Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klart bättre imho. Blir bättre proportioner när du får en lite större knut (detaljer nu!) så jag rek. att inte dra tunnare slipsar lika hårt för att få en lite fylligare knut.Exakt lika hårt dragen, men betydligt större.
Rose and Born
John Henric
Dunhill
Nån form av high twist wool
Meermin Monks
Weinås knut är ju lika hårt dragen som sista bilden.Vi pratat nu detaljer, men ibland är din slipsknut lite för hårt dragen imho (beror såklart på slips och material).
@grodslukarenx är en ståtlig herre och när knuten blir för liten så tycker jag proportionerna blir lite fel och fokus blir på knuten.
Om du/ni gillar små knutar så kör på
Bättre imho (en på dig och en på Weinås)
Lite för hårt dragen imho
Håller inte med!Weinås knut är ju lika hårt dragen som sista bilden.
Dessutom gäller att tajtast knut vinner, det är känt!
Snyggt! SA = Saman Amel eller? Vilken linje isf?SA
The gigi
Ja precis! Både byxor och kavaj är Toscana, har inte prövat Napoli än, men ska sy upp en bomullskostym nu och tänkte testa Napoli då!Snyggt! SA = Saman Amel eller? Vilken linje isf?
Intressant och veta vad du tycker om skillnaden sen, om det är värt det i kostnad...Ja precis! Både byxor och kavaj är Toscana, har inte prövat Napoli än, men ska sy upp en bomullskostym nu och tänkte testa Napoli då!
Absolut kan återkomma med en liten jämförelse! Har funderat på att göra ngt liknande med mina övriga kavajer/kostymer men har tänkt att Andreas täcker det mesta. Tror faktiskt han har recenserat alla de märken jag har förutom FormosaIntressant och veta vad du tycker om skillnaden sen, om det är värt det i kostnad...
Så med digHåller ej med. heja 80-talsknuten!
För rörigt?
Tack för tipset, det låter som en snygg detalj!Nej det funkar bra enligt mig. Dock hade det nog blivit ännu bättre med en randig skjorta med tunnare ränder så att den ser ljusblå ut på håll men små synliga ränder på nära håll. Det tror jag hade blivit väldigt snyggt till den kavajen.
Lite rörigt, imo. Hade färgställningarna legat närmre varandra hade det nog varit bättre - en helt ljusblå skjorta hade nog varit allra snyggast.För rörigt?
Ska nog köra på en enfärgad blå till nästa gång jag bär den!Lite rörigt, imo. Hade färgställningarna legat närmre varandra hade det nog varit bättre - en helt ljusblå skjorta hade nog varit allra snyggast.
Lyckades få sambon att ta en bild i en snäppet trevligare miljö.
Kul, de är ju inte höga egentligen, men går man upp ett antal storlekar blir de ju typ det. Den där pikén har jag kikat på mycket - bra för pengen? Känns väldigt strandkonpatibel.Köpte chinosen, för en som varken är van vid hög midja eller lite mer dressad byxa kändes det konstigt. Något långa med (kortis, så får be mor lägga upp...) och kunde säkert haft 42 men skönt med lite luftiga byxor varm vår/sommar. Blir nog bra att ha för sitt ringa pris.
Köpte även denna samtidigt, rekommenderas som budgetpike om någon letar det
Kul, de är ju inte höga egentligen, men går man upp ett antal storlekar blir de ju typ det. Den där pikén har jag kikat på mycket - bra för pengen? Känns väldigt strandkonpatibel.
Nej plissering är väl gubbveck? Side adjusters är det väl typ.. Reglerbara slejfar är väl H&Ms benämning.Precis, jag kunde haft en storlek mindre men smidigt med plissering (heter det så?) för att anpassa lite. Var ändå ute efter något som gick ha med högre midja och inte så tajta som mina andra beiga chinos så blir nog bra. Men en vanesak vänja sig mot det andra jag har.
Tycker den känns bra, dock väldigt tajt i ärmen trots inga större biceps. Men annars fin, gillade v-ringad utan knäppning. Köper nog någon mer färg
Vart?Köpte chinosen, för en som varken är van vid hög midja eller lite mer dressad byxa kändes det konstigt. Något långa med (kortis, så får be mor lägga upp...) och kunde säkert haft 42 men skönt med ”lite mer” luftiga byxor varm vår/sommar. Blir nog bra att ha för sitt ringa pris.
Nej plissering är väl gubbveck? Side adjusters är det väl typ.. Reglerbara slejfar är väl H&Ms benämning.
Köpte chinosen, för en som varken är van vid hög midja eller lite mer dressad byxa kändes det konstigt. Något långa med (kortis, så får be mor lägga upp...) och kunde säkert haft 42 men skönt med ”lite mer” luftiga byxor varm vår/sommar. Blir nog bra att ha för sitt ringa pris.
Vilka byxor pratar ni om? H&M har ju lyckats göra webshopen lika odrägligt jobbig och rörig som den fysiska butiken...
Själv satt jag och sökte på beiga chinos en hel kväll, och gick in i garderoben och hittade mina som hängt sen förra sommaren.Var ju så jäkla nöjd när vi snackade om de där härom veckan och klickade hem ett par.
Kom hem - provade - tänkte ’nice’ - öppnade garderoben och skulle hänga in den i väntan på bättre tider - där hängde ett exakt likadant par som jag tydligen köpt förra året. Så nu har jag två.