• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

hannes

Omega
Några av de senaste dagarna
981BCE43-1A48-46F0-8C68-8532F01F8E1A.jpeg
DAEEA762-0E80-484B-92F2-62896AC1661D.jpeg

F06E804D-B827-427B-954C-B9E57E33A1D2.jpeg
Mycket snyggt, samtliga bilder!! .... och nu vill jag låta håret växa ut igen..
 
  • Like
Reactions: Oew

Oew

Rolex
Du klär dig snyggt så tolka det inte som någon kritik. Men det ser lite stort ut imho, speciellt sista bilden. Både byxor och lupon ser ut att vara lite stora, men du kanske gillar lite luftigare kläder?
Ingen fara alls, bara positivt med kritik! Gillar absolut luftiga kläder, men tycker inte de här är speciellt stora, speciellt inte byxorna. Byxorna på sista bilden är exakt samma mått som den första, men ett mycket lättare tyg så de faller inte på samma sätt. Sedan gillar jag raka byxor som inte har någon taper efter knät. Lupon skulle jag kunna ha en storlek mindre också, men gillar det mer så här.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Ingen fara alls, bara positivt med kritik! Gillar absolut luftiga kläder, men tycker inte de här är speciellt stora, speciellt inte byxorna. Byxorna på sista bilden är exakt samma mått som den första, men ett mycket lättare tyg så de faller inte på samma sätt. Sedan gillar jag raka byxor som inte har någon taper efter knät. Lupon skulle jag kunna ha en storlek mindre också, men gillar det mer så här.
Tack för din förklaring.:)

Får jag vara så fräck att jag frågar om dina mått? Anledningen till frågan är att du ser ut att ha samma mått som mig själv (187cm och 78-80kg) och jag drar stl 50(150)/M och går jag upp till 52/L så funkar det bra över axlarna men övrigt blir lite för stort på mig.
Som sagt, du klär dig bra så tolka det inte som kritik utan mer nyfikenhet på hur vi uppskattar olika passformer.
 

Oew

Rolex
Tack för din förklaring.:)

Får jag vara så fräck att jag frågar om dina mått? Anledningen till frågan är att du ser ut att ha samma mått som mig själv (187cm och 78-80kg) och jag drar stl 50(150)/M och går jag upp till 52/L så funkar det bra över axlarna men övrigt blir lite för stort på mig.
Som sagt, du klär dig bra så tolka det inte som kritik utan mer nyfikenhet på hur vi uppskattar olika passformer.
Absolut, har 46 cm axlar, 56 cm p2p, har inte måtten för byxorna i huvudet men har 48 i midjan med större lår så brukar ta 50 och sy in. Kavajer är jag 50/52. Är 193 cm och strax under 80kg.
 
Tack för din förklaring.:)

Får jag vara så fräck att jag frågar om dina mått? Anledningen till frågan är att du ser ut att ha samma mått som mig själv (187cm och 78-80kg) och jag drar stl 50(150)/M och går jag upp till 52/L så funkar det bra över axlarna men övrigt blir lite för stort på mig.
Som sagt, du klär dig bra så tolka det inte som kritik utan mer nyfikenhet på hur vi uppskattar olika passformer.

Är också med i klubben för män på 187 cm och 78-80 kg. Drar dock 148 i kavajer (150 från OJ:s E-modeller), M i långärmade plagg och S-M i kortärmade.

Köpt mina senaste tre skjortor från Shirtonomy med måtten nedan. Jämfört med riktmåtten alltså bredare axlar, smalare midja och längre armar.

20180818_193859.jpg
 

stigge

Omega
2-Faktor
Är också med i klubben för män på 187 cm och 78-80 kg. Drar dock 148 i kavajer (150 från OJ:s E-modeller), M i långärmade plagg och S-M i kortärmade.

Köpt mina senaste tre skjortor från Shirtonomy med måtten nedan. Jämfört med riktmåtten alltså bredare axlar, smalare midja och längre armar.

20180818_193859.jpg
187cm Rules:D

Tack för måtten!
Har inte beställt ngt därifrån så dina mått är hjälpsamma om jag beställer:)
 
Topp