3-38.png

Stämmer bra. Tror det var vinkeln som lurade ögat angående gorgen som jag anser är ganska välbalanserad. Inte riktigt lika låg som typ BnTailor men inte heller så hög som många neapolitanska skräddare.

Min absoluta favoritaspekt med Ring Jacket är partiet kring ärmhålen. De är väldigt grunda med låg axel vilket sitter bättre på mig än många av mina MTM-kavajer från andra aktörer. Maximal rörlighet och smal silhuett

Tillbaka
Topp