• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

1A85FD85-7367-4679-8403-0F6784A70CEA.jpeg

Hur är de i Cordovan bortsett från bräckliga? :D Hade svårt för mina Alden i cordovan men när jag tänker efter berodde det nog mer på strl och läst. Håller med, otroligt sköna i mocka, speciellt i unlined och modellen passar min fot mycket bra.
Sulan känns lika bräcklig som fnöske, cordovan skinnet svårputsat som tusan o trots kärlek, vård o cederblock ser dom gamla o sletna ut trots använda max 20 gånger. Snygga ändå men känns som de mest överskattade skorna i min garderob..
Att gå in dom va dessutom sjukt plågsamt!!

Sulan känns lika bräcklig som fnöske, cordovan skinnet svårputsat som tusan o trots kärlek, vård o cederblock ser dom gamla o sletna ut trots använda max 20 gånger. Snygga ändå men känns som de mest överskattade skorna i min garderob..
Efter en liten inkörningsperiod upplever jag att cordovan är väldigt smidigt att ha att göra med. Det är fel tråd, men jag delar gärna med mig av mina erfarenheter i skotråden.

Sulan?
Det är väl C&J std lädersula på, eller?

Intressant:)
Visst, det är inte ekgarvade sulor på std sortimentet med ”helt värdelös” är att ta i imho.
Vad jämför du med för andra märken/sulor?
Haft en hel del faktiskt men känns som den är gjord av fnöske o ser sjukt sliten ut efter mindre än 20 användningar. Div trådar har oxå släppt efter.. jag kanske fick ett måndags ex men ska lämna in dom o se vad som kan göras.
Jag jämför med de andra lädersulor jag haft såklart från div märken såsom Church, Loake, Alden, Grantstone (deras extremt tjocka är den överlägset bästa hittills), Yanko, samt C&J Handgrade för att nämna några.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp