• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

stigge

Omega
2-Faktor
Dagens. Gillar vara egen/unik men det är nog ingen hemlighet. Grovtyg i dressat. Alligatorbälte med silverbeslag. Ital mjuka ”dressade” skor.

FD74CC2E-0BB9-49B0-B037-5FBC3072D616.jpeg
DF880007-84D0-4020-96AD-7362F6A8DD6A.jpeg
BD75227C-E5EE-4FF8-A280-F67731FE579E.jpeg
3418A2D1-AB62-4D13-854A-356864C3244C.jpeg
Lite konstruktiv kritik i all välmening.
Ser ut som byxorna är lite tighta över stussen då fickorna står ut en del. Sista hålet på bältet pekar också på en viss ändring i midjemåttet.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Lite konstruktiv kritik i all välmening.
Ser ut som byxorna är lite tighta över stussen då fickorna står ut en del. Sista hålet på bältet pekar också på en viss ändring i midjemåttet.
Sure, hade dock precis suttit ner i flera timmars morgonmöte så hade jag gått lite eller rättat till byxor hade det sett snyggare ut
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
5DCF273D-7DB2-48A5-8934-934DD8BF54AF.jpeg

3C31FFA0-C755-4E32-BDDA-E2CEF7F99432.jpeg

Tröja: Stenströms
Skjorta: Stenströms
Byxor: Suitsupply
Skor: Herring shoes

(Byxorna har åkt upp lite så de ser lite för korta ut)

Ser mycket bra ut som vanligt - personligen inte superförtjust i zip-tröjor men det finns ju alternativ - grym inspo helt klart!

Kan du berätta nåt om samarbetet? Består i vad?
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Vafaaaaan...så nu måste man börja leta Santos :( Jag som inte ens gillar Cartier...

Exakt modell/ref på den?
2961 är ref
Ser mycket bra ut som vanligt - personligen inte superförtjust i zip-tröjor men det finns ju alternativ - grym inspo helt klart!

Kan du berätta nåt om samarbetet? Består i vad?
Tack! Gillar zip faktiskt. Både hel och halv. Funkar bra till vardags
Sunspel
Suitsupply
PT01
6CC20C74-BD81-4870-AB9F-2F25B46B6349.jpeg
Trevligt! Vad tycker du om SS’s skjortor?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
2961 är ref

Tack! Gillar zip faktiskt. Både hel och halv. Funkar bra till vardags

Trevligt! Vad tycker du om SS’s skjortor?
Har bara denna, men är mycket sugen på att testa fler. Smådetaljer som stör mig, t.ex att den är väldigt "rak" längst ner - alltså sett från sidan så är den ganska rakt sydd i nedersta sömmen.
Ska testa något med cutawaykrage härnäst, t.ex denna som jag tror du har?
https://eu.suitsupply.com/sv/shirts/gra-randig-smal-passform-none/H5944.html?cgid=Shirts&pdp=true
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor

johpe

Panerai
2-Faktor
Den "lilla" versionen alltså? Ser ju alldeles lagom ut på din handleder, vad har du för handledsmått? Jag småjagar en santos men har hela tiden trott att det är 'xl' jag ska ha i den "gamla" versionen (har 17,5cm). Provade nya "lilla" nyss i butik som är 35mm vilket är närmare gamla 'xl' på sina 32mm.
Cartier01.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Den "lilla" versionen alltså? Ser ju alldeles lagom ut på din handleder, vad har du för handledsmått? Jag småjagar en santos men har hela tiden trott att det är 'xl' jag ska ha i den "gamla" versionen (har 17,5cm). Provade nya "lilla" nyss i butik som är 35mm vilket är närmare gamla 'xl' på sina 32mm.
Cartier01.jpg
16.5cm handled. Tycker storlek är alldeles utmärkt
 
Topp